Uudet tukivarret, silti kolinaa
Valvoja: ffp jäsenet
Uudet tukivarret, silti kolinaa
Vm99 sedan passatti, kaikki tukivarret vaihdettu(sarja) mutta kun klotisee pienessä vauhdissa, isommassa ei äännä.
Jostakin kuulin että jokin näistä tukivarsista pitäisi kiristää vasta kun auto on oman painonsa varassa?
Jos näin on niin mikä noista tukivarsista se mahdollisesti olisi?
Ens viikolla saan auton ylös ja raidetangot menee vaihtoon, niin pitää koittaa saada samalla klotinaan selvyyttä.
Soittelin korjaamolle ja kehuivat että 20v uransa aikana ei ole moista kuullut ja että sitten kaikki passatit klopisis. Eli lähteäkkö aukoon ja kiristään painopäällä vai onko ihan hullun hommaa?
Jostakin kuulin että jokin näistä tukivarsista pitäisi kiristää vasta kun auto on oman painonsa varassa?
Jos näin on niin mikä noista tukivarsista se mahdollisesti olisi?
Ens viikolla saan auton ylös ja raidetangot menee vaihtoon, niin pitää koittaa saada samalla klotinaan selvyyttä.
Soittelin korjaamolle ja kehuivat että 20v uransa aikana ei ole moista kuullut ja että sitten kaikki passatit klopisis. Eli lähteäkkö aukoon ja kiristään painopäällä vai onko ihan hullun hommaa?
Viimeksi muokannut Daword, 7.2.2013 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täältä tarvikeliikkeestä vahvisteltiin että pitää olla painopäällä kun kiristää.
Toiv. Ei uusi sarja ole sitten mennyt tuon takia rikki kun on asennus tehty väärin. Huomenna toiselle korjaamolle niin saavat yrittää hiukan korjata asennuksia.
Kyllä saa eka asentelia korvata vioittuneet varret jos näin on päässyt käymään.
Toiv. Ei uusi sarja ole sitten mennyt tuon takia rikki kun on asennus tehty väärin. Huomenna toiselle korjaamolle niin saavat yrittää hiukan korjata asennuksia.
Kyllä saa eka asentelia korvata vioittuneet varret jos näin on päässyt käymään.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Samaan korjaajaan olin yhteydessä, meinas tosiaan että niitä ei kuulu kiristää paino päällä eikä ole moista edes kuulutkaan. Tästä päättelin että on vietävä toiseen paikkaan että sais auton kuntoon.
Eli ylempi ja alemmat korinpuolelta kireeks kun paino päällä, näillä mennään toiv. Huomenna loppuis kolinat.. Pultit täytyy tosiaan myös varuiksi kattoo.
Eli ylempi ja alemmat korinpuolelta kireeks kun paino päällä, näillä mennään toiv. Huomenna loppuis kolinat.. Pultit täytyy tosiaan myös varuiksi kattoo.
Tuo pulttien kiristys siinä asennossa missä auto normaalisti on pitäis olla ihan maalaisjärjelläkin ymmärrettävissä teoria tasolla eli ainakin teoriassa jos auto pukeilla ja joustot täysin ulkona puslat kiristetään niin sitten kun auto lasketaan niin nämä kirityt puslat jäävät jonkinasteiseen jatkuvaan jännitykseen ja kuluvat nopeammin, eri asia tietysti kuinka paljon tällä oikeasti merkitystä käytännössä.
Mutta tuskin enää auttaa noita oikeassa asennossa kiristää ainakaan kolinoihin jotka ehkä kulumisesta johtuvia -ellei sitten jotain jäänyt alunperin löysälle
Mutta tuskin enää auttaa noita oikeassa asennossa kiristää ainakaan kolinoihin jotka ehkä kulumisesta johtuvia -ellei sitten jotain jäänyt alunperin löysälle
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei ollut paljoa aikaa tänään mutta oikeassa ulommassa raidetangon päässä välystä ja klopsui,
Alatukivarsien korin puoleiset puslat avattiin ja kiristettiin kun paino päällä. Muuhun ei ollutkaan aikaa.
Huomasin sellaisen että tämä klotina on nyt paljon vähäisempää, pihassa tuttuista möykkyjen yli ajamisesta ei enään klotissut juuri ollenkaan.
Joitakin kopinoita tulee satunnaisesti riippuen mutkasta, tiestä jne. Mutta noi yläpään puslat on vielä vapauttamatta joten tämä täytyy tehdä heti maanantaina yhdessä raidetangon päiden vaihdon yhteydessä.
Sitten vasta voi olla varma että siitä apua on.. Toistaseks näyttää lupaavalta :)
E: tukivarret laitettu oikee oppisesti ja rikkoutunut raidetangonpää vaihdettu. Nyt on kyllä melkosen hiljainen, jotain pientä kuuluu mutta sen laitan lumen ja madalluksen piikkiin.. Kaiken kaikkiaan onnistunut operaatio. Kiitos auttaneille.
Alatukivarsien korin puoleiset puslat avattiin ja kiristettiin kun paino päällä. Muuhun ei ollutkaan aikaa.
Huomasin sellaisen että tämä klotina on nyt paljon vähäisempää, pihassa tuttuista möykkyjen yli ajamisesta ei enään klotissut juuri ollenkaan.
Joitakin kopinoita tulee satunnaisesti riippuen mutkasta, tiestä jne. Mutta noi yläpään puslat on vielä vapauttamatta joten tämä täytyy tehdä heti maanantaina yhdessä raidetangon päiden vaihdon yhteydessä.
Sitten vasta voi olla varma että siitä apua on.. Toistaseks näyttää lupaavalta :)
E: tukivarret laitettu oikee oppisesti ja rikkoutunut raidetangonpää vaihdettu. Nyt on kyllä melkosen hiljainen, jotain pientä kuuluu mutta sen laitan lumen ja madalluksen piikkiin.. Kaiken kaikkiaan onnistunut operaatio. Kiitos auttaneille.
No joo, se klop klop ääni mihinkään loppunut, vaimeni vaan kun raidetankon päät vaihtoi. tuuletin 0 ja musiikki pois ikkunat kiinni niin hyvin kuuluu plopotus pienes vauhdissa.. Ei taida loppua muulla kuin auton vaihdolla.
Epäilen iskarin yläpäätä, kun autosta painaa käsin alas niin joustaessaan kuulu pieni klonk.
Eli onko siellä iskarin yläpäässä mitä osia mitä voisi vaihtaa (passat 3b)
Voisiko esim sisemmät raidetangon päät pitää ääntä ja miten tarkistaa? Pyörien sujntaus tehty, hyvä ajaa kunnes mennään alle 20km/h jolloin tämä ääni ilmenee.
Onko mahdollista että madallusarja olisi asennettu väärin eteen? Onko edes mahdollista?
Epäilen iskarin yläpäätä, kun autosta painaa käsin alas niin joustaessaan kuulu pieni klonk.
Eli onko siellä iskarin yläpäässä mitä osia mitä voisi vaihtaa (passat 3b)
Voisiko esim sisemmät raidetangon päät pitää ääntä ja miten tarkistaa? Pyörien sujntaus tehty, hyvä ajaa kunnes mennään alle 20km/h jolloin tämä ääni ilmenee.
Onko mahdollista että madallusarja olisi asennettu väärin eteen? Onko edes mahdollista?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa