Golf mk4 korkeampi alusta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ari_karhu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 30.12.2008 18:03

Golf mk4 korkeampi alusta

ViestiKirjoittaja ari_karhu » 2.2.2013 9:43

Onko tähän autoon saatavilla mitään alkuperäistä korkeampaa alustaa, pidempiä jousia yms? Täälä pääkaupunkiseudulla talvikunnossapito kun on mitä on, niin tuntuu, että joka pihassa pohja ottaa kiinni johonkin. Puskurin alareuna sekä moottorin pohjamuovi on pari kertaa ottanut jo kunnolla jäiseen kinokseen, pohjamuovi nyt sirpaleinen ja enää kiinni muutamalla ruuvilla.. Tarkoituksena ei ollut valittaa, vaan tiedustella millä konstilla tuota vois hiukan korottaa? Alla nyt 15" vanteet 65 kumilla, koko on toistaiseksi passeli, panostan ennemän ajomukavuuteen, enkä ulkonäköön. Alusta ei saa myöskään olla liian jäykkä, eikä tarkoituksena ole tehdä tuosta maastoautoa.
Alla nyt alkuperäiset iskarit ja jouset, iskarit vaihdettu parin vuoden sisällä joka nurkkaan.
Tähän on törmännyt myös muutama muu tuttavani, jotka ajaa vastaavilla kulkineillä, jää helposti lumisella tiellä jumiin. Edellisessä kolmannen korimallin golfissa alusta oli huomattavasti korkeampi 16" kesärenkaat alla, taakse oli vaihdettu kaasuiskarit, jonka jälkeen persekin oli huomattavasti keulaa korkeampi.
Ajotyylistäkään ei ole välttämättä kyse, auto ei ole pitkään vielä ollut omistuksessani, sen takia joutuu aina kaksi kertaa miettimään, mistä uskaltaa mennä, mistä ei.
Kiitos!

edut
-
Viestit: 34
Liittynyt: 26.12.2012 22:47

ViestiKirjoittaja edut » 2.2.2013 11:40

Slamit.net löytyy korotus paloja golffiin. Kato sieltä.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 2.2.2013 17:08

Haulla löytyy varmasti juttua.

mERcy
-
Viestit: 21
Liittynyt: 23.9.2003 17:45

ViestiKirjoittaja mERcy » 3.2.2013 9:45

Ja muovien tilalle esimerkiksi tuollainen http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3543/volkswagen/pohjapanssari-vw Lähtee puskurin takaa ja päättyy vaihteiston taakse joten voi luistella tuon varassa penkkojen yli...

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 3.2.2013 12:45

Korotuspalat varmaankin halvin ratkaisu.Minulla edessä jämymmät jouset ja korotuspalat marmorilta,takana pelkät korotukset,koska taakse ei nelikkoon saa vahvempaa jousta.
Etupää oikein hyvä,mutta takapää saisi pikkasen kantavampi ja ylempänä olla.

Ja tuo edellä mainittu panssari odottaa asennusta vielä tallissa.

ari_karhu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 30.12.2008 18:03

ViestiKirjoittaja ari_karhu » 3.2.2013 13:25

Kiitoksia! Täytyy tutustua Slamitin tarjontaan ja tuo teräksinen/alumiininen pohjapanssari menee myös ostoslistalle, kiitos siitäkin vinkistä!

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.2.2013 14:12

Huonontien alustaa löytyy myös alkupräisenä, hinta on vaan sama kun kalliilla coilover setillä

edut
-
Viestit: 34
Liittynyt: 26.12.2012 22:47

ViestiKirjoittaja edut » 3.2.2013 16:21

Itsellä melko matala leoni missä kyseinen panssari, niin ei voi kuin suositella. Ei todellakaan mee rahat hukkaan. Monet kerrat on panssarin varassa menty jäätyneen loskan päällä ja hyvin kestää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.2.2013 16:23

Hidastaako tommonen paljonkin öljynvaihtoa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.2.2013 16:27

jos reiät on valmiina niin ei mutta jos ei oo niin sitten joutuu tekee joten asennusvaiheessa menee.
vai olikos näissä jo suodatin yläpuolella patruunamallisena? jos näin niin ei tarvi ku ropun kohdalle tehä reikä josta saa ropun auki ja valuttaa öljyt pois

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.2.2013 16:33

Ei siihen panssariin kannata mitään reikiä tehdä, menee se hyöty heti kun tulee öljypohjan kohdalle paikka ilman suojaa. Panssari on nopea ottaa kokonaan pois, 5 pulttia auki ja laskee alas, jos tuota ei jaksa niin vie sitten auton huoltoon missä joku muu tekee sen.

edut
-
Viestit: 34
Liittynyt: 26.12.2012 22:47

ViestiKirjoittaja edut » 3.2.2013 19:14

Panssarissa on muovitulppa öljy ropun kohdalla, itse en ole edes katsonut onko kuinka kohdallaan. Tosiaan kuten jo aikasemmin mainittiin 5 pulttia panssarista auki nii ei ainakaan öljyt valu panssarin päälle.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 12.2.2013 14:27

Tuon pohjapanssarin kanssa onnistuu öljynvaihto ihan hyvin, se kumitulppa kyllä haviää siitä panssarista itsestään, jos ajelee riittävästi Suomen teillä. Suodattimen alle kun vaan laittaa jonkun kipon, niin siitä valuvat öljyt ei jää panssarin päälle.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.2.2013 17:45

Kyseessä on joku muu kuin alkuperäinen panssari silloin jos siellä joku tulppa on. Alkuperäinen on tukevasti runkoaisoissa ja etuakselissa kiinni.
Tuon alkuperäisen kanssa uskaltaan oikeasti ajaa kun pokkaukset pitää pellin varmasti muodossaa, tuollaset halvemmat panssarit tuppaa olemaan hyödyttömiä muussa kun konehuoneen puhtaanapidossa. Kunnon jäälohkare sellaiseen niin jäin vain klommo jäljelle.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 13.2.2013 9:20

Ei se nyt ihan jää lohkareesta lommoille mene, itse rysäytin kunnolla tuon tarvikepanssarin syksyllä kiveen ja talvellakin sillä on jo kontaktia tullut otettua.
Tosin ei siihen varmaan lommojakaan tule kun se ei ole mikään jäykkä, joten kyllä silläkin öljypohja vaarassa on kun kunnon osuman ottaa. Mutta silloin voima kohdistuu kumminkin isommalle alueelle kuin ilman panssaria. Helppohan tuota olisi vahvistella, laittaa vaikka pientä kulmarautaa pituus suuntaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa