Terve,
Minkähänlainen lukko systeemi on tuossa Golf V Variantin polttoaine tankinluukussa, kun ei aukea keskuslukosta. Purin takasivu verhoilua, jotta näin että johto menee luukun takana olevaan koteloon. Sain aikani kopeloitua lopulta luulun auki.
Näyttäisi olevan muovisuojus yhdellä ruuvilla kiinni, mutta ei lähtenyt muovi pois eikä uskaltanut vääntää.
Eli miten tuon saa vaihdettua.
Golf V Variant polttoainetankin luukku ei aukea
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ollut jäässä. Solenoidi tai mottori, mikä siellä nyt onkaa, ei sanonut mitään.
Sain luukun auki ja jätin johdon irti, eli ei mene lukkoon. Nyt pitäisi saada jotenkin purettua, johon tarvitsisin neuvoja mistä päin lähteä purkamaan lisää.
Eli tällä hetkellä sisältä sivuverhoilu osittain irti. Ulkoapäin pitäisi jotenkin saada tankin täyttöaukon ympärillä oleva muovisuojus irti, että pääsisi käsiksi lukitussysteemiin. Poltoaine luukun alla ulkopuolella näkyy vain yksi ruuvi, mutta vaikka sen irroittaa niin on vielä tiukasti kiinni, eli onko sisäpuolella verhouksen takana ruuveja jotka pitää irroittaa että saa ulkopuolelta muovisuojuksen irti.
Sain luukun auki ja jätin johdon irti, eli ei mene lukkoon. Nyt pitäisi saada jotenkin purettua, johon tarvitsisin neuvoja mistä päin lähteä purkamaan lisää.
Eli tällä hetkellä sisältä sivuverhoilu osittain irti. Ulkoapäin pitäisi jotenkin saada tankin täyttöaukon ympärillä oleva muovisuojus irti, että pääsisi käsiksi lukitussysteemiin. Poltoaine luukun alla ulkopuolella näkyy vain yksi ruuvi, mutta vaikka sen irroittaa niin on vielä tiukasti kiinni, eli onko sisäpuolella verhouksen takana ruuveja jotka pitää irroittaa että saa ulkopuolelta muovisuojuksen irti.
Olisko tästä apua? http://img338.imageshack.us/img338/7158/m550142.png
Irrotus
– Avaa polttonestesäiliön kansi.
– Kierrä polttonestesäiliön tulppa irti.
– Kierrä ruuvi -4- irti.
– Vedä kansiyksikön kumiosa -2- irti säiliön täyttöputkesta -1-.
– Vedä polttonestesäiliön kansiyksikköä -2- poistoletkuineen -3- taaksepäin ja käännä kansiyksikkö ulos sivupellistä.
Kiinnitys
– Työnnä poistoletku -3- polttonesteen täyttöyksikön -2- ukon läpi ja vedä poistoletku vasteeseen asti läpi.
– Työnnä poistoletku sivupellin sisälle.
– Työnnä polttonestesäiliön täyttöyksikkö -2- saranapuoli edessä sivupeltiin.
– Käännä sitten polttonestesäiliön kansiyksikkö kokonaan sivupeltiin.
Varmista, että polttonestesäiliön täyttöyksikön -2- lukkonokat lukkiutuvat ylhäällä ja alhaalla oikein sivupeltiin.
– Vedä kumiosa täyttöputken päälle ja kierrä ruuvi -4- kiinni.
Ohjetiukkuus ruuville -4-: 1,5 Nm.
– Tarkasta lukitusosien toiminta.
Irrotus
– Avaa polttonestesäiliön kansi.
– Kierrä polttonestesäiliön tulppa irti.
– Kierrä ruuvi -4- irti.
– Vedä kansiyksikön kumiosa -2- irti säiliön täyttöputkesta -1-.
– Vedä polttonestesäiliön kansiyksikköä -2- poistoletkuineen -3- taaksepäin ja käännä kansiyksikkö ulos sivupellistä.
Kiinnitys
– Työnnä poistoletku -3- polttonesteen täyttöyksikön -2- ukon läpi ja vedä poistoletku vasteeseen asti läpi.
– Työnnä poistoletku sivupellin sisälle.
– Työnnä polttonestesäiliön täyttöyksikkö -2- saranapuoli edessä sivupeltiin.
– Käännä sitten polttonestesäiliön kansiyksikkö kokonaan sivupeltiin.
Varmista, että polttonestesäiliön täyttöyksikön -2- lukkonokat lukkiutuvat ylhäällä ja alhaalla oikein sivupeltiin.
– Vedä kumiosa täyttöputken päälle ja kierrä ruuvi -4- kiinni.
Ohjetiukkuus ruuville -4-: 1,5 Nm.
– Tarkasta lukitusosien toiminta.
Viimeksi muokannut khager, 13.12.2012 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettei kyseinen kaavio olisi hatchbackiin/Jettaan soveltuva? Tuossa farkussa kun on erilainen tuo luukku (luukusta painamalla avautuva). Pystyperäisessä ja Jetassa on taas sisältä napista aukeava. Mut kai se suunnilleen samalla tavalla purkautuu. Se keskuslukituksen tappi, joka luukun lukitsee, on vaan täysin erilainen systeemi, kuin tuo avaustanko/solenoidi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa