Golfin puhaltimessa ilmeni sellainen ongelma, että ensin lakkasi pyörimästä kokonaan, luulin että sulake meni, mutta tarkastin sulakkeen ja oli ehjä. Tämän jälkeen nopeussäädintä renkkaamalla alkoi pyöriä, 2 tai 3 nopeudella, mutta tämän jälkeen ei nopeussäätimen asennolla ole ollut mitään vaikutusta, edes 0-asennossa puhallin ei pysähdy, ja säädintä käännettäessä puhallinpaneelin taustavalot välkkyy.
Elikäs kysymys kuuluu, onko vika mahdollisesti nopeuskytkimessä, vai onko se perinteinen etuvastupaketti sökönä?
Sopiiko manuaali-ilmastoidun ja ilman ilmastoinitia olevien vastuspaketit ristiin.
Saako tuota nopeuskytkintä erikseen vai joutuuko vaihtaa koko paneelin, vai onko kytkintä mahdollista elvyttää jotenkin kotikonstein.
Puhallinmoottori lienee ehjä koska toimii kuitenkin tuolla yhdellä nopeudella mikä nyt lineekin, sanoisin kuitenkin että ei ole 4-nopeus niin kuin yleensä etuvastuksen hajotessa jää päälle.
Auto on 98 vuosimlli ja ilmastointia ei ole lainkaan.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Golf iv lämmityslaitteen puhallin probleema
Valvoja: ffp jäsenet
Itellä oli Passatissa kyseinen ongelma, että puhallin toimi vain täysillä eli 4 kohdassa. Vaihdoin vastuksen ja nyt pelittää normaalisti. Taisi maksaa motonetissä jotain 30-40e? Ainakin tuossa 35i passatissa se vastus sijaitsi hanskalokeron takana sen puhallinmoottorin luona.
Kunhan on varovainen niiden muoviosien kanssa niin ei pitäs vaihdon tuottaa ongelmia, suht nopee homma.
Kunhan on varovainen niiden muoviosien kanssa niin ei pitäs vaihdon tuottaa ongelmia, suht nopee homma.
Lueskelin toisaalta että vastuksen uusiminen auttaisi juuri tuohon ongelmaan jossa tuuletin toimii vain 4 asennossa eli täysillä mutta onko kenelläkään ideoita mitä tehdä jos pelkästään 2 nopeus toimii? Olisiko säätökiekko vikaantunut? Kuumaa ilma tulee tuulettimen ollessa 2 asennossa mutta tuntuu että puhallusteho vastaisi 1 tehoa.
Juu mullakin edennyt siihen, että vikaepäilys kohdistuu tuohon kytkimeen/paneeliin, lakkas tuossa toissapäivänä pelaamasta kokonaan, ja sellainen tuli tilattua autopurkaamolta ja ois tarjoitus viikonloppuna koittaa vaihtaa ennen kovia pakkasia, toivottavasti vika on siinä.
otin käytetyn osan kun uusi marmorilla luokkaa 150€ tämä käytetty 82€ toimitettuna, ei se halpa ole tuokaan, mutta kuitenkin edullisempi, osa on 2002 vuosimallin autosta alle 100tkm ajetusta, että luulisi osan olevan vielä kunnossa.
Mutta päivitellään tilanne jahka saan osan paikoilleen....
otin käytetyn osan kun uusi marmorilla luokkaa 150€ tämä käytetty 82€ toimitettuna, ei se halpa ole tuokaan, mutta kuitenkin edullisempi, osa on 2002 vuosimallin autosta alle 100tkm ajetusta, että luulisi osan olevan vielä kunnossa.
Mutta päivitellään tilanne jahka saan osan paikoilleen....
Nyt on kytkin/paneeli vaihdettu ja puhallin toimii taas normaalisti, eli poikkeuksellisesti meni tällä kertaa kerralla arvaus oikein.
Semi vmäinen vaihtaa, joutuu purkaa "puoli autoa" että tuon paneelin saa käteen, ei tossa muuten mitään mutta -15 pakkasta ja pihalla joutui homman tekemään niin se vähän hankaloitti hommaa, talli vielä vaiheessa.
Eli tuossa hommassa joutuu purkaa aika paljon:, soitin pois, säilytyskotelo pois, mukiteline pois jos on, keskikonsolin etuosan missä tuhkis, kannattaa ottaa ekana noista muovesta, sitten kojelaudan päästä sulakkeiden ympärillä oleva pääty, alemmat muovit kuskin puolelta, sen jäleen kuskiinpuolella vielä sellanen muovikehikko joka pitää postaa, pelkääjän puolelta kans kojelaudan päätymuovi ja hansikalokero, tämän jälkeen vasta saa keskikonsolin kehikon irti jonka takana tuo paneeli on. Sitten uus paneeli paikalleen ja osat kiinni. Itellä meni pari tuntia tuohon, en oo ennen noin laajalti tuota purkanu, mutta osaapa seuraavalla kerralla sitten jos tarvetta tulee. Tuossa ois samalla ollu helppo vaihtaa etuvastupaketti ja moottorikin, jos ois tarvinnut, mutta onneksi vika löyty ensi arvaamalla.
Hyvät ohjeet löytyy tuolta VWVortex.com sivuilta kun hetken selaa.
Semi vmäinen vaihtaa, joutuu purkaa "puoli autoa" että tuon paneelin saa käteen, ei tossa muuten mitään mutta -15 pakkasta ja pihalla joutui homman tekemään niin se vähän hankaloitti hommaa, talli vielä vaiheessa.
Eli tuossa hommassa joutuu purkaa aika paljon:, soitin pois, säilytyskotelo pois, mukiteline pois jos on, keskikonsolin etuosan missä tuhkis, kannattaa ottaa ekana noista muovesta, sitten kojelaudan päästä sulakkeiden ympärillä oleva pääty, alemmat muovit kuskin puolelta, sen jäleen kuskiinpuolella vielä sellanen muovikehikko joka pitää postaa, pelkääjän puolelta kans kojelaudan päätymuovi ja hansikalokero, tämän jälkeen vasta saa keskikonsolin kehikon irti jonka takana tuo paneeli on. Sitten uus paneeli paikalleen ja osat kiinni. Itellä meni pari tuntia tuohon, en oo ennen noin laajalti tuota purkanu, mutta osaapa seuraavalla kerralla sitten jos tarvetta tulee. Tuossa ois samalla ollu helppo vaihtaa etuvastupaketti ja moottorikin, jos ois tarvinnut, mutta onneksi vika löyty ensi arvaamalla.
Hyvät ohjeet löytyy tuolta VWVortex.com sivuilta kun hetken selaa.
Tässäpä näitä joita itte tuossa kattelin,
Näillä kahdella pääsee aika pitkälle, vähän soveltaen, ei tarvii ihan noin paljoa purkaa tuossa hommassa, mutta kumminkin
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?958556
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?967146
.
Tästä löytyy sitten kaikkea mahdollista neloskorisiin:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... rces-Guide
Näillä kahdella pääsee aika pitkälle, vähän soveltaen, ei tarvii ihan noin paljoa purkaa tuossa hommassa, mutta kumminkin
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?958556
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?967146
.
Tästä löytyy sitten kaikkea mahdollista neloskorisiin:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... rces-Guide
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa