Raidetangon sisäpää. Golf IV

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

madonion
-
Viestit: 52
Liittynyt: 25.10.2007 22:34

Raidetangon sisäpää. Golf IV

ViestiKirjoittaja madonion » 6.4.2011 19:08

Onko vaikee vaihtaa ite? Joskus vaihtanu raidetangon pään, mutta mites toi sisäpää? Auto Golf -98.

Ja kumpi näistä käy:

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/172883/3
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/176166/3

Onko oikeesti -98 vuoden golffeissa eri osa kun muissa vai onko tää taas Motonetin sekoilua ja toi "-98" on 3 golffiin tms?

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 6.4.2011 21:06

Kolmoskoppasessa ainakin tuo raidetanko määräyty löytyykö ZF:n vai TRW:n hammastanko.. Vaihto oli helppoo, ainoostaan tuo suojakumin paikalleensaanti oli perkeleen tuskasta kun oli ahdas väli ja pirun tiukkaan koloon piti saada joku huohotusputki tms.

madonion
-
Viestit: 52
Liittynyt: 25.10.2007 22:34

ViestiKirjoittaja madonion » 8.4.2011 18:03

Juu kyllähän se aika helppi homma oli ja oli just toi -98 sisäpää.

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 3.10.2012 8:12

Millaisella työkalulla sen raidetangon sisäpään saa oikein aukaistua, kun tuntuu ettei sinne oikein yletä millään, kun on niin ahdas paikka? Vai pitääkö ottaa ohjausvaihde pöydälle, availla apurungon kiinnikkeitä jne?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 3.10.2012 9:17

Ainakin apurunkoa pudottamalla ja ohjausvaihteen irroittamalla saa irti. Ratin kääntö ääriasentoon auttaa myös, mutta muistaakseni siihen oli olemassa joku omakin työkalu olemassa

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 3.10.2012 15:41

VWvortexilta löytyi tällaiset DIY:t
- Raidetangon irroitus with pics
- Työkalu siihen

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

98 vr5 raidettangot päineen vaihdettu

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 6.10.2012 9:52

Jep itsellä oli noi "vanhemman" sortin tangot ja vaihto ei ollut paha kun löyty pakista tarpeeksi iso kiintoavain jossa myös pituutta tarpeeksi (en muista mikä oli koko) Väli oli ahdas ja joutu renkaat kääntää toiseen laitaan.

Jos oikein muistin niin kuskinpuoli oli ahtaampi väli. Homma hoitu kohtuu vikkellään vaikka hieman arpomista ajoittain olikin. Hommaa varten olisi suotavaa että vähintään etupään saisi tunkattua kokonaan ylös TUKEVASTI.

Itsellä tuli nuo hilppeet sisältäen uudet raidetangonpäät mukana. Muista varata myös noihin raidetagon paljekumeihin uudet kiinnikkeet mukaan. Ja itse käänsin ne pelli/alumiinisuojat ihan käsin väkisin ylös kun noi paljekumit irrotin ja kasatessa painoin takaisin .

Juu ja mätänetin kamaa oli mitä tilalle tuli.

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 14.10.2012 10:38

Jeps, kiitoksia vinkeistä. Ihan hyvinhän nuo sisäpäät sai auki isolla jakoavaimella, kun käänsi ensin ratin ääriasentoonsa. Pitänee varuilta viedä nelipyöräsuuntaukseen, vaikka kulkee kyllä ihan suoraan eikä rattikaan ole vinossa/kulutus kasvanut.

Oli kyllä vanhojen raidetankojen ulkopäät tiukassa siinä tangossa, ei ruuvipenkissäkään irronnut ilman hitsipillillä lämmittämistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa