Xenonien asennus Passat 3C:hen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jape77
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.10.2008 11:25

Xenonien asennus Passat 3C:hen

ViestiKirjoittaja Jape77 » 16.8.2010 20:26

Tekisi mieli vaihtaa Passat 3C:stä vanhat halogeenit pois keulilta ja laittaa tilalle jälkiasennus Can-Bus Xenonit. Tilaahan tuolla umpioiden takana ei isokätiselle kaverille liikaa ole ja jostain juttuja lukeneena myös etupuskurin irroitus pitäisi suorittaa saadakseen sekä lyhyet että pitkät vaihdettua. Parkipolttimot vaihdettaisiin myös samassa rytäkässä.

- Onko joku tehnyt tämmöistä operaatiota omalle 3C Passatille?
- Onko netissä ohjeita? (löysin kerran ohjeet mutta nyt en enää löytänyt samasta paikasta puskurin irroitusohjeita)

- Onko mahdollista vaihtaa xenonit tilalle ilman puskurin irroitusta??

Jos jollakulla on antaa ohjeita tai vinkkejä olisin erittäin kiitollinen.

jaa243
-
Viestit: 7
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja jaa243 » 17.8.2010 14:41

Kinnostais muakin on kyllä niin surkeet lyhdyt vakiona.

Ei tunnu löytyvän mitään selvää vastausta valmiiksi joten
Laittakaa ihmeessä, että minkä sarjan olette laittanut ja tarviko jotain erikoista esim. sovitteita, puskurin irroitusta, tms.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 17.8.2010 18:08

^^Ainakin lyhkääsiin onnistuu laittaa xenonit ilman puskurin irrotusta.
Epäilisin et onnistuu myös pitkiin.

Ainakin lyhkääsille joutuu auton alkuperäistä polttimon kiinnikettä modaamaan jotta xenon-polttimon saa kiinni.
Jos autossa on Hellan valmistamat umpiot niin niihin on ainakin saanut xenonille tarkoitettuja polttimen kiinnikeitä. Piritekillä niitä joskus oli myynnissä mut en ainakaan äkkivilkaasulla niitä sieltä enää löytäny.

jaa243
-
Viestit: 7
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja jaa243 » 17.8.2010 21:16

hmmm...

tossa olis tollaasia. kysyin asiaa katuautolta niin meinas notta "luultavasti" tarvii nuo kalliimmat vw sovitteet.
http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=33_55

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 17.8.2010 21:36

^Ainakin Hellan valmistamiin orkkisumpioihin käy nuo -> http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=316

Oisko nämä sitte sopivat jos orkkisumpiot on valeon tekemät? Niissä käsittääkseni on polttimon kiinnitys erilainen kuin Hellan tekeleissä.

jaa243
-
Viestit: 7
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja jaa243 » 17.8.2010 22:59

onko sulla asennettuna passattin kyseinen amp sarja?
jos on niin onko sulla valeon vai hellan lyhdyt?
jos on asennettuna niin tarviko muuta kuin laittaa paikalleen ja mikä tarkka malli sun pasuunas on (highline, comfotline, tms.)

Kohta päästäis siihen, että tilaan xenonit ja aloitan uuden keskustelun siitä mikä oikeesti varmuudella käy ja mihin.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 18.8.2010 17:33

^Alkuperäiset umpiot olivat Hellan valmistamat. Varustetasona tossa on comfortline, vuosimallia -06.
Xenon-sarja merkistä mulla ei oo mtn muistikuvaa. Piritekiltä akka sen muistaakseni tilasi.
Ko. sarja on kyllä sellanen mikä käy noihin can vehkeisiin suoraan.
Tosin muutamia kertoja jäi valot syttymättä kun mittaristoon ilmestyi valo palaneesta polttimosta.
No noista ongelmista päästiin eroon ku vag-comilla ruksittiin xenon-valot käyttöön.

Jape77
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.10.2008 11:25

ViestiKirjoittaja Jape77 » 2.9.2010 21:59

Do dii, kun ei mistään saa apuja niin itse on kokeiltava...

Kävin hakemassa Xenonkaupasta kaksi salkullista CanBus- Xenoneita.

Olin tarkistanut, että umpiot on Hellan ja varmistin vielä ottamalla yhden lampun irti jotta näen polttimon kantaan tulevan sovitteen. Kuten aiemmin olikin jo mainittu niin minultakin tuo metallinen sovitepala löytyi joten olin semmoisia hankkinut 8 kpl.

Nyppäsin halogeenin ja sovitteen pois ja laitoin virtajohdot kiinni lampulle sekä kytkin ballastin johdot...tadaa, valot käyntiin eikä vilku eikä herjaa näytössä palaneesta lampusta.

Aloitin "helpommasta" päästä eli akun puolelta. Siellä mahtuu jopa kahden käden sormet asettelemaan uutta polttimoa ja sitä metalliklipsua paikoilleen...mutta vain ajovaloumpioon. Pitkien takareikä on ahtaampi ja sinne ei pääse kuin yhdellä kädellä. Tässä vaiheessa tuntui voitonriemua ettei sitä puskuria tarvitsekaan irroittaa.

Sitten alkoi tuskaisin vaihe. Sormenpäät on vielä yli vuorokausi lamppujen asettelun jälkeen hellinä. Sovite siis xenonin takamukseen kiinni ja kohti kiinnityspaikkaansa. En tiedä oliko ne sovitteen korvakkeet karvan verran eri kohdassa mutta taistelujen takana oli saada polttimo suoraan ja sovitin kiinnittymään lukitushahloon. Periaatteessa todella simppeli homma mutta ahdas paikka ilman näköyhteyttä ja tiukka sovitekappale, joka meinaa koko ajan lähteä pois paikaltaan...
Tässä hommassa vierähti pitkälti toista tuntia. Yhden lampun sain jollain ihmeen konstilla varmaan alle minuutissa paikalleen mutta viimeisin, oikeanpuoleinen ajovalo, joka on pissapojansäiliön kohdalla onkin kovin kettumainen, kun ei kättä saa kuin yhdestä suunnasta sisään.
Näin jälkiviisaana voin neuvoa, että laittakaa alkuperäinen ja tuo leikattu sovitekappale rinnakkain jollekin tasolle ja vertailkaa onko ne korvakkeet samalla tasolla. Muutamasta taivutin inasen alemmas niin sain ne menemään hahloihin. Jos tekisin nyt homman uudestaan niin saattaisin kyllä vetää originaaleista sovittimista kulman auki jotta saan johdot sisään ja sovittelisin sitä paikoilleen koska se tuntui paljon helpommin menevän kuin tuo jälkikäteen hankittu sovite.

Nyt on siis kaikki polttimot paikoillaan. Umpion suojakumeihin läpiviennille reiät ja johtojen kumitulppa paikoilleen umpion reikään. Johdot kiinni ballastiin ja etsimään ballasteille paikkaa.

Tilaahan ei liikaa ole joten tein seuraavanlaisen patentin. Kokeilin kuumeneeko ballastit, kun valot on päällä--> ei paljoa. Kiinnitin kaikkiin ballasteihin pakkauksen mukana tulleet kiinnitysraudat. Oikean puolen ballastit laitoin seläkkäin ja kiinnitysraudan toisesta reijästä pultti läpi kiinnittäen ne toisiinsa kiinni. Saman tein vasemmalle puolelle.
Kiinnityskohtia ruuveille ei paljoa ole. Akun puolelle löysin seuraavan paikan: Etulokasuojan ja etupoikkipalkin liitoskohdassa on tähtipääruuvi. Otin sen auki tuikkasin kiinnitysraudan sinne väliin. Tukeva kiinnitys eikä ota mihinkään kiinni. Mahtuu juuri olemaan akun ja poikkipalkin välissä kuitenkin niin, että konepelti mahtuu menemään kiinni.
Pissapojan puolella on etupoikkipalkissa reikä johon nuo kaksi ballastia saa kiinni. Siinä kohdassa sattuu vain olemaan konepellin jousen kiinnityspää joten joutuu taivuttamaan kiinnitysrautaa alaspäin saadakseen pellin kiinni.

Mut hei, on teillä muillakin toivoa, kun mä sen oon tehnyt!! :)
Kuvia ei ole nyt asennuksesta eikä ballastin sijoittelusta mut jos tuon polttimon paikalleen laiton hanskaatte niin kaikki muut on marjanpoimintaa siihen verrattuna...

Laitoin itselleni 35W 5000K satsit sekä lyhyisiin, että pitkiin.

Näillä eväillä mennään ja nähdäänkin jotain syksyn pimeydessä... Tsemppiä ja rohkeutta niille, jotka ovat samaa projektia miettineet!

Jape

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 3.9.2010 11:04

jos joskus otat pois valot niin itse otin golf V:stä puskurin irti ja umpiot pois. hieman enemmän työvaiheita, mutta ainakin omalta osalta kävi nopemmin.

Vankka
-
Viestit: 56
Liittynyt: 3.3.2011 14:57

ViestiKirjoittaja Vankka » 9.12.2011 21:18

Asentelimpas itsellekkin passattiin Xenonit lyhkäsiin. Valot toimii hienosti, mutta pyyhkijät ei :D Eli se mikä valossa voitetaan hävitään huonoon näkyvyyteen ulos.

Olen tässä nytten siemaillut ja googletellut ja havainnut et jälkiasennus xenonit saattavat rikkoa pyyhkimien moottorin. Kaiken jären mukaan itse moottori ei hajua vaan sen äly.

Vika koodit jotka saan ovat:
00153 - Left Windshield Wiper Motor (V216)
02071 - Local Databus

Jurmu
-
Viestit: 43
Liittynyt: 15.5.2004 17:59

ViestiKirjoittaja Jurmu » 27.11.2012 20:39

Mistä tuosta umpiosta löytyy valmistajan leima, jotta tietäisi minkä valmistajan umpio on kyseessä? Yritin parkkipaikalla etsiä valmistajan leimaa, mutta pikaisella etsimisellä en leimaa löytänyt.

Umpion päällä näyttäisi olevan teksti HCR? Tämä vissiin tarkoittaa että ainakaan katsastukseen ei kannata ksenoneilla kannata mennä? ilmeisesti tyyppihyväksytty vain halogeenille nuo umpiot?

Ilmeisesti valokuviot on silti hyvät linssiumpiossa, vaikka ei ksenoneille hyväksyntää löytyisikään? Tarkoitus olisi laittaa lyhyisiin valoihin tommoinen muutossarja, kun tuntuu että nuilla nykyisillä näe juuri mitään...

-09 comfortline pasuuna 3C kyseessä


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa