Jarrurempan hinta boraan.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

Jarrurempan hinta boraan.

ViestiKirjoittaja OQO » 25.2.2012 14:17

Mitä kustantaa uudet jarrulevyt ja palat 1.6l -00 boraan taakse? Onko vaihtotyö monen tunnin homma? Kun auto menossa vasemman takajarrun (käsijarru vissiin) laahaamisen takia korjaamolle niin tulisko siinä samalla kätevästi jarrulevyt ja palat vaihdettua?

Ligettah
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.10.2010 22:22

ViestiKirjoittaja Ligettah » 25.2.2012 14:56

Motonetin sivuilta saa osien suuntaa antavan hinnan ainakin, menee tossa samalla kyllä helposti. Korjaamoltakin kannattaa kysellä tietty ;).

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 25.2.2012 15:12

Samalla vaan vaihtoon levyt ja palat. Levy on palanut jo kuitenkin laahaamisen takia ja ongelmia tulee jarrutasapainon kanssa. Uudet käsijarrun vaijerit vaihtoon tottakai. Skodassa takerteli myös käsijarru toissa talvena vasemmalta puolen, laitoin uudet vaijerit ja satulassa olevan käsijarruvivun tiivisteen välistä jotakin voitelevaa tököttiä sisään. Vaati käyttöä aika paljon sen jälkeen, mutta rupesi toimimaan. Nyt on edelleen huonon vasemman levyn takia jarrutasapainossa 27% eroa sekä käyttöjarrulla, että käsijarrulla. Leima tuli, mutta kovassa jarrutuksessa huomaa tuon eron. Levyt ja palat vaihdoin taakse joku vajaa nelisen vuotta sitten, tarvikeosina ei nyt ihan tuhottomia maksaneet. Pistän seuraavat kuitenkin kesän kuluessa alkuperäisosina. Hintoja en muista taakse tarkemmin, mutta eteen maksoi alkuperäisosina levyt muistaakseni 55€ kipale ja jarrupalasarja 65€. Autoliike Miettisellä etusien vaihtoon meni aikaa noin 55min, en nyt muista varmaksi tekivätkö jotain muutakin tuohon aikaan.

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 25.2.2012 22:02

Elikkä tästä päätellen varmaan nyrkkipajalla hinta pysyy noin 200e töineen?
Onko eroa tarvikemallin osilla vai täytyykö ehdottomasti olla alkuperäiset?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.2.2012 22:55

Kun ei laita ihan halvinta osaa niin hyvä tulee. Paitsi jos Motonetissä TRW:n levyt sattuu olemaan ne halvimmat :)

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 25.2.2012 23:53

Omaan iv golfiin piti vaihtaa taakse molemmat satulat viime vuonna, ei auttanut herkistely enää. Käsijarruvaijerit olivat vielä hyvässä kunnossa vaikka auto 10 vanha. En myöskään jaksanut enää käydä vaihtamaan sylinterin kumeja vanhoihin satuloihin. Kumet molemmille puolille maksaa OEM osana n. 30 e. Uudet OEM satulat maksaa 170 e/kpl. Satulat on helppo vaihtaa itsekin.
Tuo takajarrun mäntämekanismi on vanhemmiten todella herkkä jumittelemaan. Varsinkin kun laittaa uudet palat ja levyt niin mäntä liikkuu niin vähän että alkaa heti jumitteleemaan jos mäntä ruosteinen jo ennestään.

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 29.2.2012 17:15

Korjaamolla käytiin ja vaihdettiin levyt ja palat taakse. Hintaa töineen 132€ eli ei todellakaan paha. Ja samalla aukaistiin se varsinainen vikapaikka eli kässärin jumitus.

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 29.10.2012 21:21

Taas talvi ja rupes sama vaivaamaan kuin viimetalvena, eli vasen jarrulevy kuumenee niin pirusti ettei kättä tohdi pitää ja samaan aikaan muut levyt ovat kylmiä. Voiko se olla taas tuo käsijarru?
Kannattaako enää herkistellä niin kuin viimeksi vai suosista satula vaihtoon? Satulan vaihdossa vissiin tarvitsee ilmata jarrut uudestaan? Tai jos herkistelen itse satulaa, niin mitkä paikat herkistellään? Tarviiko erikoistyökaluja? Vissiin ainaki männän työntötyökalun motonetistä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.10.2012 22:05

Jos sitä satulaa ei huollettu niin ei se herkistely kauaa taida auttaa. Avaus, putsaus ja uudet tiivisteet niin toimii, ellei mäntä ole ruosteessa. Tai sitten satula vaihtoon. Ilmaus tietty aina kun jarruputki/-letku on ollut auki.

Onhan vaijerit varmasti kunnossa? Sekin saa jarrun laahaamaan.

OQO
-
Viestit: 201
Liittynyt: 16.4.2008 16:47

ViestiKirjoittaja OQO » 30.10.2012 8:25

Ilmeisesti se mäntä pitää vetää pihalle tiivisteen vaihdon ajaksi? Vai?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.10.2012 12:14

Juu. Ja siellä on muutama muukin tiiviste kuin se männän ympärillä näkyvä. Korjaussarjassa tulee kaikki. Ja mulla on tullut ylimääräisiäkin. Vähän aikaa piti ihmetellä että mihinkähän ne kuuluisi :)

Arsaa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 31.1.2012 13:58

ViestiKirjoittaja Arsaa » 12.11.2012 22:39

aika kallis ollu remontti pajalla ku omaan boraan taakse maksoi levyt ja palat sen 40e. ja oliko joku 15 minsan homma että ei todellakaan mikään paha homma :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa