Jarrurempan hinta boraan.
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrurempan hinta boraan.
Mitä kustantaa uudet jarrulevyt ja palat 1.6l -00 boraan taakse? Onko vaihtotyö monen tunnin homma? Kun auto menossa vasemman takajarrun (käsijarru vissiin) laahaamisen takia korjaamolle niin tulisko siinä samalla kätevästi jarrulevyt ja palat vaihdettua?
Samalla vaan vaihtoon levyt ja palat. Levy on palanut jo kuitenkin laahaamisen takia ja ongelmia tulee jarrutasapainon kanssa. Uudet käsijarrun vaijerit vaihtoon tottakai. Skodassa takerteli myös käsijarru toissa talvena vasemmalta puolen, laitoin uudet vaijerit ja satulassa olevan käsijarruvivun tiivisteen välistä jotakin voitelevaa tököttiä sisään. Vaati käyttöä aika paljon sen jälkeen, mutta rupesi toimimaan. Nyt on edelleen huonon vasemman levyn takia jarrutasapainossa 27% eroa sekä käyttöjarrulla, että käsijarrulla. Leima tuli, mutta kovassa jarrutuksessa huomaa tuon eron. Levyt ja palat vaihdoin taakse joku vajaa nelisen vuotta sitten, tarvikeosina ei nyt ihan tuhottomia maksaneet. Pistän seuraavat kuitenkin kesän kuluessa alkuperäisosina. Hintoja en muista taakse tarkemmin, mutta eteen maksoi alkuperäisosina levyt muistaakseni 55€ kipale ja jarrupalasarja 65€. Autoliike Miettisellä etusien vaihtoon meni aikaa noin 55min, en nyt muista varmaksi tekivätkö jotain muutakin tuohon aikaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Omaan iv golfiin piti vaihtaa taakse molemmat satulat viime vuonna, ei auttanut herkistely enää. Käsijarruvaijerit olivat vielä hyvässä kunnossa vaikka auto 10 vanha. En myöskään jaksanut enää käydä vaihtamaan sylinterin kumeja vanhoihin satuloihin. Kumet molemmille puolille maksaa OEM osana n. 30 e. Uudet OEM satulat maksaa 170 e/kpl. Satulat on helppo vaihtaa itsekin.
Tuo takajarrun mäntämekanismi on vanhemmiten todella herkkä jumittelemaan. Varsinkin kun laittaa uudet palat ja levyt niin mäntä liikkuu niin vähän että alkaa heti jumitteleemaan jos mäntä ruosteinen jo ennestään.
Tuo takajarrun mäntämekanismi on vanhemmiten todella herkkä jumittelemaan. Varsinkin kun laittaa uudet palat ja levyt niin mäntä liikkuu niin vähän että alkaa heti jumitteleemaan jos mäntä ruosteinen jo ennestään.
Taas talvi ja rupes sama vaivaamaan kuin viimetalvena, eli vasen jarrulevy kuumenee niin pirusti ettei kättä tohdi pitää ja samaan aikaan muut levyt ovat kylmiä. Voiko se olla taas tuo käsijarru?
Kannattaako enää herkistellä niin kuin viimeksi vai suosista satula vaihtoon? Satulan vaihdossa vissiin tarvitsee ilmata jarrut uudestaan? Tai jos herkistelen itse satulaa, niin mitkä paikat herkistellään? Tarviiko erikoistyökaluja? Vissiin ainaki männän työntötyökalun motonetistä?
Kannattaako enää herkistellä niin kuin viimeksi vai suosista satula vaihtoon? Satulan vaihdossa vissiin tarvitsee ilmata jarrut uudestaan? Tai jos herkistelen itse satulaa, niin mitkä paikat herkistellään? Tarviiko erikoistyökaluja? Vissiin ainaki männän työntötyökalun motonetistä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa