Tuli ihmetys vastaan kun piti -98 A3:een tukivarren taaempaa puslaa vaihtaa.
Uuden uretaanisen puslan ulkohalkaisija on 61,4 mm kun tukivarressa oleva reikä on n. 55 mm. No ei kai se sinne mee vaikka kuinka yrittäis? Pariin autoon jo aiemmin laittanut eikä sovitus ole vielä koskaa ollut noin mahdottoman tuntuinen. Olisko puolet puslista menneet sormin paikalleen jos/kun ovat olleet kahdessa osassa.
Onko noita tukivarsia siis eri kokoisille puslille vaikka ETKA väittää että kaikki tossa korissa on samoja? Tai onko muilla tullut vastaavaa eteen? Nykyisestä tukivarresta löytyy jonkinlaiset VW/Audi -logot ja vieressä numerot 157 jotka ei täsmää kataloogin osanumeron kanssa osittainkaan. Tukivarsi pitäisi olla 1J0 407 151 A ja pusla 1J0 407 181. Kokonaista osanumeroa tukivarresta ei tietenkään löydy... Voisko toi olla joku tarvikeosa? Sen oon kuullu että kakkosgolfin tarviketukivarret voi olla ihan minkä kokoisilla puslilla vaan.
Kyseessä siis tuolta osa 3. Ja tuommoinen tukivarsi on luonnossa.
A3 8L tukivarsi-ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ainakin powerflexillä näyttäisi olevan 8L kolmoseen kahta puslaa, valetulle ja teräspellistä prässätylle omansa. Mittoja ei ole ilmoitettu, mutta näyttäisi äkkiä että mainitsemasi kokoinen ero saattaisi olla siis olemassa ja nimenomaa niinpäin että valettuun tukivarteen tulisi isompi pusla ja pellistä taiteltuun pienempi.
Mikä pusla sinulla siis tarkemmin on ja mikä sen ilmoitettu sopivuus on?
Mikä pusla sinulla siis tarkemmin on ja mikä sen ilmoitettu sopivuus on?
Race-versio puslasta taas käy Powerflexin mukaan kumpaankin tukivarteen... Ja TT:n pusliahan noihin Golfeihin/A3:siin aina laitetaan ja TT:ssä on valutukivarsi. Eli tämäkin vahvistaisi sitä infoa, että se taaempi pusla on aina samankokoinen halkaisijaltaan.
Ettei sulla nyt tosiaan olisi jäänyt sen vanhan puslan peltikuori sinne paikalleen? Se originaali pusla on ehjänä tämän näköinen: http://images.esellerpro.com/2506/I/113/32/RP7181GL.jpg
Vähän haiskahtaisi juurikin siltä, että sulla on jäänyt tuo muutaman millin paksuinen kuori nyt sinne paikalleen...
Ettei sulla nyt tosiaan olisi jäänyt sen vanhan puslan peltikuori sinne paikalleen? Se originaali pusla on ehjänä tämän näköinen: http://images.esellerpro.com/2506/I/113/32/RP7181GL.jpg
Vähän haiskahtaisi juurikin siltä, että sulla on jäänyt tuo muutaman millin paksuinen kuori nyt sinne paikalleen...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuossa ilman puslaa, se reikä on tosi siisti, hieman taisi olla pyörretty reunoista jopa.
http://i445.photobucket.com/albums/qq17 ... C01944.jpg
Edit: katsoppa tämä: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=154137
http://i445.photobucket.com/albums/qq17 ... C01944.jpg
Edit: katsoppa tämä: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=154137
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eipä siinä oo muuta mahdollisuutta, kuin se vanhan puslan metallinen ulkokehä.
Joskus noi puslat repeää niin siististi irti siitä kehästä, että se näyttää ihan siltä kuin pusla olisi kokonaan poissa. Tässä ilmeisesti käynyt juuri näin.
Ei sieltä tukivarresta tolta kohtaa mitään muuta nimittäin saa irti. (Tai no SAA, mut se on sit asia erikseen ja sit mennään tukivarsikauppaan... :D)
Joskus noi puslat repeää niin siististi irti siitä kehästä, että se näyttää ihan siltä kuin pusla olisi kokonaan poissa. Tässä ilmeisesti käynyt juuri näin.
Ei sieltä tukivarresta tolta kohtaa mitään muuta nimittäin saa irti. (Tai no SAA, mut se on sit asia erikseen ja sit mennään tukivarsikauppaan... :D)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa