Eli ongelmana on se että ABS-valo syttyy ja jää palamaan välillä sekä huutomerkki vilkkuu. Jarrun painaminen ei vaikuta valoon ja välillä pystyy ajamaan pidemmänkin matkan ilman että valo syttyy. Välillä taas valo syttyy heti autoa käynnistettäessä. Aluksi valo vilkahti vain hetken mutta nyt valo palaa lähes aina tai syttyy heti liikkeellelähdön jälkeen.
Paikallisella huoltamolla kävin vikakoodin lukemassa ja siellä sanottiin että joku liitin tai johto on löysällä tai hiertää johonkin, tarkkaa koodia en nyt muista.
Nyt kaipaisin vinkkejä mistä tätä vikaa kannattaa lähteä metsästämään tai voiko olla että abs ohjainyksikkö olisi rikki?
Onko jotain keinoa varmistaa että se abs ohjainyksikkö on rikki muuta kuin uuden ostaminen ja jos boksi on todella rikki mistä saa halvimmalla uuden vai voiko vanhan korjata?
Ja jos joku voi vielä suositella jotain paikkaa turun seudulla missä autoa voisi käydä näyttämässä mahdollisimman halvalla niin vinkkejä otetaan vastaan.
Passat 3BG ABS-valo vilkkuu ja palaa
Valvoja: ffp jäsenet
Haku kertoo. Abs-yksikössä on joku tyyppivika sisällä liitoksissa ja Oulusta löytyy paja joka korjaa sen noin 170e hintaan. Edes vikakoodien lukeminen autosta ei onnistu sillon kun tuo vika on päällä.
e: nii toki voi olla iha mikä vaa anturikin tai mikä vaa mikä sen aiheuttaa - testerillähän tuon näkee.
e: nii toki voi olla iha mikä vaa anturikin tai mikä vaa mikä sen aiheuttaa - testerillähän tuon näkee.
Tuossa yllä Zemial osui naulan kantaan. Itselläni ollut sama vika...ja on taas. Kyseessä on luultavasti ABS-ohjainboksissa oleva hopeajuotos tms. joka irtoaa. Vaasassa on ainakin Vecatronics joka korjaa ko. vikaa, muistaakseni hinta n. 150€.
Ohjainboksi löytyy konehuoneesta vasemmalta (kuskin) puolelta. Musta laatikko joka on kiinni hopeisessa "laatikkossa" johon menee neljä jarruputkea. Ohjainboksiin menee yksi leveä liitin ja se itse boksi on kiinni neljällä ruuvilla. Joskus on kuulemma tuossa liittimessä ollut myös koesketushäiriöitä, mutta noilla oireilla voisin väittää että kyseessä on juurikin tuo boksin juotos. Jos irrotat boksin niin muista suojata avoimeksi jäävät pumpun solenoidit (vai mitä ne on?) vaikka muovipussilla tms.
Netistä etsiskelin tietoa aikaisemmin ja ainakin ulkomailla ongelma oli niin yleinen että vihaiset asiakkaat saivat varaosamyyjän, tai maahantuojan, myymään erikseen pumpun ja boksin. Aikaisemmin myytiin koko setti yhdessä ja hinta taisi olla 1200€ tienoilla, mutta juurikin siitä syystä että useimmiten rikki oli ainoastaan boksi päädyttiin tavarat myymään erikseen. Netistä löytyy käytettyjä bokseja n. 300€ hintaan, uusi taitaa maksaa lähemmäs 500€ marmoritiskillä. Tiedä sitten kestääkö käytetty juurikaan pidempään kuin oma korjattu.
Ohjainboksi löytyy konehuoneesta vasemmalta (kuskin) puolelta. Musta laatikko joka on kiinni hopeisessa "laatikkossa" johon menee neljä jarruputkea. Ohjainboksiin menee yksi leveä liitin ja se itse boksi on kiinni neljällä ruuvilla. Joskus on kuulemma tuossa liittimessä ollut myös koesketushäiriöitä, mutta noilla oireilla voisin väittää että kyseessä on juurikin tuo boksin juotos. Jos irrotat boksin niin muista suojata avoimeksi jäävät pumpun solenoidit (vai mitä ne on?) vaikka muovipussilla tms.
Netistä etsiskelin tietoa aikaisemmin ja ainakin ulkomailla ongelma oli niin yleinen että vihaiset asiakkaat saivat varaosamyyjän, tai maahantuojan, myymään erikseen pumpun ja boksin. Aikaisemmin myytiin koko setti yhdessä ja hinta taisi olla 1200€ tienoilla, mutta juurikin siitä syystä että useimmiten rikki oli ainoastaan boksi päädyttiin tavarat myymään erikseen. Netistä löytyy käytettyjä bokseja n. 300€ hintaan, uusi taitaa maksaa lähemmäs 500€ marmoritiskillä. Tiedä sitten kestääkö käytetty juurikaan pidempään kuin oma korjattu.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 29.8.2008 14:28
marmoritiskillä kyseinen boksi maksaa nykyää 770 euroa..tietoa on koska kävin maanantaina vaihdattamas kyseisen boksin siellä.. vaihto töineen päivineen tuli maksamaan 920 euroa ja boksille kahden vuoden takuu..tietysti vaihtoa edelsi että ne tarkasti et boksi on todella rikki ettei ole joku liitos tai johto nii tarkastukselle tuli hintaa 105 euroa siis ton 920 euron lisäksi..itselläni meinaan kans paloi silloin tällöin abs valo ja huutomerkki vilkku..koko höskän jos olis ostanu kerralla eli sen hyd pumpun myös nii sille pelkälle koko höskälle olis tullu hintaa 1440 euroa marmoritiskillä..kyselin sielt et mitäs jos ostaisin käytetyn nii onnistuisko se vaihto tosta vaa siihen paikoilleen nii liikkeen sähkömies sanoi että ei..jos sen vaihtaa tosta vaa nii vikakoodeja pukkaa kuulemma reippaasti..kuulemma pitää ohjelmoida se vaihtoboksi uusiksi sitä autoa vastaavaksi..niin piti muuten toi uusikin boksi joka minun autooni vaihdettiin niin ohjelmoimaan autooni sopivaksi tai ainakii niin se sähkömies minulle sanoi..
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 29.8.2008 14:28
juups vähä epäilin itsekkin että voiko muka olla niin hölmösti että pitäisi ohjelmoida..mut siis jos oman korjauttaa nii sielhän on valmiina jo se käypä ohjelma jos siel joku ohjelma on..itse etin aiemmin käytettyy jopa tän sivuston kautta ja muutama vaihto ehto tulikin mutta kun kävi selvittämään tarkemmin siis se myyjä puoli nii eipä käynytkää minun autooni ne ku niit on niin montaa erillaista boksia ja myyjillä ei sattunut olemaan juuri minun autooni käyvää boksia ja mistään purkaamoilta en löytänyt käytettyä..korjausta ajattelin kans et jos korjauttais siel vaasan liikkeessä ja kyselin sieltä asiaa nii sielt sanottiin että ekana tarkistetaan että onko korjattavissa ja korjataan jos voidaan ja silloin sanottii hinnaksi 170 eurosta ylöspäin plus rahtikulut edes takas..tulin sit kummiskin siihen päätökseen että uusi on aina uusi vaiks ei rahaa olekkaa paljoa tuhlattavaksi saakka nii asennutin uuden boksin autooni onpahan ainaskii nyt sit boksilla kahdenvuoden takuu..nii ja volkkarihuolto jossa asennutin boksin on kotkassa.
juups vähä epäilin itsekkin että voiko muka olla niin hölmösti että pitäisi ohjelmoida..mut siis jos oman korjauttaa nii sielhän on valmiina jo se käypä ohjelma jos siel joku ohjelma on..
Ottamatta sen enempää kantaa siihen onko tuo ohjelmoiminen tarpeellista tässä tapauksessa, heitetään nyt kuitenkin kommentti että se ohjelmoiminen on tarpeellista *joissain* tapauksissa (esim. kun hydrauliikkayksikkö vaihdetaan). Lainaus VW:n virallisesta "Volkswagen Passat B5 - Malfunctions displayed by warning lights" -diagnostiikkaläpyskästä (vikavalo palaa):
The ABS control module J104 was improperly coded after a malfunction and replacement of the hydraulic control unit.
In this case, first check the DTC memory. Then recode ABS control module J104 Coding the control module with the Vehicle diagnostic, test and information systemVAS 5051 in "Guided Fault Finding" .
Tietääkseni voi ajaa, mutta varmaan kannattaa suojata se tyhjä kolo. Mun mielestä täällä (tai audifinnsin puolella) jossain on jotain kuvaa siitä. Jostain toisesta asiaan liittyvästä topikista voisi löytyä...
Irroitus on kuitenkin aika helppo homma. Olikohan se 4:llä vai 6:lla torx -ruuvilla kiinni. Ja yhtä varten on helpoin ottaa sisälokari joko kokonaa irti tai raottaa sitä, mikä on se työläin homma. Kaikki on kuitenkin aika hyvin näkyvillä, ettei sen puolesta ole paha. Tilaa ei ihan hirveesti joka ruuvilla ole, joten sopivan pieni räikkä on hyvä.
Ai niin. Kuka sen sulle korjaa? Täällä (ja audifinnsillä) vaikuttava nimimerkki amalin korjaa noita melko edukkaaseen hintaan.
Irroitus on kuitenkin aika helppo homma. Olikohan se 4:llä vai 6:lla torx -ruuvilla kiinni. Ja yhtä varten on helpoin ottaa sisälokari joko kokonaa irti tai raottaa sitä, mikä on se työläin homma. Kaikki on kuitenkin aika hyvin näkyvillä, ettei sen puolesta ole paha. Tilaa ei ihan hirveesti joka ruuvilla ole, joten sopivan pieni räikkä on hyvä.
Ai niin. Kuka sen sulle korjaa? Täällä (ja audifinnsillä) vaikuttava nimimerkki amalin korjaa noita melko edukkaaseen hintaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa