Avain jyrsintä ja koodaus Tampereella

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

Avain jyrsintä ja koodaus Tampereella

ViestiKirjoittaja alspe » 17.4.2012 9:26

Missä Tampereella saa hyvin (edullisesti) jyrsitettyä Passatin stilettiavaimen ja laitettua siihen kauko-ohjauksen koodin?

Toinen kysymys, onko Tampereen LMS:lla vai Laakkosella edullisempia osia, ns. erikoisosat. Esim. pieniä muovinippeleitä mitä ei saa tarviketiskiltä.

-JK-
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.10.2011 23:24

ViestiKirjoittaja -JK- » 17.4.2012 12:08

Itse kävin oman avaimeni Raisiossa jyrsityttämässä ihan Myllyn suutarilla, joten uskoisin että sielläkin vastaava onnistuisi.

Kauko-ohjauksesta en osaa sanoa, mutta kysy siellä samalla, missä jyrsitytät. Täällä suutari kysy jyrsittyään avaimen, että haluanko että se ohjelmoidaa käynnistyksenestoon vanhan avaimen rinnalle.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.4.2012 12:13

Multivan -99 malliin avaimen jyrsintä onnistui pikasuutarilla, mutta avaimen koodauksessa he nostivat kädet pystyyn, ei kuulemma enää heidän laitteensa koodaamaan noihin uusiin ajonestoihin -> Laakkoselle koodaukseen kera kaikkien avainten.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 17.4.2012 12:31

http://www.suutarit.com/paikkakunnat/tampere/

tuolta löytyy suutareita :) osalla varmasti on myös mahdollista se ajoneston koodaus, eikös sen voi tehdä itsekin vag-comilla... kauko-ohjaus taitaa onnistua ohjekirjan avulla...

Ja tosiaa kaikki avaimet, joiden haluaa jatkossa toimivan, pitää koodata samalla kertaa.. eli kun uusia koodataan jäävät kaikki aiemmin koodatut pois käytöstä.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 17.12.2012 17:17

Nostellaan taas.

Saako avaimen koodattua Tampereella missä ja mitkä hinnat? Vain Laakkosellako?

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 17.12.2012 22:31

Ainakin mulle sanottiin avainsuutarilla, että niitä hommia ei tee tampereella kuin laakkonen ja olikos se metro-auto kans. Ajonestosiruja osasivat kyllä tehdä jokapaikassa. Tuli siinä ohimennen puheeksi vain tämä asia, kun avaimia kävin jyrsityttämässä. Ja tampereella ei muuten sitten kukaan seppä jyrsi enään muutakuin itse myymiään avaimia, eivät kuulemma tahdo rikkoa satasen terää. Eli joko ostat avaimen sieltä, tai käytät sen muualla jyrsittävänä. Ylöjärven autovaraosa suostui onneksi jyrsimään omankin avaimen, tosin hinta oli kaikkea muuta kuin hyvä..

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 18.12.2012 7:43

Saakohan tuosta stilettiavaimesta avainosan erikseen pois? Mulla on vanhasta avaimesta siru kuollut joten tuli mieleen, että jos koodauttaisin uuden jyrsimättömän avaimen ja laittaisi siihen vanhan avainosan.

Tai sitten avaimesta on taas patteri mennyt.

Ai niin, voinhan mä käyttää tuota vanhan avaimen etuosaa kun se menee pituussuuntaan katki. :D

Onko joku koittanut --> http://www.youtube.com/watch?v=83Co22N70Gw
Viimeksi muokannut alspe, 18.12.2012 7:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 18.12.2012 7:49

Juu tuota haluttomuutta itsekin kohtasin kun ostin stilettiavain kauko-ohjainpaketin halvalla.
Oulun sekä Kemin alueelta ei löytynyt tekijää, sitten haaparannalla oli firma joka otti työn vastaan mukisematta ja teki priimaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.12.2012 14:00

Jos Tampereen seudulla joku miettii avainten jyrsimistä, niin Ideaparkissa toimiva lukkoseppä jyrsi 2kpl avaimia 20e:llä.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 19.12.2012 14:58

Vaihdoin patterin nykyiseen avaimeeni ja kauko-ohjaus alkoi taas toimi, MUTTA vain jos avain on metrin päässä autosta. Ilmeisesti se mikrosiru alkaa hiipua.

Onko joku saanut koodattua itse avainta ylläolevan videon tapaan?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.12.2012 3:50

Onnistu videon mukaan, mutta tuohan on vain lähettimen koodaus. Se siru on ihan eriasia. Siru vaikuttaa ajonestoon (mittaristossa) ja toimii luonnollisesti vain alle metrin matkalta,

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 20.12.2012 7:52

Mutta kai tuo keskuslukon aukaisu pitäisi paremmin toimia? Mulla ottaa vasta kun on melkein autossa kiinni.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.12.2012 8:04

Olikohan AG tai CT päätteisessä ongelma tuon kanssa. No kuitenkin jossain 1c0 moduulia käyttävässä kaukosäätimessä on ollut mykistymisongelmia.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 20.12.2012 8:34

^ enpä tiedä mikä on oikea koodi, mutta tällainen lähetinosan muovista löytyy
HLO 1J0 959 753 AH

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.12.2012 8:37

HLO 1JO 959 753 AH - vw passat's/bora's generally.
HLO IJO 959 753 DA superceeds the older AH.

Eiköhän se siinä lähettimessä ole, jos patterit ei ole lopussa, tai saanut ccm antennipiuhaa poikki...

Brittien ebaystä noita löytyy sieltä saa jopa valmiiksi jyrsittyjä teriäkin halvalla, muistaakseni omat avaimet jäi maksamaan 10£/kpl...Kun jaksoi katsella ja ettiä.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 20.12.2012 8:55

^OK.

Mulla on kyllä toinen jyrsimätön ja kaiketi koodaamaton avain. Tammer diesel/Laakkonenkö koodaa lähettimen ja sit mä voin käyttää vanhan avaimen jyrsittyä avainosaa?
Viimeksi muokannut alspe, 20.12.2012 9:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.12.2012 9:01

avaa avain noin 50% näet ylhäälyä katsottuna pienen neulan sielä tai metalliputken. Lyöt sen pois sieltä ja vedät avaimen teränsuuntaan niin saat sen avaimen terän talteen. Immon eli mittariston ajonestokoodaus on se haasteellinen. Laakosella käyntiä varmaan vaatii. Vag tacholla mittariston pin koodia vaatii että pääse vdcs koodailemaan sitä...

Jos sulla on toinen aihio niin testaa miten se aihio toimii. Eli koodaa se pelkkä lähetin (se peräosa, kuten videossa näytettiin) keskuslukkoon ja jos toimii niin vaihdat vain peräpuolia avaimista. Ei tarvitse sitten mitään koodailua tai marmorilla käyntiä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa