vw sharan tdi automaattiongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Bruce77
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.2.2006 20:21

vw sharan tdi automaattiongelma

ViestiKirjoittaja Bruce77 » 6.1.2013 9:23

Tuli hommattua tollanen paljon ajettu (345 tuhatta) vuoden 97 tdi Sharani 110 heppasella koneella, kun halvalla sai. Sitä on paljon huollettu ja kansirempat yms tehty, ainoa vika vaan että on automaatti ja se laatikko ei toimi. ...
Eli kepistä kun vetää niin tuntuu ettei mikään vaihde mene päälle, vähän jossain kepin asennossa tuntuu kuuluvan jonkunlaista jurinaa ehkä. Mistähän sitä kannattais alkaa vikaa selvittämään, vai kannattaako suoraan metsästää toimivaa laatikkoa? Tai sit myy osina koko kopperon poies...

Kiitoksia vinkeistä etukäteen...

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 6.1.2013 9:48

Ensin katsoisin, että onko vaihteensiirtäjien vivut sun muut paikallaan. Toisaalta jos parkki toimii ja on jopa sillä paikalla missä kuuluukin kuten myös vapaa, niin kait se siirtäjämekanismi toimii silloin. Tuosta voi aloittaa. Onkos laatikossa öljyä?

Bruce77
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.2.2006 20:21

sharani automaatti

ViestiKirjoittaja Bruce77 » 6.1.2013 10:02

en oo vielä ehtiny noita öljyjäkään kattoa kun auto vasta eilen haettiin tohon pihaan, mistäs sen parhaiten selvittää. Kyl siel varmaan pitäis olla kun auto lähiaikoina huollettu on.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 6.1.2013 10:05

Pitäishän tomaatissa olla mittatikku laatikossa. Näin ollut itsellä ainakin muun merkkisissä automaateissa

Bruce77
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.2.2006 20:21

ViestiKirjoittaja Bruce77 » 6.1.2013 10:11

Mistäs mä selvitän sen minkä tyyppinen toi vaihdelaatikko on, että mahollisesti tietää minkä muun laatikko kävis jos sitä joutuu alkaa vaihtamaan ja ehjää ettimään. Tietty paras olis kun ton sais jossain määrin toimimaan...

Bruce77
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.2.2006 20:21

ViestiKirjoittaja Bruce77 » 6.1.2013 12:24

Taas kävin autoa käyttämässä ja kokeilin tota keppia kaikissa asennoissa, vaihde kytkettynä ei mitään ihmeempiä tapahdu muuta kuin että kaasua painaessa nopeusmittari kyllä toimii... vaikkei auto itsessään liiku mihkään. eli luulee ilmeisesti vaihteen menevän päälle.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 6.1.2013 13:49

Vikakoodit olisi kova sana aloittaa, kaipa sieltä jotain laatikkoon viittaavaa löytyy. Laatikko lienee 01m, 4 pykälää. Huoltokirjan tarrassa lukee vaihteiston tyyppi, samoin laatikon kyljessä turbiinin paikkeilla varmaankin.

Bruce77
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.2.2006 20:21

ViestiKirjoittaja Bruce77 » 6.1.2013 17:40

Noi vikakoodit tarttis jonkun joo lukea, kaipa Lahden suunnalla joku niitä tekee.
Laatikon tyyppi on ilmeisesti toi DNP, ainakin ohjekirjassa tuo on ekana, ja moottori taitaa olla sitten tuo AFN.

Bruce77
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.2.2006 20:21

ViestiKirjoittaja Bruce77 » 7.1.2013 8:31

Nyt ku olen noita joitakin juttuja lueskellut, niin voiskohan toikin vika vaan olla vetareissa. Eli jos sielt olis ne boorit kulunu ni eihän se auto kyl mihkään liiku. Näkeekö sitä muuten mitenkään ku vaan alkamalla purkaa vetareita irti?

Mikey?
-
Viestit: 263
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 7.1.2013 10:29

Nopeusmittarin anturi saattaa hyvinkin olla esim. vasemman puoleisen laippa-akselin yhteydessä - katso näkyykö piuhaa. Jos näin on, niin silloin sisempi vetonivel olisi noilla oireilla hajalla. Ja kun se on hajalla, niin tasauspyörästö ei anna toisellekaan puolelle momenttia eikä auto liiku.

Tuo olisi kyllä halvin esillä olevista vaihtoehdoista - toivottavasti niin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa