tekniikanvaihtohaaveilua golf/passat/v8

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

tekniikanvaihtohaaveilua golf/passat/v8

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 25.9.2012 19:32

Meinasin sellasta hommaa alkaa harkitsemaan et löisin Letukan 5.0 v8 koneen Golffin nokalle :) (nimenomaan siksi nokalle että mahtuu kaverit kyytii ja pysyy korvat ehjänä). Ei kellää olis mitää aikasempaa kokemusta tai tietoa että joku joskus olis yrittäny ni tietäis vähä et miten lähtee etenemään :D. Syncrossa ei vissii kuitenkaa oo läheskää tarpeeks syvä "kartaanitunneli" et vaihteisto mahtuis? Ja mitää Cadillacin etuvetokasikkoa en ala jostai romikselta ettimään :D

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

ViestiKirjoittaja Jännämies » 29.9.2012 15:46

Mie en ny tiiä miten tää on rojekti kertomus, kuulostaa enemmä kyselyltä.

Mut anyway tuo koneha menee nätisti sinne jos rälläkkä ja hitsipilli pysyy händyssä. muutaku lattiaa auki ja tekemää tilaa vaihdelaatikolle ja uusien koneen korvien tinausta paikallee ja tieskii perän. mistä sit sopivan mittanen kardaani.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.9.2012 16:53

Siirretty oikealle osastolle.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 30.9.2012 17:11

Mikä tässä ajatuksessa on tavoitteena?
Pelto/ratalelu?

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 4.11.2012 14:29

Iha päivittäiseks käyttöautoks ton meinasin laittaa mut kyl oli sen verran täs miehes laiskanvikaa vaihdelaatikon paikan rakentamisen suhteen et päätin suosiol ottaa projektiautoks v6 syncro passatin :)

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 4.11.2012 15:13

muistaa vaan jonkun orkkismuovisuojan koneen päälle, niin ei leimallakaan katsari huomaa mitään. heh heh.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.11.2012 15:37

golf:
>5.0 v8
>laillinen auto
Valitse toinen :D

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.11.2012 19:32

Kannattaa kyllä ennen rahan sijoittamista marssia juttelemaan asiasta katsastusmiehen kanssa ;)
Saattaapi säästyä muutama tonni..... sekä rahaa että romurautaa...

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 4.11.2012 21:06

Jutteli tos yhen tutun katsastusmiehen kans ni lauko sellasii sanoi pöytään et jos autost vaihtaa esim. jarrut tehokkaampiin ni ei pitäis olla paljo mitää ylimääräsii kului ku menee konttorille näyttämää :)

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 4.11.2012 21:15

Ja anteeksi aiemmassa viestissä sanoin väärin. Pasuuna on B5.5 elikkäs 4motion tekniikalla ja kyseisestä autosta kun tehtiin se W8 mallikin ni aina vähemmän tulee valituksia et autoa ei vois muokata sopivaks :)

Ja te jotka kysytte miksen osta suoraan W8 passattia niin en ala maksamaan niitä huoltohintoja mitä tuo kone tuo. Haluan kuitenkin pitää auto uudenveroisena joten mitään "käteväkakea" en aio päästää volkkarini lähelle :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.11.2012 21:22

Niin millasta tekniikkaa olet ajatellut siihen?

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 4.11.2012 22:44

Kolmoskorin Camarosta otettu 305 V8 5 vaihtesella manuaalilla

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.11.2012 22:46

Onpas muuten harvinaisen tehoton kone. En arvannu et noin isosta koneesta sais noin vähän tehoja irti... Miks tollasen koneen haluut sinne pistää?

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 4.11.2012 23:01

Vanhojen jenkkirautojen koneet suunniteltii tarkotuksella vääntövoittoisiksi ei hevosvoimiltaan tehokkaiksi toisin kuin monet eurooppalaiset ja kun paljon tulee ajettua maantiellä ni vääntöä ei ikinä oo liikaa :). Ja vaikka joka teini bemmille jäis valoissa ni kyl se soundi vaa o makiaa :D

Mietteissä kyllä ollu et hommais ton 305 koneen sijaan 350:n mitä toho vanhaa camoo sai aikanaa kans.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.11.2012 0:17

Paljonkos tollasessa sitte on vääntöä? Mitäs mieltä katsastus miehet on siitä, että autosta tulis takavetonen?

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 5.11.2012 7:21

Vääntöö löytyy 447nm 3200rpm kohilla.

Empä muute tullu tota kysyneeks ku viimeks asioit jo selvittelin mut vois ny kuvitella ettei nelivedon vaihtamine takavetoseks oikee kovin pahast säädöksii tai lakipykälii voi rikkoo :).

Ainaki ite ihmettelen suuresti jos toi ei kelpais inssille :)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 5.11.2012 7:39

Ite ainakin ihmettelisin jos kelpais inssille.

Mitäs asioita niitä nyt pitikään ottaa huomioon tuommoisessa konekonversiossa: moottorin päästöluokat, vaatimuksenmukaisuustodistus, painot, tehot, olikohan vielä jotain lupahommia jne yms...

Muokkasin samalla viestiketjun otsikkoa kuvaavammaksi.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 5.11.2012 7:57

Paas semmonen hevrolet patarautamotti ja -vaihdelaatikko puntariin ja rupeat ihmettelemään passatin akselipainoja.

Muutenkin tommonen 305:nen jo ulkomitoiltaan passattiin tekemätön paikka. Ei taida mikään mitta osua kohdilleen.

Mutta toisaalta: Aikoinaan laitettiin mm. rangeihin kovasti tota perkinsin kutosriisseleitä. Vaikka ei se alkuperäinen v8 kovin kummonen ollut, niin ton jälkeen oli sellainen peli, ettei kelvannut edes rosvoille. Että onhan näitä koneen vaihtoja Suomipoika harrastanut ja ehkä tämä proggis jatkais näitä perinteitä osaltaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.11.2012 9:40

Onnea yritykselle leimata uudemmilla päästöluokilla olevaan koriin vanhemmalla oleva kone.

Jos oikein katsoin niin kolmoskorin amerikan raadon valmistus päättyi 1992?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 5.11.2012 10:43

Pahiten tuossa taitaa just töksähtää vetotavan muutos ja moottorin päästöt. Tuoreempaa mottia vain etsintään, ja olisikohan mitään mahkuja saada pikkulohkoa naitettua omaan nelikkovaihteistoon?
Jos ei servoletteihin ole mitään merkkiuskollisuutta, niin fordeistahan löytyy kans 4.6 ja 5.0 ltitraisia.
Passatti jenkki V8:lla vois olla aika häijy... :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa