Tällainen mittaristovika ilmeni laturin vaihdon jälkeen.
Satunnnaisestikkin mittaristo on nollaantunut, mutta sitä ei tapahtunut enää sitten viimesyksyn. Nyt sitten oikeen huolella. Huono näin suusanallisesti kertoilla, joten laitoinpa tuubiin pätkän mittariston käyttäytymisestä.
Liittimiä olen käynyt läpi ja myös moottorin maadoitukset.
Auto on tosiaan vw caravelle 2,5 TDI 75kw vm -97
http://www.youtube.com/watch?v=W6bi8_AraoY&feature=share
Transporter / Caravelle mittaristovika
Valvoja: ffp jäsenet
Jeah..
Saatiin vika paikallistettua.
Laturin herätevirtajohto ja se toinen johto (C+ vai mikä se on... ) olivat hinkkaantuneet niin, että pääsivät lyömään toisiinsa, joka aiheutti jännitepiikkejä mittaristolle ja mittariston ylijännitesuoja löi jännitteen poikki. Sitä kautta saatiin jouluvaloefekti aikaiseksi.. :D
Sinällään temee oli oikeassa, että virta tosiaan katkeili...
Sinällään jännä juttu, että latausjännite oli täysin O.K myös tyhjänkäynnillä, vaikka heräte olikin väliltä poikki.. Hinkkaantumis kohta oli n. metrin päässä laturista, eli melkeen startin kohdalla...
Saatiin vika paikallistettua.
Laturin herätevirtajohto ja se toinen johto (C+ vai mikä se on... ) olivat hinkkaantuneet niin, että pääsivät lyömään toisiinsa, joka aiheutti jännitepiikkejä mittaristolle ja mittariston ylijännitesuoja löi jännitteen poikki. Sitä kautta saatiin jouluvaloefekti aikaiseksi.. :D
Sinällään temee oli oikeassa, että virta tosiaan katkeili...
Sinällään jännä juttu, että latausjännite oli täysin O.K myös tyhjänkäynnillä, vaikka heräte olikin väliltä poikki.. Hinkkaantumis kohta oli n. metrin päässä laturista, eli melkeen startin kohdalla...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa