Golf mk4 korkeampi alusta
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk4 korkeampi alusta
Onko tähän autoon saatavilla mitään alkuperäistä korkeampaa alustaa, pidempiä jousia yms? Täälä pääkaupunkiseudulla talvikunnossapito kun on mitä on, niin tuntuu, että joka pihassa pohja ottaa kiinni johonkin. Puskurin alareuna sekä moottorin pohjamuovi on pari kertaa ottanut jo kunnolla jäiseen kinokseen, pohjamuovi nyt sirpaleinen ja enää kiinni muutamalla ruuvilla.. Tarkoituksena ei ollut valittaa, vaan tiedustella millä konstilla tuota vois hiukan korottaa? Alla nyt 15" vanteet 65 kumilla, koko on toistaiseksi passeli, panostan ennemän ajomukavuuteen, enkä ulkonäköön. Alusta ei saa myöskään olla liian jäykkä, eikä tarkoituksena ole tehdä tuosta maastoautoa.
Alla nyt alkuperäiset iskarit ja jouset, iskarit vaihdettu parin vuoden sisällä joka nurkkaan.
Tähän on törmännyt myös muutama muu tuttavani, jotka ajaa vastaavilla kulkineillä, jää helposti lumisella tiellä jumiin. Edellisessä kolmannen korimallin golfissa alusta oli huomattavasti korkeampi 16" kesärenkaat alla, taakse oli vaihdettu kaasuiskarit, jonka jälkeen persekin oli huomattavasti keulaa korkeampi.
Ajotyylistäkään ei ole välttämättä kyse, auto ei ole pitkään vielä ollut omistuksessani, sen takia joutuu aina kaksi kertaa miettimään, mistä uskaltaa mennä, mistä ei.
Kiitos!
Alla nyt alkuperäiset iskarit ja jouset, iskarit vaihdettu parin vuoden sisällä joka nurkkaan.
Tähän on törmännyt myös muutama muu tuttavani, jotka ajaa vastaavilla kulkineillä, jää helposti lumisella tiellä jumiin. Edellisessä kolmannen korimallin golfissa alusta oli huomattavasti korkeampi 16" kesärenkaat alla, taakse oli vaihdettu kaasuiskarit, jonka jälkeen persekin oli huomattavasti keulaa korkeampi.
Ajotyylistäkään ei ole välttämättä kyse, auto ei ole pitkään vielä ollut omistuksessani, sen takia joutuu aina kaksi kertaa miettimään, mistä uskaltaa mennä, mistä ei.
Kiitos!
Ja muovien tilalle esimerkiksi tuollainen http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3543/volkswagen/pohjapanssari-vw Lähtee puskurin takaa ja päättyy vaihteiston taakse joten voi luistella tuon varassa penkkojen yli...
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Korotuspalat varmaankin halvin ratkaisu.Minulla edessä jämymmät jouset ja korotuspalat marmorilta,takana pelkät korotukset,koska taakse ei nelikkoon saa vahvempaa jousta.
Etupää oikein hyvä,mutta takapää saisi pikkasen kantavampi ja ylempänä olla.
Ja tuo edellä mainittu panssari odottaa asennusta vielä tallissa.
Etupää oikein hyvä,mutta takapää saisi pikkasen kantavampi ja ylempänä olla.
Ja tuo edellä mainittu panssari odottaa asennusta vielä tallissa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyseessä on joku muu kuin alkuperäinen panssari silloin jos siellä joku tulppa on. Alkuperäinen on tukevasti runkoaisoissa ja etuakselissa kiinni.
Tuon alkuperäisen kanssa uskaltaan oikeasti ajaa kun pokkaukset pitää pellin varmasti muodossaa, tuollaset halvemmat panssarit tuppaa olemaan hyödyttömiä muussa kun konehuoneen puhtaanapidossa. Kunnon jäälohkare sellaiseen niin jäin vain klommo jäljelle.
Tuon alkuperäisen kanssa uskaltaan oikeasti ajaa kun pokkaukset pitää pellin varmasti muodossaa, tuollaset halvemmat panssarit tuppaa olemaan hyödyttömiä muussa kun konehuoneen puhtaanapidossa. Kunnon jäälohkare sellaiseen niin jäin vain klommo jäljelle.
Ei se nyt ihan jää lohkareesta lommoille mene, itse rysäytin kunnolla tuon tarvikepanssarin syksyllä kiveen ja talvellakin sillä on jo kontaktia tullut otettua.
Tosin ei siihen varmaan lommojakaan tule kun se ei ole mikään jäykkä, joten kyllä silläkin öljypohja vaarassa on kun kunnon osuman ottaa. Mutta silloin voima kohdistuu kumminkin isommalle alueelle kuin ilman panssaria. Helppohan tuota olisi vahvistella, laittaa vaikka pientä kulmarautaa pituus suuntaan.
Tosin ei siihen varmaan lommojakaan tule kun se ei ole mikään jäykkä, joten kyllä silläkin öljypohja vaarassa on kun kunnon osuman ottaa. Mutta silloin voima kohdistuu kumminkin isommalle alueelle kuin ilman panssaria. Helppohan tuota olisi vahvistella, laittaa vaikka pientä kulmarautaa pituus suuntaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa