Lisätääs tännekkin jos tämä ongelma alkaisi aukeamaan...
Eli lähtökohta oli:
Sytytti vikavalon ajaessa, käytin piuhan päässä, ja vikakoodit olivat;
"4 Faults Found:
18322 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294)
P1914 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
18320 -Pressure Sensor for Brake Boost (G294)
P1912 - 001 - Short to plus
17443 - Sensor for NOx (G295), Implausible Signal
P1035 - 001 - - MIL ON
17441 - Sensor for NOx (G295)
P1033 - 002 - Signal too Low"
Tämän seurauksena vaihdoin esikatalysaattorin ja katalysaattorin välissä olevan jousto-osan sekä paikkasin yhden vuoto kohdan putkesta. Kuittasin vikavalon jonka jälkeen viikon verran ajelua ilman vikavaloa, kunnes taas syttyi samasta syystä. Kuittasin jälleen, jonka jälkeen tarjosi hieman eri vikakoodeja:
"3 Faults Found:
18320 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294)
P1912 - 001 - Short to Plus
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235); Open or Short to Plus
P1453 - 35-00 - Intermittent
18528 - Post catalyst oxygen lambda sensor correction bank1 , P2096-002 too lean-
P2096 - 002 - - MIL ON"
Tietoa/ideoita mistä tämä johtuu? Onko kuinka vakavasta/kriittisestä viasta kyse, pitääkö heti korjata, vai kestääkö ajaa varaosa liikeeseen ja siitä hallille ?
Itsellä tuli kaukaa haettu ajatus että voiko olla niin, että jarrun alipaineletku vuotaa, jonka seurauksena pääsee käymään laihalla ja siitä johtuen nostaa kaasujen lämpöjä?
Golf V 1.6 fsi 18528 - Post catalyst oxygen lambda sensor
Valvoja: ffp jäsenet
Eikö ne kannattais vaan siinä järjestyksessä korjata mitä nyt keksii? Toi toinenhan tarkoittaa selvästi pakokaasun lämpöanturia, kai noissa sit sellainen löytyy tai voihan se olla lambda anturiin integroitukkin. Golfissa ainakin sellainen on seuraavissa koneissa: axw,bag,blp,blx,bln v.o nro 06f 906 088
Kyllä se varmaan näin kannattaa tehdä. BAG kone tuossa on, eli osuu antamallesi listalle.
Eniten kuintekin ihmetyttää että voivatko nämä kaikki olla johdannaisia jostain aiemmasta viasta. Kun ennen jouston vaihdosta valitti NOX-anturia, jonka jälkeen osa vaihdettiin, ja tilalle tuli nyt lambdan arvo: liian laiha sekä pakokaasujen lämpötila.
Eniten kuintekin ihmetyttää että voivatko nämä kaikki olla johdannaisia jostain aiemmasta viasta. Kun ennen jouston vaihdosta valitti NOX-anturia, jonka jälkeen osa vaihdettiin, ja tilalle tuli nyt lambdan arvo: liian laiha sekä pakokaasujen lämpötila.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 19 vierailijaa