G4 5-ov tankin luukku jumissa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

G4 5-ov tankin luukku jumissa

ViestiKirjoittaja Killer » 2.9.2012 20:57

Yritin haulla kovasti etsiä, mutta en löytänyt.

Eka kerralla tankilla käydessä lähti luukku hyvin auki, mutta tänään piti aukaisunappia painaa varmaan 15 kertaa, että aukes. Painoin kiinni eikä lähe enää auki. Aluksi kuului vielä moottori ääni ku yritti aukasta, mutta ei kuulu enää surahdustakaan.
Sulake 38 on ehjä.
Onko kontin puolella joku tanko/vaijeri yms mistä saa mekaanisesti auki?
Pitääkö ottaa koko sivuverhoilu irti?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 2.9.2012 21:18

Oikean luukun takana on muovitikku josta vetää, lienee väriltään punainen.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 4.9.2012 10:31

Vastaus löytyi kun etsi purki sisustaa.
Kun purkaa c-pilarissa olevan suojan pois apukuskin puolelta niin sieltä löytyi moottori ja lukitustanko.
Ei ole ainakaa tuossa 5-ovisessa mitään muovitikkua, vaan joutuu etsimään moottorin näkösälle ja siitä sitten samasta tangosta mistä moottorikin aukaisee niin lanka kiinni. Nyt voi nostaa langalla luukun auki.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 4.9.2012 12:41


Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2012 14:33

Vaihda luukku mun kans.

Tuo ei mee lukkoon ollenkaan ku puuttuu se lirpukka siitä kannesta. =D

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 30.9.2012 7:52

Vika ei olekkaan moottorissa. Kun moottorissa liitin kiinni niin jännite enää alle 2V, mutta jos irrallaan niin tulee 12,7V.
Asentaja meinasi että ohjainlaite rikki. Onko näissä keskikonsolin avauspainikkeen lisäksi vielä joku ohjausboxi tuolle?
Vai oisko tuo avausnappi mennyt rikki?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 30.9.2012 8:07

Ei ole mitään ohjausboksia, kytkimeltä suoraan ohjaus moottorille. Kannattaa purkia sen verran kytkimen ympäristöä, että näkeekö onko johtosarja ehjä.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 30.9.2012 12:44

kokeilitko antaa virtaa suoraan sille moottorille? ettei se ole oikosulussa, silloin se tiputtaa sen jännitteen

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 2.10.2012 11:20

Testattu omalla ja 2 uudella jotka haettu pörhöltä. Kaikilla sama homma.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 2.10.2012 16:58

Eli jännite tulee liittimille 12v muttakun yhtään kuormaa niin jännite tippuu kun poikkinainen kohta alkaa vastustaa.

Siis -> Johdoissa siis häikkää. Voit kokeilla ottamalla maan jostain muualta, että onko maa vai virtajohto poikki. Luultavasti jostain hankautunut / taittunut /hapettunut lähes poikki.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.10.2012 17:00

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=87 ... ht=#872429
maxpower05 kirjoitti:tilanne selvitetty, polttoaineluukun avausnapin johtosarja oli hankautunut käsijarrukahvan runkoon ja plussajohto otti kokoajan maihin.. ilmankos ei vaikuttanut sähköliittimien avaus.. aika vammasesti menee toi napin johto, kun ei ole mitään kiinnitystä (ainakaan mun autossa) ja ylettyy jäämään käsijarrukahvan väliin.. no vedin johdon pohjahuovan läpi hiukan edempää, niin ei pitäis enää ylettyä lähentelemään kahvaa..

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 14.11.2012 19:55

Tänään asia ratkesi. Sain Sebastianilta kokeille toisen avausnapin keskikonsoliin niin rupes homma toimimaan. Napissa itsessään vika.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa