kiinteä verkkovirtalaturi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

j_power
-
Viestit: 296
Liittynyt: 7.10.2006 11:13

kiinteä verkkovirtalaturi

ViestiKirjoittaja j_power » 19.12.2012 12:24

onko kokemuksia noista kiinteästi lohkolämmittimen rinnalle asennettavista akkulatureista?
kun työ matka on vajaa 10 km suuntaansa ni ei varmaan tekis pahaa edes välillä ladata akkua täyteenkin.
yks vaihtoehto olis ctek + tupakansytytin adapteri. ja sisätilahaarasta ottaa sille virta.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.12.2012 12:36

Meillä Touranissa webaston kaverina Defa MC1210
http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?p=392

Ja sille oma pistoke puskurissa, en halunnut laittaa verkkoon lohkarin kanssa samaan jotta voi pitää latauksessa pidempiäkin jaksoja.

Toimii hyvin, tosin kokemusta vasta parin talven ajalta mutta virta ei ole ollut tuon laittamisen jälkeen kertaakaan vähissä vaikka webastoa on käytetty ja paljon. Ja yleensä käytetty vain sen parin tunnin verran mitä tolppapaikan ajastinkello kerrallaan antaa.
Viimeksi muokannut jyri.h, 19.12.2012 12:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 19.12.2012 12:38

Defa 1204 ollut kahdessa edellisessä autossa. Ekan webastolla varustetun auton (Cordoba Tdi) kannssa ensin kikkailin tollasen Ctekin kanssa, mutta ei siitä mitään tullut. Seuraavassa webastollisessa autossa (MB E320CDI) akkulaturisarja asennettiin jo hankintakesänä. Hyvin jaksoi toi pienempikin laturi tyydyttää mersun virtatarpeet 23 km työmatkalla, ja päivän parit-kolmet muut webaston käytöt.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 19.12.2012 22:27

http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?p=391
Tuollainen Defan (1203) 3A laturi sisäänrakennetulla relerasialla löytyy täältä. Ohjauspinnien väliiin kun laittaa katkaisimen (tai Defan sisälle asennettava digikello), niin auto voi olla roikassa jatkuvasti, eikä lohkolämmitin/sisätilanlämmitin käy päällä, mutta akku latautuu. Tyytyväinen olen ollut.
C-tek oli seisovan auton konehuoneessa muutaman talven, kunnes antautui. (2h latausta/vrk tolpan kellolla. Ylläpitolataus toimi kyllä hienosti, kunnes C-tek antautui jo takuun umpeuduttua)

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 19.12.2012 23:55

Mulla touranissa toista talvea ctecin laturi, toiminut ainakin tähän asti. Webasto melkein jo näillä kaupunkiajoilla vaatii tuon...

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 22.12.2012 21:09

Ootteko asentanu noita älylatureita "kiinteästi" autoo?? Mulle Fixuksella sanottii et vakuutuks ei korvaa esim. tulipalon sattuessa mitää, jos se on kiinteästi asennettu.. Sen puolee oon eriksee sen aina virittäny lataamaa, mikä tosin ei oo iso homma kun jokatapauksessa autolla joutuu käymää... :D

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 22.12.2012 21:57

Ootteko asentanu noita älylatureita "kiinteästi" autoo?? Mulle Fixuksella sanottii et vakuutuks ei korvaa esim. tulipalon sattuessa mitää, jos se on kiinteästi asennettu.. Sen puolee oon eriksee sen aina virittäny lataamaa, mikä tosin ei oo iso homma kun jokatapauksessa autolla joutuu käymää... :D

Korvaako vakuutus "eriksee" viritetyn laturin aiheuttaman tulipalon ?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 23.12.2012 13:25

Defallahan on 3A, 4A ja 10A kiinteästi asennettavat laturit, jotka ovat "riittävän" älykkäitä akun ylläpitoon. Toisaalta jos vetää ohjaamonpuolelle defan/calixin pistokkeen (tai haaroittaa sinne toisen jos on jo pistoke lämmittimen käytössä). Kiinnittää CTEK:n sitten sisätilaan ja siitä latauskaapelit kytkee sisällä, esim. maa koriin ja plussa sulaketaulun jatkuvaan virtaan.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 23.12.2012 22:21

Sprinterissä on kaksi akkua eri puolilla autoa ja välissä erotinrele. Defan laturi lataa nyt "lisäakkua" mikä ruokkii molempia ebereitä. Onko vinkkejä miten sais yhdellä laturilla molemmat akut lataukseen ilman että releen toimintaa käynnistystilanteessa muutetaan.
Vai laitanko vaan suosiolla oman laturin starttiakulle?

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 24.12.2012 16:12

Klonksvaagen:ille, kyllähä sen pitäis korvata, jos ohjeita on noudatettu..
Itekkii mietin tuota sisätöpseli haarotusta.. mulla vaan on jo kerran haarotettu et miten monta haaraa voi tehä enneku sulake rupee räpsähtelee... :D

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 24.12.2012 17:54

Se perus-ctekki ottaa 0,65 ampeeria verkosta, että se ei varmaan sulakkeitten räpsintään vaikuta hirveesti.

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 24.12.2012 18:16

aij juu, selvä.. no taijan kuitekii jatkossakii sen laittaa eriksee kiinni.. akunkengissä on ne pikaasennus liittimet (ei hauenleuat) ni eipä siinä kauvaa nokka tuhise ku sen tökkää kii.. :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa