Varmaan se miljoonas alustan kyselyaihe täälläkin...toisesta olen lukenut positiivisia, toinen tuntemattomampi. Kysyin siis eräästä liikkeestä tarjousta 2001 Octavian alle sopivista alustoista ja sain vaihtoehdot:
1. Mad Sportive, 30mm/30mm madallus. Sport-iskarit, TÜV, takuu 5 vuotta jousilla ja 24kk iskareilla.
2. H&R -madallusjouset, 35/35mm madallus, TÜV, takuu 24 kk
GTS-Sport -iskunvaimentimet, takuu 24kk.
"GTS valmistaa iskunvaimentimet asiakastilauksesta. Suomeen toimitettaviin GTS-Sport -iskunvaimentimiin säädetään vaimennusteho 15-30% vakioiskaria tehokkaammaksi. GTS:n täsmätoimitukset mahdollistavat vaimentimien sovittamisen Suomen olosuhteisiin ja siihen jousisarjaan jonka kaveriksi ne asennetaan."
Hinnaneroa noilla on se 50€, joten merkityksetön. Onko kokemuksia Mad Sportivesta? Omaa päätöstä tukisi maltillisempi luvattu madallus, mutta H&R on aika paljon tunnetumpi ja käytetympi. GTS Sport iskareista ei myöskään ole sattunut käyttökokemuksia omalle kohdalle netin syövereistä. H&R:ää asiakaspalvelu kehui progressiivisuudessa loistavaksi. Mites teillä, arvon autoileva raati, olisi kokemuksia näistä?
Alustat [Mad Sportive] vs. [H&R+GTS Sport]
Valvoja: ffp jäsenet
Joskus 10v sitten oli muutamassa autossa MAD:in alustasarja, ja ei voi kyllä moittia hintaan verrattuna...
Autot vaan tippui alaspäin useita senttejä ilmoitettua enemmän...
Ei kuulosta hyvälle. Tosin aikaa jos on noin paljon niin eihän sitä tiedä. Takuu jousille on pitkä, mutta kattaako se nyt muuta kuin katkeamisen...
onko noilla minkälainen hintaluokka?
Annoin hintaluokaksi 400-650€ ja noille hintaluokka on 400-450€. Eibachin Pro System on ollut myös hakusessa, taidan käydä kysymässä sitä vielä paikallisesta AD Varaosamaailmasta kun näkyvät olevan jälleenmyyjänä.
Mutta katsellaan nyt vielä, jos löytyisi kokemuksia näistä lisää. On ollut niin asiallinen asiakaspalvelu sähköpostin kautta, että hotsittaisi ostaa suorilta jompikumpi näistä jo sen perusteella :)
Se vielä mietityttää, kun nykyisillä jousilla madallus keulalle on suurempi kuin takasille. Ja auto näyttää tasapainoiselta. Mitenhän tommoinen tasainen madallus mahtaa pitää keulan korkealla sitten?
No nyt on vihdoin tilattu alustasarja alla...menihän tuossa jokunen kuukausi :) alusta toimii aika hyvin huomioonottaen -20°C pakkanen. Kovahko on ehkä vielä tällä kelillä, mutta siihen nähden kuin uusi auto alla. Keula jäi aika korkealle perään nähden, joka on lähinnä ulkonäkö haitta. Madallus oli 35/35, joten siitä päätellen tasapainoa haeskellen sopiva olisi ollut 35/20 madallus tälle korille. Positiivista on se, että Octaviaa vaivannut pieni maavara pohjapanssarin kohdalta on parantunut edelliseen alustaan nähden ja talvikelissä siitä on vain plussaa sen osalta. Sen verran tosin harmia tuli, että noin 100km ajon jälkeen alkoi kumin nitinä kuulumaan renkaita kääntäessä sekä kolinaa samoihin aikoihin monttuihin ajettaessa. Joutunee vielä käymään korjaamolla missä tuo asennettiin...arvauksia saa esittää.
Ja sen verran täytyy vielä lisätä, että on kohtuullisen positiivista kun auto kulkee pitkästä aikaa suoraan. Raidetangon päät sekä etutukivarren taaimmaiset helat vaihdettu aikaisemmin mutta on sillä alustan toimivuudellakin merkitystä paljon. 150km reissun jälkeen sai vaan ihmetellä korjausliikkeiden vähäistä määrää maantieajossa...
Ja sen verran täytyy vielä lisätä, että on kohtuullisen positiivista kun auto kulkee pitkästä aikaa suoraan. Raidetangon päät sekä etutukivarren taaimmaiset helat vaihdettu aikaisemmin mutta on sillä alustan toimivuudellakin merkitystä paljon. 150km reissun jälkeen sai vaan ihmetellä korjausliikkeiden vähäistä määrää maantieajossa...
GTS Sportin (KYB) iskarit taisivat näyttää laatunsa. Etusilla on meno heijaavaa mitä lämpimämpi keli on. Iskaritesti antoi 10% eron (71% ja 79%) joka tuntuu ajossakin ihan samalta. Takaset 76% ja 77%. Pitänee katsoa keväämmällä uudestaan mikä on meininki, ei noilla vielä taida takuuseen lähteä? Myyjäliikettä on kyllä infottu asiasta jo. Harmittaa vaan, jos takuuseen pitää laittaa niin uudelleenasennusten kustannusten ja säätöjen jälkeen ollaan tilanteessa, että olisi jo Koni-sportit tai muut tulleet yhtä "halvaksi". Ehkä jopa asiallinen coiloverikin olisi mennyt tähän budjettiin, sikäli jos niitä alta tonnin löytää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa