Vasta nyt on tullu vastaan muutama nykykeulainen Octavia (ei RS) jossa päivävalot on toteutettu ledeillä orkkispaikalle. Kyseessähän on käsittäkseni perus BA15s 21W ja taustalla heijastinpinta. Lisäksi muistaakseni polttimo taitaa olla kylki edelle esillä tai muuten hankalasti.
Mikä ledipolttimo toimii tuossa paikassa? vastaantulleissa autoissa polttimo antoi valoa tosi kivasti ja myös heijastin toimi eli ilmeisesti on joku näistä monikymmenledisistä möykyistä. Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin vastukset vaatii kans ettei herjaa palaneita polttimoita.
Onko vinkkejä mikä toimii kun nuo isot on aika hintavia alkaa kokeilemaan.
Skoda Octavia II facelift - orkkispäivävalot ledeillä
Valvoja: ffp jäsenet
jotku tuollaiset varmaan sinne menis ja toimis... Eli kolmannesta tuotteesta lähtien...
"laillisethan" tuolla ei ole mitkään ledit joilla ei ole hyväksyntää hehkulampun tilalle.. (eikä sellaisia taida olla)
"laillisethan" tuolla ei ole mitkään ledit joilla ei ole hyväksyntää hehkulampun tilalle.. (eikä sellaisia taida olla)
-
- -
- Viesti:
No joo kyllähän mulla tiedossa on että noita perus smd-käpyjä myydään aika monessa paikassa. Pitäs vaan löytää toimiva, tehokas ja tosiaan taakse/alaspäin sojottavilla ledeillä että tuo heijastinkin osallistuisi valaisuun.
Laillinen ei ole mutta mitäpä se haittaa. Sen päivän ku näkis että tulevat tienpäällä vaatimaan että tuossa paikka on oltava hehku ku jokaisessa uudessa autossa on ledit samassa tehtävässä.
Ja dealextreme saa mun puolesta olla vaikka kuinka halpa. Ei noita joka päivä viiti vaihtaa joten pitäs olla aika laadukas.
Laillinen ei ole mutta mitäpä se haittaa. Sen päivän ku näkis että tulevat tienpäällä vaatimaan että tuossa paikka on oltava hehku ku jokaisessa uudessa autossa on ledit samassa tehtävässä.
Ja dealextreme saa mun puolesta olla vaikka kuinka halpa. Ei noita joka päivä viiti vaihtaa joten pitäs olla aika laadukas.
-
- -
- Viesti:
Ei taida kukaan laatuvalmistaja tehdä tuollaisia. Kiinalaiset ovat vallanneet markkinat :)
Ainakin tuontapaiset mitä tossa jälkimmäisessä linkissä oli, suuntaa valon melko lailla ympäri, kuten hahkulamppukin. Siitä päätellen ne pitäisi toimia kohtuullisesti samalla haijastimella. Tietäis vaan minkä tehoinen LED vastaa minkäkin tehoista hehkulamppua...
Jarruvaloon olen itse tollasia miettinyt. Syttyis moottoritiellä sen viisi metriä aikaisemmin.
Ainakin tuontapaiset mitä tossa jälkimmäisessä linkissä oli, suuntaa valon melko lailla ympäri, kuten hahkulamppukin. Siitä päätellen ne pitäisi toimia kohtuullisesti samalla haijastimella. Tietäis vaan minkä tehoinen LED vastaa minkäkin tehoista hehkulamppua...
Jarruvaloon olen itse tollasia miettinyt. Syttyis moottoritiellä sen viisi metriä aikaisemmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”