Pitäisi saada vähän lisätietoa konehuoneen toiminnasta, eli ainakin ahtopaineet / pakolämmöt näkyviin ohjaamoon. Vaihtoehto #1 olisi ostaa analogimittarit ja vedellä johdot/letkut konehuoneesta ohjaamoon.
Tykkäisin kuitenkin vaihtoehto #2:sta eli OBD-lukijasta. Mitähän kaikkea infoa ScanGauge II mahtaisi kertoa -02 1.9TDI 4motion passatista? Autossa ei ole sitä "edistyneempää" ajotietokonetta, eli jos oven avaa niin mittarien väliin tauluun ei ilmesty auton kuvaa jossa jokin ovi on auki, vaan alapuolelle ilmestyy pelkästään teksti
ScanGauge 2 - mitä kaikkea näkyy -02 3BG Passatissa?
Valvoja: ffp jäsenet
Periaatteessa kaikki laitteen tukemat ominaisuudet pitäisi löytyä.
Ainakin tuon listan mukaan: http://www.scangauge.com/products/scangaugeii/
Käytännön kokemusta ei laitteesta ole.
Ainakin tuon listan mukaan: http://www.scangauge.com/products/scangaugeii/
Käytännön kokemusta ei laitteesta ole.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=85 ... =scangauge
Ahtopaine ei todennäköisesti näy.
Ahtolämpö, ilmamäärät, veden lämpö jne toimii.
Ahtopaine ei todennäköisesti näy.
Ahtolämpö, ilmamäärät, veden lämpö jne toimii.
Jos on Android puhelin niin muutaman kympin BT-mokkula auton liitäntään ja Torque ohjelma laitteeseen niin saa vaikka mitä mittareita näkymään, lisäksi vikakoodien luvut ja nollaukset.
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=fi
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=fi
Löytyy parinkympin BT-mokkula ja iPad + DashCommander, mutta
1) 90% mittareista / inforuuduista näyttää nollaa tai päin helvettiä olevia arvoja
2) Pitää aina olla laite messissä autossa ja kytkeä kiinni ja parittaa ja odotella ja arvuutella
3) Vikakoodeja tuo mokkula + DC eivät löytäneet ensimmäistäkään, mutta VAG-COM kertoi kyllä.
4) Oma mokkula on ehkä rikki, mutta se jaksaa toimia noin 5 minuuttia kunnes se vetää itsensä tilttiin ja pitää nypätä irti + tökätä takaisin ja taas toimii hetken aikaa.
Näiden juttujen takia tahdon kiinteän ja LUOTETTAVAN tavan mitata tapahtumia.
1) 90% mittareista / inforuuduista näyttää nollaa tai päin helvettiä olevia arvoja
2) Pitää aina olla laite messissä autossa ja kytkeä kiinni ja parittaa ja odotella ja arvuutella
3) Vikakoodeja tuo mokkula + DC eivät löytäneet ensimmäistäkään, mutta VAG-COM kertoi kyllä.
4) Oma mokkula on ehkä rikki, mutta se jaksaa toimia noin 5 minuuttia kunnes se vetää itsensä tilttiin ja pitää nypätä irti + tökätä takaisin ja taas toimii hetken aikaa.
Näiden juttujen takia tahdon kiinteän ja LUOTETTAVAN tavan mitata tapahtumia.
On varmaan kiinni moottori malleista ja "sukupolvista" mitä näkyy tai siis mitä tietoa saatavilla, mutta minulla -03 A4 1.8T koneesta näkyy vaikka mitä.
Tuo Torque on toiminut minulla täysin luotettavasti ja ja sitä ei tarvi mitenkään erikseen paritella kun sen on kerran tehty vaan ohjelma avautuu joitakin sekuntteja jonka jälkeen kaikki saatavilla.
Bt-mokkula on ollut minulla jatkuvasti kiinni autossa -ei ole akkuakaan tyhjentänyt ainakaan viikon seisonnassa
Tuo Torque on toiminut minulla täysin luotettavasti ja ja sitä ei tarvi mitenkään erikseen paritella kun sen on kerran tehty vaan ohjelma avautuu joitakin sekuntteja jonka jälkeen kaikki saatavilla.
Bt-mokkula on ollut minulla jatkuvasti kiinni autossa -ei ole akkuakaan tyhjentänyt ainakaan viikon seisonnassa
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa