Terve, olen aloittelemassa caddyn kunnostusprojektia tossa ukon kanssa ja tarvitsisin hiukan vinkkejä maalaus ja ruostesuojaus asioihin. Elikkäs Caddyssa jonkun verran peltihommia esim penkkien alla, jalkatiloissa, helmoissa ja lokareissa. Myös muutama pieni hötökohta keskellä kylkeä, jotka vaatii rälläkkää ja peltiä.
Itselläni melkoisen vierasta tuo maalaus ja ruostesuojaus homma ja haluaisinkin hyvät neuvot millä auto kestäisi. Eli millä käsitellään auto sisäpuolelta paikkojen päältä ja muuten? Millä käsitellään auto pohjasta paikkojen päältä? Millä käsitellään kyljissä olevat paikkaukset? Melko peruskysymyksiä siis asioista ymmärtäville, mutta niinkun sanoin olen untuvikko näissä hommissa ja isäukko myös. Saa heittää vinkkiä myös kotelosuojauksesta ja ihan pohjan massauksesta.
Että semmoset pikku kysyykset näin alkuun :) Tattista jo etukäteen vastanneille.
Maalaus ja ruostesuojaus
Valvoja: ffp jäsenet
Happopohjamaali+pintaväri pohjaan. toine vaihtoehto minkä ite oon huomannu toimivaks, on sprayllä monta kerrosta sinkkiä, siihen ruiskulla vasaralakkaa kunnolla päälle. Eikä tuu kovin kalliiks edes ja ruosteet kyllä pysyy aika hyvin poissa.
Maalin päälle tartunta-aineeksi vahapohjanen kotelosuoja ruiskul ohuesti levittäien, ja odotus että on semmonen tahmee eikä irtoo enää, niin sit pensselillä tectyli. kyllä toimii. noissa kiveniskusuojissa on kyllä tosi isoja eroja. Kerran ostin jotain ruiskulla vedettävää niin se oli ihan pasketta, teki semmosen kalvon joka alkoi tipahtelemaan paikoin irti. Eli melkeen sama kun vetäis jotain elmukelmua pohjaan.. Tectyl on oikeasti toimivaa.
mä oon käyttäny 1.2mm peltiä aina kun ei o tarvinnu mitään ihme muotoja, tulee huomattavasti tukevampi, eikä mee puhkikaa sit ihan samassa ajassa kun 0,7 millisel
Maalin päälle tartunta-aineeksi vahapohjanen kotelosuoja ruiskul ohuesti levittäien, ja odotus että on semmonen tahmee eikä irtoo enää, niin sit pensselillä tectyli. kyllä toimii. noissa kiveniskusuojissa on kyllä tosi isoja eroja. Kerran ostin jotain ruiskulla vedettävää niin se oli ihan pasketta, teki semmosen kalvon joka alkoi tipahtelemaan paikoin irti. Eli melkeen sama kun vetäis jotain elmukelmua pohjaan.. Tectyl on oikeasti toimivaa.
mä oon käyttäny 1.2mm peltiä aina kun ei o tarvinnu mitään ihme muotoja, tulee huomattavasti tukevampi, eikä mee puhkikaa sit ihan samassa ajassa kun 0,7 millisel
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”