Apuva! Mikä ihme voi aiheuttaa tärinää passatin keulalla? Ajaessa tuntuu hienoinen "pompotus" mutta varsinkin jarruttaessa läpättää melkoisesti.
Jarrulevyt(motonetistä) on vaihdettu jokunen aikaa sitten ja vähän aikaa rullaskin kivasti mutta nyt alkanu taas sama pompotus.
Edellisiä melko uusia levyjä en ole vielä tsekannut kierouden toteamiseksi mutta voiko kahdet levyt mennä kieroksi? Ja mikä sen voi aiheuttaa? Vai onko joku muu vika joka aiheuttaisi tärinää; laakerit, nivelet tms??
Automaattisesti hieno vibra autossalaulajille :)
Etupään tärinä
Valvoja: ffp jäsenet
Etupään jurina pompotus Waggineessa
Paljonko ajettu?
Kumpipuoli enempi?
Tarkista onko tasapainotuskumi kummassakin vetoakselissa kunnossa?
jos ajettu yli 300 000 on vetonivelten voiteluhuolto edessä. Vetonivelissä ajanmittaan rasvat kuivuu, nivel kuumenee ja alkaa ahdistamaan siitä usein alkaa myös tärinä ja sellainen pompottava ääni. Usein rasvojen ja kumien uusimisen jälkeen vetoakseleilla ajaa vielä päälle satatuhatta km. tarkista myös sisemmänpään nivelet ja uusi rasvat. Nivelet pitää ensin pestä puhtaaksi ja senjälkeen voidella Molybdeeni vaseliinilla. MM. Motonet ja muutkin varaosaliikkeet myyvät kyseistä kamaa.
Työhön menee parisen iltaa ja kannattaa oikein hyvin.
Kumpipuoli enempi?
Tarkista onko tasapainotuskumi kummassakin vetoakselissa kunnossa?
jos ajettu yli 300 000 on vetonivelten voiteluhuolto edessä. Vetonivelissä ajanmittaan rasvat kuivuu, nivel kuumenee ja alkaa ahdistamaan siitä usein alkaa myös tärinä ja sellainen pompottava ääni. Usein rasvojen ja kumien uusimisen jälkeen vetoakseleilla ajaa vielä päälle satatuhatta km. tarkista myös sisemmänpään nivelet ja uusi rasvat. Nivelet pitää ensin pestä puhtaaksi ja senjälkeen voidella Molybdeeni vaseliinilla. MM. Motonet ja muutkin varaosaliikkeet myyvät kyseistä kamaa.
Työhön menee parisen iltaa ja kannattaa oikein hyvin.
Tilanne :
eteen Passattiin vaihdettu jarrupalat ja levyt. Osat tarvikkeena Motonetista, palat Fritech ja levyt jotku, ei viissin orggikset.
Levyt oli edessä ihan loppu eikä palojen kulutuspintaa ollut enää jäljellä.
Uusien osien jälkeen vapisuttaa lattiaa ja penkkiä hienoisesti varsinkin 100 km/h vauhdissa.
Edessä oli kallistuksen vakaajan tukitangot (ne pienet käyrät) vissiin hiukan huonot, katsastuksesta meni läpi kumminkin. Eli nivelissäkin voi vähän sanomista.
Onko 100% varmaa, että levyt on kierot vai voiko olla, että vapisutus tulee jostain muualta nyt kun levyt on paljon paksummat? Liukutappeja ei herätelty sen paremmin, palojen liukupinnat puhdistettiin.
Miten Motonet ottaa levyt takaisin ja maksaako vaihtotyön jos levyissä olisi kieroutta?
eteen Passattiin vaihdettu jarrupalat ja levyt. Osat tarvikkeena Motonetista, palat Fritech ja levyt jotku, ei viissin orggikset.
Levyt oli edessä ihan loppu eikä palojen kulutuspintaa ollut enää jäljellä.
Uusien osien jälkeen vapisuttaa lattiaa ja penkkiä hienoisesti varsinkin 100 km/h vauhdissa.
Edessä oli kallistuksen vakaajan tukitangot (ne pienet käyrät) vissiin hiukan huonot, katsastuksesta meni läpi kumminkin. Eli nivelissäkin voi vähän sanomista.
Onko 100% varmaa, että levyt on kierot vai voiko olla, että vapisutus tulee jostain muualta nyt kun levyt on paljon paksummat? Liukutappeja ei herätelty sen paremmin, palojen liukupinnat puhdistettiin.
Miten Motonet ottaa levyt takaisin ja maksaako vaihtotyön jos levyissä olisi kieroutta?
Jos täristää/vapisee vain vedättäessä, niin onpi mennyt sisempä nivel väljäks ja risaks. Itsellä juuri tekee näin. Marmoritiskiltä saa uuden osan, 144 euroa ja vanha nivel pitää palauttaa. Tarvikkeena ei saa. En ole vielä ebaysta etsinyt jos sieltä löytyisi halvemmalla.
Ja jos jarrutettaessa ravistaa pahasti, voi myös raidetangonpää olla sökö. Sekin koettu.
Ja jos jarrutettaessa ravistaa pahasti, voi myös raidetangonpää olla sökö. Sekin koettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 56 vierailijaa