Synkronoimaton laatikko Jettaan

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

Synkronoimaton laatikko Jettaan

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 4.12.2012 21:49

Onko henkilönliikuttimiin rakenneltu synkrottomia laatikoita lainkaan? Tarkoitan siis ihan oikeasti jo tehtaalta synkrottomia, eikä amisräpellelmiä synkrolaatikoita joista synkrot poistettu tai paskana. Mietiskelly tässä pikku kaljoissaan että olishan se ny saatanan komiaa kun olis Jetsonissakin "Fulleri"... on tullut joskus raskaammalla Sisulla ajeltua, ja vaikka synkrottoman laatikon edut ei aivan tuolla kevyen tieliikenteen puolella pääsekään esiin samalla tavalla mitä raskaassa liikenteessä, niin olishan se melko leuhkaa ja tavallaan -tun siistiä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.12.2012 22:43

Mitkäs ne suorahampaisen synkronoimattoman laatikon edut sitten mielestäsi on kevyessä kalustossa?

Kilpa-autoissahan noita kyllä käytetään.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 4.12.2012 22:54

Ei se ole niin justihin, kun isot miehet harrastaa. Ei tässä etuja etsitä, vaan rajoja. Tietty marginaalisia etujakin siinä on: haastetta kavereille, teoriassa nopeampi vaihto mahdollinen, kevyempi ja oikein käytettynä kestävämpi laatikko, sekä pienempi voimansiirron tehohäviö.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.12.2012 8:00

Mihin perustuu synkronoimattoman pienempi tehohäviö?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 5.12.2012 8:27

En keksi miten pelkkä synkronomattomuus toisi hyötyjä tehohäviöissä, mutta kun yleensä sotketaan "suorahampaisuudet" ja "suorakytkennät" niin oisko taas sotkettu, kun ilmeisesti suorahampaisuus pientä etua tuo tässä suhteessa (?)

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 5.12.2012 9:06

Hah, Sisullakaan kukaan vittii ajaa niin miks apinoida nekin ominaisuudet johonkin Jettantotkoon.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 5.12.2012 14:33

Miksei kukaan viitsi sisulla ajaa??
Itse en muulla ajaisikkaan kun fullerilla varustetulla sisulla.
Kotoa löytyy kaksi sisua itseltä ja molemmat fullerilla.
Se laatikko kestää vaikka ydinsodan..

Yksi vanhempi mies joka on sisulla ajanut ikänsä totesi yhdelle klopille joka ei osannut ajaa synkronoimattomalla laatikolla että muut vaihteistot kun fuller on tarkoitettu miehille jotka ei tiedä onko ne tyttöjä vai poikia.. :)
Kloppi jatkoi kitinää ja sanoi ettei mene vaihteet pesään,niin ukko lisäsi vielä että fulleri imee vaihdetta pesään kun huora kullia..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.12.2012 15:36

jos meinaat ettei sulla jetsonin laatikko kestä niin laita suosiolla 02A niin pitäis viimeistään kestää. toki itse käyttäny aika raakalla käytöllä 020 jäykän sintterin kera 1.6td:ssä eikä se laatikko ollu moksiskaan.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 5.12.2012 16:35

Ostat Lampolalta tai joltain muulta laatikkosepältä siihen suorakytkentälootan ja ajelet tippa tennin päässä ja peltorit päässä... Tai sitten ostat semmosen Fullerisusin ja samat toimenpiteet. Viidellä tonnilla jo varmasti ainakin pikkuvikaisen saa...

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 5.12.2012 17:48

OT/ Tuohon SISU hommaan pakko itsekkin kommentoida, aikoinaan tuli vuosia ajettua kuorma-autoa leipätyönä ja voin sanoa että kyllä se fulleri kuitenkin on ihan toista maata kuin joku volovon I-SHIT.../OT

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 5.12.2012 18:48

Tosta mallia kuinka vaihdetaan fullerilla vaihdetta.

http://www.youtube.com/watch?v=h076gxof-WA

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 6.12.2012 2:54

VMJ: Miten I-Shift on susi? I-Shift on älykkään automaatin hiomaton timantti, viimeisen päälle hyvä laatikko. Nykyään... totta kai ekoissa ishifteissä vuosia sitten voinu olla käpyjä.

JSP: Miten suorahampaisuuden ja suorakytkennän voi sotkea toisiinsa, mitä tarkoitat?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 6.12.2012 9:10

Eikös ne ole niitä neiti-ihmisiä jotka tarvitsee sellaisen Fullerin jota voi sekottaa vaikka rautakangella pärjätäkseen sielä metsässä? =)

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 6.12.2012 11:21

Jaa että miten voi "suorahampaisuuden ja suorakytkennän" sotkea
- no en tiedä miten tarkaan ottaen tämä sekoittuminen tapahtuu :) mutta tässä vuosien varrella vaan huomannut näillä netin foorumeilla että nämä käsitteet tuntuu menevän aika monella sekaisin - tai ei siis ymmärretä ylipäänsä mitä käsitteet tarkoittvat ja esim. ymmärretään että tarkoittaisivat samaa asiaa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 6.12.2012 16:53

Tuossa minun kuplassa on täysin synkronoimaton aski jo tehtaalta, kun on jokin säästömalli. Ja että on sitten perseestä ajella, kun tehoa huimat DIN 30 hp, niin ripeä vaihtaminen olisi ihan kiva juttu. Ylöspäin menee ihan OK, mutta alaspäin on hieman hankalaa ja hidasta kun pitää välikaasun kanssa pelata.
Olen myös ajanut fullerilla ja se sentään toimi joten kuten, mutta normi aski ilman synkroja on suolesta.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 7.12.2012 3:31

Ohan se tietty jos ei ossaa... ei se Fullerikaan mukava aski oo, jos ei ossaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.12.2012 10:42

siis haluaks nyt minkälaisen laatikon? kyllähän tuo normi synkro-laatikko on kuitenkin se kaikkein mukavin vaihtoehto kaikinpuolin. ja jos sattuu meneen vanha rikki niin eipä nuo käytetyt 020 tai enään hinnoissaan olla :D

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 7.12.2012 16:25

Haluan synkronoimattoman suorahampaisen suorakytkentälaatikon, joka on paitsi kevyt, kestävä ja rakenteeltaan yksinkertainen, niin myöskin minimoi voimansiirron tehohäviöt ja antaa henkilöautoilulle uuden ulottuvuuden.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 7.12.2012 18:23

Eipä sitä fulleria tarvi sekoittaa millään rautakangella,jos tietää mitä tekee..
Joka jannu pystyy ajamaan synkronoidulla laatikolla,mutta sitten kun pitäisi ruveta fulleria komentamaan niin eipä menekkään pykälät päälle.

Kaikilla oppii ajamaan kunhan vaan on haluja opetella.
Itse olen jyry sisulla opetellut ajamaan aikanani ja sisuilla jatkan sen mitä ajan.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 7.12.2012 19:15

nyt löyty kyllä paras topic piiitkään aikaan. Saa repeillä kyllä iha oikeesti näille Fuller-pelleille

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.12.2012 19:17

Sisälukutaito hieman hakusassa. Vaikka rautakangella. Ei se fullerin opettelu mikään taikatemppu ole. Mutta parempi jättää Sisumiehet uhoamaan Karjala-lippikset päässä... :)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 7.12.2012 21:09

Niin onhan tämä hieman humoristista. Osaan kyllä ajaa sillä fullerin-rätkyllä sekä tuolla kuplallani, mutta asiat voisi tehdä helpomminkin. Taitaa vain olla voiman puutetta tuo fuller kikkailu.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 7.12.2012 21:20

Siinä se tosimies katotaan, kun ajelee vaihtelevilla kuormilla vaihtelevissa maastoissa Fullerilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa