Passatin sähköikkunat
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin sähköikkunat
Hei! Minun vanhan sotaratsu passatin lasin nostimet lakkasi toimimasta, olen vaihtanut mootorit johtoja tutkinut ovista ja maton alta ja sulakeet oon kahtonut. mutta eipä ala toimimaan, mootorit naksahtaa kun katkasia painelee mutta ei tapahdu mitään. olisko kellään hyvää vinkkiä mitä vois viel koittaa?
Osasikohan joku neuvoa mistä etsiä vikaa kun ei nuo s-lasit ja sisävalot toimi. Mukavuus poksin käytin pois ja näytti ihan hyvältä. Kosteutta oli jonkinverran maton alla. Muutamia boksilta lähteviä johtoja liittelin uusiksi kun olivat hapettuneet. Johdot olivat kaksi johtoa yhteen malleja ja teipattuja ilmeisesti tehtaalla. pun/sin johdon kun kytkin niin aina alko äänitorvi tööttäilee eli oisko tuo joku hälysysteemi. Oven läpiviennin katoin ja tuntu olevan johdot ehjät. Lasien sulakkeelle tulee virta ja lähtee myöskin etiäpäin. Minkä väriset johdot on noille laseille tuolla boksilla? Antaako pistokkeelta mitään osvittaa viasta jos kävis vikakoodit luetuttaa? Absien valo palaa myöskin autossa, mutta tuskin vaikuttaa edellä mainittuun vikaan..
passatin ikkunat
Joo tuo sähköikkuna homma on aika mystinen, oon oikein huolella tutkinut johtoja mutta ei ala lasit toimimaan. niistä sisävaloista mulla ei myöskään toiminut ne oli siel maton alla poikki muistaakseni ohkasia pun/valk johtoja tuli paksunpana ja jakautui, olikohan niitä neljä, yhistin ne niin sisä valot alkoivat toimia
Tuossa pasuunassa edelleen sähkövikaa ja nyt vielä teki sillai kun aukasin ovet lukosta niin apukuskin ikkuna aukes itsestään ja ei mennyt enää kiinni. No siinä lukkoa ronklatessa menikin takas kiinni ja samalla kuskinovesta kuului ääni niinku menis vaijjerit solmuun kun kuskinlasi yritti mennä kiinni vaikka ei ollut etes auennut. Sen jälkeen myös ilmaantu vika ettei ovien lukkopesät liiku mihinkään suuntaan eli ei saa ovia enää lukkoon.. Viittaisko tämä tuohon mikrotunnistemeen? Sisävaloista pelaa ainoastaan yksi takamatkustajan valo. Johtoja katoin boksilta ja liitoksiakin korjailin mutta ei edelleenkään ikkunat ja sisävalot toimi..
Ehkä sekavasti kirjoitettu mutta toivotaan että joku sais ees vähän selvää :)
Ehkä sekavasti kirjoitettu mutta toivotaan että joku sais ees vähän selvää :)
terve. Lueskelin tätä topicia ja tulin siihen tulokseen että mulla on sama vika vm.97 1.8t passatissa. Eli siis airbagin valo palaa, keskuslukko ei toimi, sähkölasit ei toimi ja sisävalot ei toimi. Ja autossa oli 10cm vettä lattialla kun ostin sen, purin kaikki pois ja löysin kuskin jalkotilasta lattiamaton alta mustan boksin mihin meni kauhee nippu johtoja kahdella liittimellä ja siellä oli joku piirilevy. Piirilevy tietysti hapettunu ja ihan paskana kun veden alla ollu pitemmän aikaa. Kiinnostais tietää että mikä se piirilevy siellä on? Kuitenkaan käymiseen ja liikkumiseen se ei vaikuta mitenkään, eli voisko se mahdollisesti olla joku yllämainittuihin vikoihin viittaava ohjainboksi tms.?
Eli juurikin ohjaa laseja, keskulukkoja ym mukavuustoimintoja tuo kyseinen boksi. Kannattaa myös tarkastaa mukavuusboksin johtosarja. Itsellä löyty useampi huono liitos boksilta noin 20 sentinpäästä. Olivat hapettuneet ja murentuneet. Omassa ei vaan alkanut toimimaan vaikka nuita liitoksia korjailin. Piirilevy oli kyllä ihan ehjän näköinen vaikka jonkiverran kosteutta olikin maton alla. Tarkasta vedenpoisto reijjät tuolta konetilan takaosasta (diesel mallissa akun alla 2kpl) Omassa ne oli ainakin täynnä pas..aa ja sen takia vuotanut veden pirttiin ja juuri tuonne boksin tienoille.
Pitää ottaa taas tarkempaan syyniin tuo oma kottero jotta sais ainaki nuo lukot toimimaan. Miten tuon mikrotunnistimen toimivuuden voi kattoa?
Pitää ottaa taas tarkempaan syyniin tuo oma kottero jotta sais ainaki nuo lukot toimimaan. Miten tuon mikrotunnistimen toimivuuden voi kattoa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”