Häikkää sähköikkunoissa, golf gti -94
Kuskin kytkimella ei saa auki / kiinni kuskin ikkunaa, mutta sillä saa apukuskin ikkunan alas mutta ei ylös... apukuskin kytkin toimii alas / ylös. Sulake on ehjä ja liittimet on kunnossa ehkä vika on sitten kytkimessä., onko jostain mahdollista saada resetoitua auton "muistia"? Olisiko jollain ollut samanlaista vikaa tai apua tähän?
VW Golf gti -94 sähköikkuna ongelmia.
Valvoja: ffp jäsenet
Toimiiko ikkunat ovan lukosta avaimella kääntämällä? (confort toiminto, jos on). Tuolla saisi testattua toimiiko itse nostin, mutta kuulostaisi aika selvältä tapaukselta (viitaten kulj. puoleiseen kytkimeen). Toisen osittainen toiminta voisi olla puolestaan katkennut johdin oven haitariputkessa. Irrota suosiolla kuljettajan puoleinen katkaisin ja mittaa sen toiminta? Johdoista yhdistelemällä voit myös kokeilla toimintoja ja selvittää mahdollista vikaa. Mitään "muistia" ei näille ole.
Aapuuva :)
Itellä sama ongelma. Painaa kuskin puolen ikkuna nappia niin kuuluu vain "naks", eli ilmeisesti releestä tuo ääni. Koitin menneellä viikolla vilkasta piuhoja mut täytyy sanoa että yhtä heepreaa ilman kaavoja. Täytys varmaan jostakin korjausopas hommailla.
Vai onko jollain parempaa tietoa, jolla samallaisia oireita ollu?
Vai onko jollain parempaa tietoa, jolla samallaisia oireita ollu?
Sama homma, -94 GTi ja kuskin oven katkaisijasta kuskin ikkuna "naksuu" muttei liiku. Jonakin aamuna kuitenkin ikkuna toimii MUTTA katkaisija toimii ylösalaisin, kun painaa alas ikkuna nousee ja kun painaa ylös ikkuna laskee. Vähän hankala ominaisuus comfortlukkojen kanssa... Oven haitarikumin sisältä johdot tarkistin ja eristyksiä korjailinkin, ovipahvin sisältä piuhat näytti olevan kunnossa. Nostetaan aihe ylös jos jollakulla olisi löytynyt selitystä tähän ilmiöön??
Täältä ääni katkenneiden johtojen puolesta.
Kun oman kolffini sain, vain apukuskin ikkuna toimi. Kuskin ovesta oli vaijeri poikki. Takaovista johdot poikki ja oikosulussa. Parilla kaverilla kellä myös sähköikkunat, ollut myös vastaavia johtosotkuja. Ominaisuus paremminkin kuin vika :)
Edit. Kaveri tossa puhui juuri aiheesta että hänellä oli takaikkunassa johdot solmussa ja ne vaikuttivat etuikkunaan
Kun oman kolffini sain, vain apukuskin ikkuna toimi. Kuskin ovesta oli vaijeri poikki. Takaovista johdot poikki ja oikosulussa. Parilla kaverilla kellä myös sähköikkunat, ollut myös vastaavia johtosotkuja. Ominaisuus paremminkin kuin vika :)
Edit. Kaveri tossa puhui juuri aiheesta että hänellä oli takaikkunassa johdot solmussa ja ne vaikuttivat etuikkunaan
Viimeksi muokannut Elementti, 17.3.2010 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hhmm... Kiitti vinkki:D Aika outoa, mutta näköjään kaikki on mahdollista. Täytyy sitten alkaa vilkuilemaan lisää piuhoja jos (toivottavasti) löytäisi vaikka takaoven haitarista jotain...
Voisiko viitata oikkariin myös minun kuskinpuolen ikkuna: painaa nappia niiin rele sanoo naks ja samalla ajovalot himmenee huomattavasti, eli aikamoinen virtapiikin antaa...?
Voisiko viitata oikkariin myös minun kuskinpuolen ikkuna: painaa nappia niiin rele sanoo naks ja samalla ajovalot himmenee huomattavasti, eli aikamoinen virtapiikin antaa...?
Itsellä myös ongelmaa noiden ikkunoiden kanssa. Kaikki muut lasit toimii normisti paitsi kuskin lasi. Lasin saa alas ja ylös mutta 7cm kerrallaan eli nappia pitää painaa monta kartaa pohjassa ennenkö lasi pääsee kokonaan toiseen asentoon.
Tekee saman myös oven lukosta käännettäessä. Mitä rajoja tuolla on mitkä vois tuota tehdä?
tänään sitten toimi kerran tuo lasi oikein... mutta vain alaspäin.
Tekee saman myös oven lukosta käännettäessä. Mitä rajoja tuolla on mitkä vois tuota tehdä?
tänään sitten toimi kerran tuo lasi oikein... mutta vain alaspäin.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
itsellä vr6 92 golf mk3:ssa sama homma että kuskin ja nyt myös vasen takalasi nousee ja laskee 7cm ylöspäin kerrallaan. Tänään huomasin että kun sitä ohjausyksikköä missä on moottori kiinni taittaa tai vääntää vähän autoon päin siitä liittimen kohalta niin ikkuna toimii ihan moitteettomasti. Voi olla kylmäjuotos. Lähiaikoina lisätietoa että mikä vikana kunhan pääsen siihen käsiksi.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Joo, elikkä otin sen moottorin käsiin joka nostaa ja laskee ikkunaa vaijeria käyttämällä. Purin piirilevyä myöten koko moottorin ja ei ollut kylmäjuotoksia eikä mitään. Pelkkä moottori kasaan ja testing testing piuha kiinni ja nappia pohjaan,moottori toimii niinkuin pitääkin, alas painaa pitkään pohjaan niin ikkuna laskeutui kokonaan ja ylös menee nappia pohjassa pitämällä. Eli siis kosketushäiriön piikkiin kai tuon 7cm touhun voi laittaa, piirilevyn puolella ei ollut mitään mikrokytkimiä.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
^ etuikkunan ongelma korjautui tuolla. Takalasi toimi samalla tavalla eli nousi ja laski 7cm. Moottori irti, liitin irti, piirilevy irti, tinasin vielä varuilta piirilevyllä olevan liittimen uusiksi että ei varmasti oo kylmäjuotosta. mutta ei. vieläkin toimii vähän kerrallaan. Aloin purkamaan moottoria irti hammasrattaistosta, ja huomasin että siinä moottorin akselissa on kiinni jokin magneetti joka ei kyllä ollut oikealla kohdallaan. Piirilevyssä on sensijaan sittenkin mikrokytkin tai magneettikytkin joka tunnistaa magneetin, kaiketi ottaa siltä magneetilta jonkin pulssin kun akseli pyörii. Laitoin magneetin oikeaan kohtaan, motti kasaan ja avot, toimii kuin pitääkin.
Tossa vähän kuvaa hommasta:
Vasemman etuoven kiskojen kiinnityskohdat ja yksi on vielä alavasemmalla, jäi kuvasta pois. Ensin tottakai ikkuna ilmastointiteipillä ilmaan ettei putoa ja kiskoilla olevat ikkunannostimet irti. Kymppimillin mutterit löysälle.
Itse ohjausyksikkö irti kiskopellistä Nuo jouset aiheuttaa hyvin paljon kirosanoja kasausvaiheessa, 8 millisellä kiintoavaimella pärjää aika hyvin. Ja kannattaa "ajaa" moottoria suuntaan jos toiseen että saa toisen puolen aina kireälle.
Ripustin tuon vaijerihässsäkän vaan naulaan odottamaan siksi aikaa niin se ei purkaudu siitä minnekkään.Eikä ole hankala kasatakkaan, räjäytin suorastaan takaoven vaijeriston :)
Piirilevy irti kotelostaan. Sain tuon liittimen(nuoli) liiman sulatettua irti semmoisella ihme polttimella ja nuo muovinipat myös joilla piirilevy on kiinni. Tuo ylin mutikka on se magneettikytkin.
Piirilevy altapäin. Kaipa tuo on päällystetty aineella joka ei mahdollista kylmäjuotoksia mutta silti piti pelata varman päälle.
Piirilevy kotelossaan ja kuumaliimalla kasaan nuolien osoittamista kohdista. Varottava sotkemasta koko levyä että suunnilleen menee paikalleen vielä.
Moottori purettuna hammasrattaistosta. Ensin iso ratas irti ja moottori lähtee alaspäin vetämällä irti. Tuo magneetti oli tuota moottoria vasten, ja magneettikytkin ei tajunnut sen magneetin olemassaolosta mitään. Tuo oikealle paikalleen ja koko homma pelittää.
Ihan tehtävissä pienellä järjen käytöllä ja kaljalla. Uusi yksikkö maksaa jotain 300e, säästyipähän sekin.
Tossa vähän kuvaa hommasta:
Vasemman etuoven kiskojen kiinnityskohdat ja yksi on vielä alavasemmalla, jäi kuvasta pois. Ensin tottakai ikkuna ilmastointiteipillä ilmaan ettei putoa ja kiskoilla olevat ikkunannostimet irti. Kymppimillin mutterit löysälle.
Itse ohjausyksikkö irti kiskopellistä Nuo jouset aiheuttaa hyvin paljon kirosanoja kasausvaiheessa, 8 millisellä kiintoavaimella pärjää aika hyvin. Ja kannattaa "ajaa" moottoria suuntaan jos toiseen että saa toisen puolen aina kireälle.
Ripustin tuon vaijerihässsäkän vaan naulaan odottamaan siksi aikaa niin se ei purkaudu siitä minnekkään.Eikä ole hankala kasatakkaan, räjäytin suorastaan takaoven vaijeriston :)
Piirilevy irti kotelostaan. Sain tuon liittimen(nuoli) liiman sulatettua irti semmoisella ihme polttimella ja nuo muovinipat myös joilla piirilevy on kiinni. Tuo ylin mutikka on se magneettikytkin.
Piirilevy altapäin. Kaipa tuo on päällystetty aineella joka ei mahdollista kylmäjuotoksia mutta silti piti pelata varman päälle.
Piirilevy kotelossaan ja kuumaliimalla kasaan nuolien osoittamista kohdista. Varottava sotkemasta koko levyä että suunnilleen menee paikalleen vielä.
Moottori purettuna hammasrattaistosta. Ensin iso ratas irti ja moottori lähtee alaspäin vetämällä irti. Tuo magneetti oli tuota moottoria vasten, ja magneettikytkin ei tajunnut sen magneetin olemassaolosta mitään. Tuo oikealle paikalleen ja koko homma pelittää.
Ihan tehtävissä pienellä järjen käytöllä ja kaljalla. Uusi yksikkö maksaa jotain 300e, säästyipähän sekin.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Noniin. Kuskin ikkuna jäi eilen alas. Moottori irti, ja kiskot. Testasin takana olevalta liittimeltä että ei toimi. Takaa moottori ja kiskot irti, ja eteen testaus. Moottori pyörii. Sitten purin moottorit, ja vaihdoin vaijeria liikuttavan rattaan ja rattaan alustat päittäin ja lykkäsin kuskin ovelle paikalleen, hyvin pelaa. Sitten purin tuon ns. rikkinäisen moottorin, putsasin kontaktipinnat ja ne oli sitten jossain ohuessa moskassa joka oli jähmettynyt kiinni, ehkä sitä liimaa jota sulattelin tuossa ylemmässä kirjoituksessa. Taakse paikalleen kiskoineen päivineen, kappas kappas toimii. Mutta väärinpäin! pistn ovet keskuslukkoon niin kuskin ikkuna menee kiinni ja kuskin takaikkuna laskee :D miten helkkarin lailla tämä on mahdollista. Molemmissa moottoreissa samat sarjanumerot. Ideoita kellään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 122 vierailijaa