Transporter T5 keulakehikko.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Trp T5
-
Viestit: 11
Liittynyt: 25.9.2010 8:05

Transporter T5 keulakehikko.

ViestiKirjoittaja Trp T5 » 18.5.2012 21:09

Eli onko kellään kokemusta meneekö vm 07 T5:seen tämä uudemman mallin keulakehikko suoraan paikoilleen? Eli onko uudemman keula bolt on vanhanmalliseen T5:seen? Puskurit ja konepellit kyllä sopii.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 19.5.2012 22:33

Tämä ois kyllä mielenkiintoista tietää itsekin. Sais helpolla muutaman tonnin kovemman hinnan paljon ajetusta bussista. Näillä kilometreillä ei ole mitään väliä mikä se vuosi oikeasti on kunhan on siisti ja toimii. Uuskeulanen vois olla helpompi myydä kovempaan hintaan.

Paljonkohan maksais uus keula maalattuna?
Mitä siihen pitää uusia? ajovaloumpiot, konepelti, ylä- ja alamaski, puskuri, sumuvalot.
Lokasuojat on vissiin samat?

Kysytäänpä samalla tietääkö kukaan mikä on T5 GP ajovalotilanne tällä hetkellä? Missä umpioissa on Touranin ledireunat? Saako tehtaalta Xenoneja vieläkään?

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 20.5.2012 3:20

Noi ledit on Carvelle/Multivan Xenon valoissa.

Tässä olisi myynnissä koko keula:
http://www.ebay.de/itm/VW-T5-GP-Front-F ... 4602a3c1c5

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 20.5.2012 16:19

Tuolta löytyy valot: http://www.kufatec.de/shop/index.php/ca ... -2010.html

Saako tehtaalta Xenoneja vieläkään?
On saanut jo jonkun aikaa.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 22.5.2012 18:40

meneekö vm 07 T5:seen tämä uudemman mallin keulakehikko suoraan paikoilleen?


Niin miten on? Meneekö?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.5.2012 20:15

Tämän tarkempaa vastausta en osaa antaa:
http://www.youtube.com/watch?v=0RQ3x8DgSXE

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 22.5.2012 22:00

Kysymys jää kyllä edelleen ilmaan. Meneehän ne paikalleen kyllä mutta aika syvälle tuossakin videossa mentiin eli ei taida ihan muovien vaihtamisella selvitä hommasta. Eli ei mitenkään edullinen muutos ole jos ei saa vanhoja osia realisoitua kohtuu hintaan eteenpäin. Tietenkin keulaosillehan voi olla ihan kohtalainen kysyntä purkuosamarkkinoilla.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 23.5.2012 0:57

Sais helpolla muutaman tonnin kovemman hinnan paljon ajetusta bussista
Tuskin muutoksella rahaa tekee myydessä, mutta mielenkiintoa saattaa herättää.
Paljonkohan maksais uus keula maalattuna?
Jos joku osaisi listata tarvittavat osat, niin uusien osien hintahan selviää helposti: marmori/slamit.net , osien maalauksesta taas lähimmät alan liikkeet.

Toteutuksella leikitellen: onko tuon ikäiseen ylipäätään mahdollista tehdä keulakonversiota nykyisten määräysten puitteissa, mikäli ajoneuvoa on tarkoitus käyttää jatkossakin suomen tieliikenteessä? Vaikuttaako ajoneuvoluokka jollain tapaa pykälien soveltamiseen, siis onko ko. ajoneuvo rekisteröity linja-autoksi, pakettiautoksi, kuorma-autoksi vaiko henkilöautoksi?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 23.5.2012 14:22

Varmaan laillisuus riippuu mitä metallista tuonne vaihdetaan ja onko T5 ja GP kuinka eri versioita lain silmissä. Puskuria, valoumpiota ja ulkonäköähän saa vaihtaa miten haluaa ja orkkisosat on varmasti hyväksyttyjä. Valitettavasti kyseinen yksilö on HA vm 08 eli sovellettavat säännöt on ne ankarimmat.

Piilossa olevien vaihdettavien osien listaa kaivattaisiin


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa