Auttakkee tietämätöntä, kun vaihdoin omaan iv golfiini joka on 2.3 litranen vr5 korkeussäädettävän alustasarjan ja kun tiputin sen tonttiin alkoi ottamaan se kaari siellä vetariin kiinni vain oikealta eestä, koska vasemmalla vetoakseli on kapeampi kuin oikealla. No hommasin säädettävät koiranluut ja toivoin pääseväni sillä siitä, mutta nyt kun koiranluutkin on vaihdettu, ottaa se siltikin vielä siihen vetariin kiinni vaikka on ihan maksimi säädöissään. Vääntää sitä koiranluuta sen verran vetariin päin, että on melkein kiinni siinä. Mikä neuvoksi? Pitääkö vaan nostaa auto ihan tappiin ja ajella tyytymättömänä sillä, vai onko joku mahdollinen keino miten saisi hankauksen loppumaan?
Kiitoksia jo vastauksistanne etukäteen :)
VW iv alusta ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Menkää sinne auton alle, katsokaa ja miettikää miten koko systeemi on toteutettu ja miten se toimii joustotilanteessa.
Todellakin, lyhyempi on parempi, ulkomuistista noin parin sentin lyhennys tuo marginaalista apua, ei ratkaisua.
Joustotilanteessa vakaaja kiertyy taaksepäin ja lyhyempi koiranluu tuo vakaajan lenkin suotuisempaan kohtaan jossa on enemmän tilaa, eli sahalla lyhennät koiranluita.
Itse rakensin paksummat pohjauskumit iskareihin, sillä loppui raapiminen. Ongelma ei siis ole liian matala auto, vaan iskarien toteutus jossa annetaan joustaa liian syvään vakioiskariin verraten, joustoa pitää siis lyhentää.
Todellakin, lyhyempi on parempi, ulkomuistista noin parin sentin lyhennys tuo marginaalista apua, ei ratkaisua.
Joustotilanteessa vakaaja kiertyy taaksepäin ja lyhyempi koiranluu tuo vakaajan lenkin suotuisempaan kohtaan jossa on enemmän tilaa, eli sahalla lyhennät koiranluita.
Itse rakensin paksummat pohjauskumit iskareihin, sillä loppui raapiminen. Ongelma ei siis ole liian matala auto, vaan iskarien toteutus jossa annetaan joustaa liian syvään vakioiskariin verraten, joustoa pitää siis lyhentää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 88 vierailijaa