Golf V 1.6 fsi 18528 - Post catalyst oxygen lambda sensor

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

Golf V 1.6 fsi 18528 - Post catalyst oxygen lambda sensor

ViestiKirjoittaja YALMAR » 5.2.2013 23:29

Lisätääs tännekkin jos tämä ongelma alkaisi aukeamaan...

Eli lähtökohta oli:
Sytytti vikavalon ajaessa, käytin piuhan päässä, ja vikakoodit olivat;
"4 Faults Found:
18322 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294)
P1914 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
18320 -Pressure Sensor for Brake Boost (G294)
P1912 - 001 - Short to plus
17443 - Sensor for NOx (G295), Implausible Signal
P1035 - 001 - - MIL ON
17441 - Sensor for NOx (G295)
P1033 - 002 - Signal too Low"

Tämän seurauksena vaihdoin esikatalysaattorin ja katalysaattorin välissä olevan jousto-osan sekä paikkasin yhden vuoto kohdan putkesta. Kuittasin vikavalon jonka jälkeen viikon verran ajelua ilman vikavaloa, kunnes taas syttyi samasta syystä. Kuittasin jälleen, jonka jälkeen tarjosi hieman eri vikakoodeja:
"3 Faults Found:
18320 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294)
P1912 - 001 - Short to Plus
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235); Open or Short to Plus
P1453 - 35-00 - Intermittent
18528 - Post catalyst oxygen lambda sensor correction bank1 , P2096-002 too lean-
P2096 - 002 - - MIL ON"

Tietoa/ideoita mistä tämä johtuu? Onko kuinka vakavasta/kriittisestä viasta kyse, pitääkö heti korjata, vai kestääkö ajaa varaosa liikeeseen ja siitä hallille ?

Itsellä tuli kaukaa haettu ajatus että voiko olla niin, että jarrun alipaineletku vuotaa, jonka seurauksena pääsee käymään laihalla ja siitä johtuen nostaa kaasujen lämpöjä?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 6.2.2013 16:47

Ensimmäinen vika viittaisi alipaineanturiin joka on jarrutehostimelle menevässä muoviputkessa, kaasuläppäkotelon vieressä. Sen johtosarjalla on taipumus väristä poikki, kurkkaapa johtimet siitä pistokkeen vierestä.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 6.2.2013 21:08

Täytyypä kurkata.

Totta puhuakseni, se on ehkä noista kolmesta fault codesta omalla kohdalla se pienin päänvaiva.

Noista kahdesta muusta kun en osaa sanoa mistä voisi edes johtua :S

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.2.2013 21:30

Eikö ne kannattais vaan siinä järjestyksessä korjata mitä nyt keksii? Toi toinenhan tarkoittaa selvästi pakokaasun lämpöanturia, kai noissa sit sellainen löytyy tai voihan se olla lambda anturiin integroitukkin. Golfissa ainakin sellainen on seuraavissa koneissa: axw,bag,blp,blx,bln v.o nro 06f 906 088

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 7.2.2013 12:13

Kyllä se varmaan näin kannattaa tehdä. BAG kone tuossa on, eli osuu antamallesi listalle.

Eniten kuintekin ihmetyttää että voivatko nämä kaikki olla johdannaisia jostain aiemmasta viasta. Kun ennen jouston vaihdosta valitti NOX-anturia, jonka jälkeen osa vaihdettiin, ja tilalle tuli nyt lambdan arvo: liian laiha sekä pakokaasujen lämpötila.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 16.2.2013 11:19

Kellään ETKAa käytössä, tai muuten vaan tietoa etumaisen lambdan osanumerosta??
Kyseessä BAG kone.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 17.2.2013 21:25

Tuli vielä semmoinen mieleen, ennen kuin mitään lähden vaihtaan, että voiko olla niin että tällä lambdalla olisi jonkin sorttinen "äly", eli voisiko se olla sekaisin siitä kun liitin otettiin irti ja sitten tuikattiin takasin paikoilleen jonkin ajan kuluttua ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 19 vierailijaa