Mk3 jarruongelmaa, toinen piiri ei pidä.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Juuso.S
-
Viestit: 366
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

Mk3 jarruongelmaa, toinen piiri ei pidä.

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 22.6.2012 11:04

Volkswagen Golf mk3 2.0 8v ei abseja.

Searchilla ei löytyny mitään, ongelmahan on siis seuraavanlainen. Järjestelmää on koitettu ilmata poljinta pumppaamalla, imulla ja vielä suoraa säiliöstä läpi laskemalla paineella nestettä. Ilmaa ei enää tule, kuitenaan toiseen piiriin ei tuu jarruja, eli vasen etu ja oikee taka, nehän on siinä sylinterissä lähempänä keulaa olevat lähöt...

Jossain puhuttiin että tommonen uus sylinteri pitäis ilmata jotenkin irrallaa, mutta itse en ole koskaan moiseen ryhtynyt, sylkkä on motonetin 22.2mm. Molemmat osallisena olevat satulat on käytetty irti ja testattu että männät liikkuu paineilmalla. Voiko asiaan vaikuttaa se että autossa on ennen ollu absit, mutta taka paineen säädin on vielä muinaisjäännös absilliselta ajalta, toki ois hölmöä että miks se vaikuttas myös etupyörään?

10L jarrunestettä, monta kirosanaa ja vielä enemmän hukkaan menneitä työtunteja kun ei enää keksi mikä tossa enää voi oikein olla..

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 22.6.2012 17:03

Kovasti vikaantuneelta pääsylinteriltähän tuo kuulostaa. Helppo vaihtaa, pidä vain huoli, että sylkyn ja tehostajan välinen tiiviste pysyy ehjänä, tai tulee vaihdettua.

Juuso.S
-
Viestit: 366
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 23.6.2012 21:16

Otin vielä kertaalleen tuon synkän irti ja kokeilin että tuleeko sieltä nestettä kun kädessä pumppaa, joka lähdöstä tuli.. Tulin myös miettineeksi että voiko ongelma olla siinä että tehostimen tanko on liian lyhyt suhteessa sylinteriin, kun tässä nyt näitä swappi osia vähän sieltä täältä, tehostin on ilmeisesti 1.4 golfista. Kuitenkin etkan mukaan kaikissa absittomissa on 9" tehostin..

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 24.6.2012 7:15

Jos poljin menee pohjaan, voi tanko olla liian lyhyt. Pääsylinterin korjaussarja olisi yksi vaihtoehto.

Juuso.S
-
Viestit: 366
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 24.6.2012 19:26

Eli onko sitten esim 2.0 venton tehostimessa pisempi sylinteriin vastaava tanko kun 1.4? Taidan käydä hakemassa uuen sylinterin ja kokeilen sillä. Niin ja pumppaamalla tulee kyllä jonkinlaiset jarrut joka piiriin, mutta ei siellä ilmaa enää voi olla..

Juuso.S
-
Viestit: 366
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 25.6.2012 23:52

Yksin puhelukse menee. Sylkkä vaihettu, sama show jatkuu... Mikähän on oikea järjestys noiden putkien lähdöille tehostimessa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa