-00 Passatin sietämätön käynnistys revohka.
Valvoja: ffp jäsenet
-00 Passatin sietämätön käynnistys revohka.
Kyseessä siis -00 20V 1.8 Passatti. Ongelma tulee julki jos auto on letkulämmittimessä pakkasella. Auto ei meinaa lähteä sitten ei millään käyntiin. Vian aiheuttajan/syyn tiedän vaan itse kysymys on, onko moottorinlämpötila anturille olemassa huijaus softaa tai jotain millä kyseisen anturin saa ohitettua pakkasilla autoa startatessa esim. 10-20 sekunniksi. Tai oletteko löytäneet ongelmaan muuta ratkaisua kuin letkulämmittimen paikan vaihto?
Viimeksi muokannut Ile82, 14.9.2014 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä kai tuon anturin sais ohitettua vaihtokytkimellä startin ajaksi, ilmeisesti vain joku PTC/NTC - vastus jonka resistanssi siis muuttuu lämmön vaikutuksesta eli selvitettävä vain mikä resistanssi arvo olisi semmonen millä lähtee hyvin käyntiin ja sitten vaan vaihtokytkimen perään tämmönen vastus...
Varaosaliikkeestä ostin aikoinaan Defan takaiskun ja hinta oli 17 €. Eli voit sen itsekin asentaa sellaiseen kohtaan, ettei kuuma neste pääse suoraan anturille. Vaatii kylläkin hieman pähkäilyä, mutta voit kädellä kokeilla letkuista minne suuntaan kuumennut neste lähtee kiertämään.
Takaisku pitää sitten asentaa oikein päin - muuten se estää vesipumpun tuottaman virtauksen. Tuollainen (Defan) takaiskuhan toimii sillä periaatteella, että siinä on muovikuula joka kelluu ylöspäin ja siten estää nesteen kulun, koska kuulan ja venarungon sovitus on tiivis. Oikein päin asennettuna taasen vesipumpun paine voittaa nostevoiman ja kuula siirtyy pesässä toiseen reunaan, jossa sovitus ei ole tiivis vaan päästää virtauksen läpi.
Takaisku pitää sitten asentaa oikein päin - muuten se estää vesipumpun tuottaman virtauksen. Tuollainen (Defan) takaiskuhan toimii sillä periaatteella, että siinä on muovikuula joka kelluu ylöspäin ja siten estää nesteen kulun, koska kuulan ja venarungon sovitus on tiivis. Oikein päin asennettuna taasen vesipumpun paine voittaa nostevoiman ja kuula siirtyy pesässä toiseen reunaan, jossa sovitus ei ole tiivis vaan päästää virtauksen läpi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa