tekniikanvaihtohaaveilua golf/passat/v8
Valvoja: ffp jäsenet
tekniikanvaihtohaaveilua golf/passat/v8
Meinasin sellasta hommaa alkaa harkitsemaan et löisin Letukan 5.0 v8 koneen Golffin nokalle :) (nimenomaan siksi nokalle että mahtuu kaverit kyytii ja pysyy korvat ehjänä). Ei kellää olis mitää aikasempaa kokemusta tai tietoa että joku joskus olis yrittäny ni tietäis vähä et miten lähtee etenemään :D. Syncrossa ei vissii kuitenkaa oo läheskää tarpeeks syvä "kartaanitunneli" et vaihteisto mahtuis? Ja mitää Cadillacin etuvetokasikkoa en ala jostai romikselta ettimään :D
Mie en ny tiiä miten tää on rojekti kertomus, kuulostaa enemmä kyselyltä.
Mut anyway tuo koneha menee nätisti sinne jos rälläkkä ja hitsipilli pysyy händyssä. muutaku lattiaa auki ja tekemää tilaa vaihdelaatikolle ja uusien koneen korvien tinausta paikallee ja tieskii perän. mistä sit sopivan mittanen kardaani.
Mut anyway tuo koneha menee nätisti sinne jos rälläkkä ja hitsipilli pysyy händyssä. muutaku lattiaa auki ja tekemää tilaa vaihdelaatikolle ja uusien koneen korvien tinausta paikallee ja tieskii perän. mistä sit sopivan mittanen kardaani.
Ja anteeksi aiemmassa viestissä sanoin väärin. Pasuuna on B5.5 elikkäs 4motion tekniikalla ja kyseisestä autosta kun tehtiin se W8 mallikin ni aina vähemmän tulee valituksia et autoa ei vois muokata sopivaks :)
Ja te jotka kysytte miksen osta suoraan W8 passattia niin en ala maksamaan niitä huoltohintoja mitä tuo kone tuo. Haluan kuitenkin pitää auto uudenveroisena joten mitään "käteväkakea" en aio päästää volkkarini lähelle :D
Ja te jotka kysytte miksen osta suoraan W8 passattia niin en ala maksamaan niitä huoltohintoja mitä tuo kone tuo. Haluan kuitenkin pitää auto uudenveroisena joten mitään "käteväkakea" en aio päästää volkkarini lähelle :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vanhojen jenkkirautojen koneet suunniteltii tarkotuksella vääntövoittoisiksi ei hevosvoimiltaan tehokkaiksi toisin kuin monet eurooppalaiset ja kun paljon tulee ajettua maantiellä ni vääntöä ei ikinä oo liikaa :). Ja vaikka joka teini bemmille jäis valoissa ni kyl se soundi vaa o makiaa :D
Mietteissä kyllä ollu et hommais ton 305 koneen sijaan 350:n mitä toho vanhaa camoo sai aikanaa kans.
Mietteissä kyllä ollu et hommais ton 305 koneen sijaan 350:n mitä toho vanhaa camoo sai aikanaa kans.
Paas semmonen hevrolet patarautamotti ja -vaihdelaatikko puntariin ja rupeat ihmettelemään passatin akselipainoja.
Muutenkin tommonen 305:nen jo ulkomitoiltaan passattiin tekemätön paikka. Ei taida mikään mitta osua kohdilleen.
Mutta toisaalta: Aikoinaan laitettiin mm. rangeihin kovasti tota perkinsin kutosriisseleitä. Vaikka ei se alkuperäinen v8 kovin kummonen ollut, niin ton jälkeen oli sellainen peli, ettei kelvannut edes rosvoille. Että onhan näitä koneen vaihtoja Suomipoika harrastanut ja ehkä tämä proggis jatkais näitä perinteitä osaltaan.
Muutenkin tommonen 305:nen jo ulkomitoiltaan passattiin tekemätön paikka. Ei taida mikään mitta osua kohdilleen.
Mutta toisaalta: Aikoinaan laitettiin mm. rangeihin kovasti tota perkinsin kutosriisseleitä. Vaikka ei se alkuperäinen v8 kovin kummonen ollut, niin ton jälkeen oli sellainen peli, ettei kelvannut edes rosvoille. Että onhan näitä koneen vaihtoja Suomipoika harrastanut ja ehkä tämä proggis jatkais näitä perinteitä osaltaan.
Pahiten tuossa taitaa just töksähtää vetotavan muutos ja moottorin päästöt. Tuoreempaa mottia vain etsintään, ja olisikohan mitään mahkuja saada pikkulohkoa naitettua omaan nelikkovaihteistoon?
Jos ei servoletteihin ole mitään merkkiuskollisuutta, niin fordeistahan löytyy kans 4.6 ja 5.0 ltitraisia.
Passatti jenkki V8:lla vois olla aika häijy... :)
Jos ei servoletteihin ole mitään merkkiuskollisuutta, niin fordeistahan löytyy kans 4.6 ja 5.0 ltitraisia.
Passatti jenkki V8:lla vois olla aika häijy... :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa