nelosgolffin alustasarjat vertailuun!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Mace
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.9.2003 18:38

nelosgolffin alustasarjat vertailuun!

ViestiKirjoittaja Mace » 20.8.2006 21:23

Käyttäjien kokemuksia kaipailisin, että mikä se ois sellanen hyvä korkeus/jäykkyys säädettävä alusta sarja, jolla säilyis es jonkinlainen ajomukavuus esim. 18" vanteiden kanssa ja laskettuna sillee sopivasti.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 20.8.2006 21:27

Kw variante 1,2,3. Itellä kw variante 1 ja täysmadallus ja hyvä on kyyti.
renkaat on 225.40.18

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 20.8.2006 21:32

KW on hyvä, samaa osastoa on esimerkiksi H&R.

sitten jos haluaa jotain hiukan halvempaa niin Lowteciltä löytyy hiukan edullisempia coilovereita ilman että laadusta tingitään kuitenkaan huimasti.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 20.8.2006 21:36

Itelläni Bor4ssa FK Königsport,ja hyvin pelittää,saa matalaksi ja eikä ole mikään kivireki.Eikä mene jumiin "säätöprikat",just tänään säädin taas korkeutta ilman ongelmia.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 20.8.2006 22:16

FK Highsport on mukava, napakka ja edullinen.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 20.8.2006 23:04

FK Highsport on mukava, napakka ja edullinen.


samaa mieltä

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 21.8.2006 0:40

FK Highsport on mukava, napakka ja edullinen.

Muttei järin pitkäikäinen.:/

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 21.8.2006 9:21

Eibach Pro-Street-S toimii hyvin ainakin Variantissa. KW:n tolpathan niissä on...

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 21.8.2006 9:54

Boraan olisi tarkoitus kanssa alustaa laitella, mielessä on lähinnä pyörinyt Koni Sport Kit. Kenelläkään tuosta pidempiaikaisia kokemuksia?
Itse olen paria autoa Konin keltaisilla ajanut ja tykkäsin kyllä.

KW:n iskareista (kiinteän sarjan) on vähän huonoa kokemusta, 15tkm jälkeen alkoivat kolistamaan.

Mik@
-
Viestit: 184
Liittynyt: 6.4.2005 20:34

ViestiKirjoittaja Mik@ » 21.8.2006 11:04

Eibach Pro-Street-S toimii hyvin ainakin Variantissa. KW:n tolpathan niissä on...

Samoilla linjoilla "Amideuksen" kanssa eli Eibach Pro-Street-S pelittää hienosti.

Juso
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.2.2004 19:21

ViestiKirjoittaja Juso » 21.8.2006 17:05

Nyt on jo toinen auto menossa KW v2 alustalla ja olen ollut todella tyytyväinen

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 7.11.2006 14:10

Lainaan topiccia.

Onkohan kellään tietoa että onko KW Variante 1:sen säätövaraa muutettu jossain vaiheessa valmistusta, kun oon nähnyt kuvia joissa borassa/ IV golffissa on KW var1 ja on huomattavasti alempana kuin omani jota on madallettu niin paljon kun tuolla setillä pystyy.

Harmittaa sinällään, muuten todella hyvä alusta mutta pari senttiä saisi lisää madaltua..

Mik@
-
Viestit: 184
Liittynyt: 6.4.2005 20:34

ViestiKirjoittaja Mik@ » 7.11.2006 22:09

Jep..tuo KW variante 1 on vissiinkin lähes sama(ainakin iskareiden osalta), kun mulla alla oleva Eibach Pro Street S.Asiaan, eli olen lukenut samaa eli porukoilla ei aina säädettävälläkään alustalla tunnu saavan autoaan tarpeeksi matalalle, kun taas itsellä kotteron sais niin matalaksi, että ajeleminen olis kesälläkin tuskaista.Omaa rotteloani on nostettu nyt kolme kertaa(senttejä kerrallaan) ja vielläkin on varsinainen "lintta"..vieläkin täytyy nostaa, että ajeleminen talvella olis mieluisaa.En tosiaan valita kohtaloani, mutta joitakin eroa noissa "säädettävien" eri vuosimalleissa tuntuis olevan..vai onko?

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 7.11.2006 22:28

Juu, tuo juurikin kiinnostaisi minuakin.. Niin ja tuohon liittyen mikähän olisi sellainen alusta jolla tommosen neloskorisen saisi TONTTIIN..? Ei kuitenkaan ilma-alustoja lueta mukaan :)

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 8.11.2006 0:05

Itse olen sitä mieltä että, ainakin KW:n tolpissa kierteiden määrä vaihtelee ja taka-akselin säätöpalikkaa on eri kokoisina.
Edessä mulla on varaa tiputtaa ja nostaa niin paljon että autolla ei voi ajaa. Takana taas on vaivaiset 2cm varaa säätää korkeutta, se musta kierre osa on juuri ja juuri 1cm sitä violettia mutteria korkeampi. Mitä taas kuvia kaivellut muualta, niin joillakin on takana säätövaraa ainakin 3 kertaisesti sen mitä mulla.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 8.11.2006 16:58

Onko kokemuksia In Pro Dynaridestä, Hiltrackista (=Premium Tech ja Lowtec, Vmaxx) sama sarja erinimellä, tai Supersportista, tossa supersportissa on 2 vuoden takuu ja hiltrackissa puolen vuoden...Hinta eroa 135e...
Joku sanoi joskus täälä että tuo supersportti olis aika löysä, radalle varsinkin.
En mä nyt mitään täysin kovaa haekkaan mutta ettei sitten ole aiva suolesta...
Onko tuo Supersportti FK:n?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 8.11.2006 16:59

Kyllä mulla on 30mm säätövaraa takana. Aika sopiva iv variantissa perän korkeus kun jättää pois säätöpalikat. Keulaa haluaisin alemmaksi.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 8.2.2007 14:02

Onkos kenelläkään tuota FK AK korkeussäädettävää alustaa? miten on toiminut? Vai tullaanko tässä nyt taas siihen ettei halvalla saa hyvää...Aika edullinen olis alle 450 euroa sarja.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 8.2.2007 14:28

Borassa Koni Sport Kit alkutalvesta lähtien ollu ja onhan se ihan hyvä ajella. (-45mm)
Jossen tätä sarjaa olis istanu niin KW:n korkeussäädettävä sarja.

Velho
-
Viestit: 9
Liittynyt: 15.2.2005 10:38

ViestiKirjoittaja Velho » 8.2.2007 17:58

Mulla oli muutaman kuukauden Borassa alla FK:n AK sarja. Se oli liian pintakova, jousti aivan liikaa ja kaikki paikat tärisi ja hakkasi epätaisella tiellä.

Lowtec säädettävää kokeillut, vaikka alusta oli säädetty ihan ylös renkaat hinkkasi kaariin ja sisälokasuosiin.

Nyt alla KW V1 ja olen todella tyytyväinen.

Veljellä oli Audissa FK:n Highsport, josta tuli mehut pihalle muutaman kuukauden päästä.
Viimeksi muokannut Velho, 8.2.2007 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 8.2.2007 18:04

Suosittelen KW2:sta...Seuraavaan autoon tulee KW3...

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 8.2.2007 18:11

Kw:ltä tuli nyt normaalien variante sarjojen lisäksi kaksi uutta korkeussäädettävää alustaa. Mukavuuteen painottuva Street Comfort ja sitten rata-ajosta pitäville Club Sport
http://kw-suspensions.de/en/30_Products ... /index.php
http://kw-suspensions.de/en/30_Products ... /index.php

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 9.2.2007 11:20

Club Sport kuulostaa mielenkiintoiselta. Missään vaan ei ole hinnastoa vertailuksi. Onko muuten nuo KW vaimennuksen säätö nupilla iskarin yläpäästä vai tolppa irti-tyyliin?
Menee vähän ehkä offtopikiksi, mutta missäs muissa alustasarjassa on ns. pikasäätö? Korkeussäädöllä ei nyt niin väliä, mutta vaimennusta olisi hyvä saada nopeasti säädettyä alta viiden minuutin :) KoniSport sarjassahan on, mutta perustuuhan KWtkin Konin iskareihin. FKlla on edition malli josta mainitsin toisessa topikissa, mutta kokemuksia ei taida olla. Monroella AZX mikälie versiossa on säätö tolpan kyljessä, mutta onkohan pilipalisysteemi? Kertokaas nyt että pääsen valitsemaan alustasarjaa kesän ratapäiviä varten ;)

Edit: korjataanpas tuota Monroe AZX:aa :) Eli kyseessä on KYB merkkinen jossa AGX mallissa on säätö tolpan kyljessä. Kai joku sellaista kokeillut??
Viimeksi muokannut TiPu, 10.2.2007 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 9.2.2007 11:23

KW V2 on ainakin edessä pikasäätö jäykkyydelle, takana joutuu käyttää sit iskarin alapäätä irti.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 9.2.2007 11:29

perustuuhan KWtkin Konin iskareihin

Ei muuten perustu. Vanhoissa coilovereissa oli konin iskarit mutta nykyään tulee ihan kw:n tehtaalta.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.2.2007 15:24

Weitecillä löytyy ainakin pikasäätö iskarin päästä


edit: siis Tipulle vastasin, eli G1 iskareissä säätö
Viimeksi muokannut pipo_esa, 9.2.2007 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.2.2007 15:27

Nelosen alustassa voi vain edessä olla säätö siinä iskarin yläpäässä. Takana se yläpää on siellä kupissa piilossa eikä siihen pääse sisäkautta edes käsiksi, joten sen takia säätö tapahtuu jotenkin muuten.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 9.2.2007 16:46

Itellä kw variante 1 ja täysmadallus

Pistäkääs kuvia mukaan kynätolpat + täysmadallus...:) Olisi kiva nähdä miten matalaksi käytännössä menee milläkin setillä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 9.2.2007 17:36

Täs Leon, mutta sama vehjehän se on.
Kuva
Säätövaraa ois alaspäin vaikka kuinka paljon vielä. Alustana KW V2 ja H&R-vakaajasetti.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 10.2.2007 9:24

Tos on IV Golf GTI KW:n v1:llä. Takaa tiputettu niin paljon kun saa ja edestä ois maksimissaan sentti varaa tiputtaa mut ottaa vetari kiinni terävis pompuis ainakin vakaajaan ellei jopa runkopalkkiinkin.

http://slate.kaasu.org/mk4_back.jpg

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 10.2.2007 11:27

Pipo-Esa: Siis Weitec G1 sarja? Niitä kun on TX, HX, Hicon ja kaikenlaista niin missä niissä on se pikasäätö iskarin päästä. Onko pelkästään edessä?

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 10.2.2007 11:54

KW:n variante 3 ja KW:n vakaaja löytyy golffin alta ja tuo variante 3 on ainakin minusta melko kova löysimmissäkin asetuksissa, ainakin verrattuna kaverin golffiin (IV golf v6 4motion) jossa oli kw:n variante 2 alusta.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.2.2007 15:00

Juu no eiköhän tuon saa sitten 9x19":lla ihan tarpeeksi alas...:)

ruffrider
-
Viestit: 39
Liittynyt: 8.10.2004 13:31

ViestiKirjoittaja ruffrider » 11.2.2007 17:54

Itellä fk hightsport eikä pahaa sanottavaa....

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 12.2.2007 21:24

Itellä spaxin kynäsarja Rallyracesta. Saa kyllä sen verran alas että mulle riittäpi, itellä säädetty vähän yli puoleen väliin säätövarasta (kesällä) ja tuntuu et siinäkin on käyttömukavuus kaukana..
Alusta ehkä hieman pintakova mutta on kyllä sitten muuten todella jämäkkä..
Ei ehkä mukavuudenhaluiselle.. Pikemminkin raakaan menoon..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 13.2.2007 7:13

^ Siis mikä sarja toi on ja mistä ja minkä hintanen?:D

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 13.2.2007 19:10

On siis ihan korkeus ja jäykkyys säädettävä alustasarja. Paketti sisältää jouset ja iskarit ja säätöavaimet jne.. jne..
Jäykkyydensäätö edessä iskarin yläpäästä ja takana iskarinalapäästä, sivusta.
Hintaa n. 1000 ekua, mielestäni ihan hyvä hintalaatusuhde jos hieman jämäkämpi alusta käy.

Firma oli: Rally Race Fin Oy Tuusula

maanjussi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.3.2004 13:23

ViestiKirjoittaja maanjussi » 11.4.2007 12:26

Mites jos ei halua madaltaa, vaan lisätä pelkkää jäykkyyttä niin esim. KWn sarjoissa saako auton jätettyä normaalikorkeudelle? G-IV:n 4Motionissa tuntuu että ois vähän löllykät omat jouset ja nappailee huonolla tiellä vähän kiinni pohjastaan...

Tavoite olis 3-4 henk. kuormitettuna pystyä ajamaan routavaurioteitä ja ulkonäkösyistä auto vaakatasoon tai keula himpun jopa korkeammalle ;)

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 13.4.2007 22:30

Samaa hakisin tohon etuvetogolperoon. Mahdollisimman vähän madallusta, mutta jäykkyyttä alustaan. Paljonko noissa GTI-Golfeissa (IV) on akselimassat? Ja onko noissa pätkägolffeissa eri takajouset kuin varianteissa? Itellä akselimassat ovat 960/1010.

Joona
-
Viestit: 23
Liittynyt: 1.2.2007 10:55

ViestiKirjoittaja Joona » 14.4.2007 9:19

^ On eri takajouset.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 17.4.2007 11:33

Harkitsen KW Variante 1:n hankkimista IV GTI Golffiin. En kuitenkaan tarvitse niitä korkeussäätöjä mihinkään niin olisiko vastaavalla tai paremmalla laadulla (ajo-ominaisuuksilla) olevia alustoja ilman korkeussäätöä?

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 17.4.2007 13:24

Mites olisi Koni, Eibach, Bilstein, H&R näin aluksi ja löytyyhän myös Kw:ltä ilman korkeussäätöä olevia alustasarjoja.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 17.4.2007 15:14

Mutta ovatko nuo KW:n ilman korkeussäätöä olevat alustat yhtä laadukkaita kuin variantet? Eli maksaako varianteissa se korkeussäädön mahdollisuus?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 17.4.2007 17:43

Ai oliko tuo KW Variante laadukas? Tämä on uutta minulle :)

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 17.4.2007 22:35

No millä ei-korkeussäädettävällä alustalla saa parhaat kyydit?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 18.4.2007 9:49

Koni sport kit, H&R cup kit, KW, Bilstein B10 tai B12, Eibach sport system ja pro system.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 18.4.2007 10:23

^ Kiitoksia

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 18.4.2007 10:27

Laitetaanpa tähän samaan vielä kysymys, onko kokemusta kellään FK:n säädettävistä koiranluista? Itse tuli hommattua sellaiset uhkaavasti lähestyvää tontitusta silmälläpitäen. Sitten jos joku tietää niin voisi heitellä vastausta, että kuinka pitkät ovat orggisluut?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 18.4.2007 10:39

Muistaakseni orkkisluissa on pulttiväli 105mm. Ostin aikoinaan fk säädettävät luut ja olivat suunnilleen samanpituisia.Eli niillä ei tehny mitään.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 18.4.2007 10:51

Jees, pitääpi sitten varmaan palauttaa ja ostaa ne Weitecläiset. Niissä ilmeisesti pituus riittää ihan ok?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 18.4.2007 14:42

Vaihda koko vakaaja kerralla niin ei tarvi miettiä.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 18.4.2007 14:50

Sekin on, mutta luulen että riittänee nuo Weitecin koiranluut. Missäs hinnoissa koko vakaajat pyörivät, riippuu pitkälti siitäkin. Ja alustaksi siis tulossa FK Highsport.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 18.4.2007 15:34

^ Tais olla koko setti H&R:ltä luokkaa 300€...

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 18.4.2007 15:45

ja pelkästää eteen hoo et ärrä tais olla hiukan vaille 200ekuu..

TM_
-
Viestit: 20
Liittynyt: 30.5.2007 19:23

ViestiKirjoittaja TM_ » 19.10.2007 20:20

Onko kokemuksia INGO NOAK merkkisestä säädettävästä alustasarjasta IV golfiin?

Olisiko 480e paha hinta tuollaisesta?

Lasse S
-
Viestit: 17
Liittynyt: 25.1.2005 20:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lasse S » 22.10.2007 18:51

Mulla on FK Highsport säädettävät ykkös Octaviassa ja sillä sarjalla sais kyllä ihan mukavasti tonttiin mutta kun loppuu autosta varat. Vetoakseli on ihan rungossa kiinni ja kääntäessä hankaa kall.vakaajaan. Tykkään kyllä muuten on sopivan jäykkä ajella.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 19.3.2008 12:17

Onkos jollakin kokemusta noista D2:n coilover-alustoista Golf IVn alla? Tai muuten yleisesti? Ihan houkuttelevaan hintaan näkyi niitä olevan tarjolla..

Miihkaeli
-
Viestit: 47
Liittynyt: 26.4.2007 17:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miihkaeli » 19.3.2008 16:26

Nuot D2 sarjat on kaiketi aivan hyvää tavaraa ainakin olen kuullut että niitä on kehuttu.

Rapee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.3.2008 21:34

ViestiKirjoittaja Rapee » 22.3.2008 22:24

Liippaa niiin läheltä, että kysytään tässä.

Onko kokemusta Intraxin -40mm jousista Golf IV GTI:n vakioiskareiden kanssa? Tarkoitus oli pitää jopa vanteetkin vakiona, mutta pakko saada uudet vanteet joten madalluskin tulee kyseeseen.

Tulee ajettua melkoa paljon työn takia, joten ei viitsi mitään kivirekeä rakentaa keskustan mukulakiville. Vanteiksi tulee 8*18 tai 8,5*18, renkaat ehkä jotain 225/40 luokkaa...

Kolopallo_iv
-
Viestit: 9
Liittynyt: 15.4.2008 20:22

ViestiKirjoittaja Kolopallo_iv » 19.4.2008 15:34

Noniin elikkä pitäis hommata kanssa jonkin suht.edullinen coil-over alusta Golf iv Tdi:hin.

Olen miettiny FK highsportteja,Weitec Hicon GT:tä ja Supersportteja.
FK:sta olen täältä lukenu että vois olla kohtuu laadukas hintaansa nähden ja toimii ympäri vuotisessa käytössä kun suojailee kierteet?
Mutta mites sen keston kanssa ko.autossa?

Ja entä nämä Supersportit?Kokemuksia ym.

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 3.5.2008 12:16

itsellä on golffissa kw variante 2 ja on melkein alimassa kohdalla ja melkein jäykimmillään ja hyvin mahtuu pyörimään 225/40 18" ja on hyvä kyyti mut joskus vähän liian jäykkä mut itseäni ei haittaa ollenkaan, alusta on paras kovassa ajossa ja varsinkin mutkissa :)

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 3.5.2008 18:23

Itselläni on nyt reilun vuoden ollut supersportin säädettävä.
Muuten ei ole moitittavaa, mutta säätökiekko ottaa kiinni renkaaseen..
Tiputusta oli varmaan 55-60mm tienoilla ja renkaat on 225/40-18 ET35
Ongelman ratkasin 6.5mm spacereilla..

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 2.2.2009 18:18

Olen tässä muutamia tunteja etsinyt tältä foorumilta kysymystä sellaiseen, että: Millä halvan luokan säädettävällä alustasarjalla auton saa tarpeeksi kenttään? Neloskolffissa kun on aina ollut ongelmana se takapään madaltaminen. Olen kysellyt monilta käyttäjiltä eri alustasarjoista, joita heillä on paikoillaan mutta useimmat sanovat, että perä jää liian korkeaksi vaikkakin säädöt alimpana. Haen madallusta, jolla sellaisen 18" vanteen saa siihen kaaren tasoon/sen sisään?

Nyt paikoillaan -50mm alustasarja. Mitta pyörän navasta kaareen on 34cm sekä edessä että takaa ja tästä olisi tarkoitus saada vielä muutama pari senttiä pois. Nyt olen sulkenut ainakin Jom Rs coiloverin pois luvuista ja FK:n halvimpien sarjojen (Fk Ak..) kohdalla olen huomannut myös saman onnettoman takapään madallussäädön! Nyt siis vielä uudelleen kysymys: Millä helv'''' sarjalla minä saan tämän autoni kenttään?! Ja mielellään hintaluokka saisi olla alle 400euroa..:)

Ja kiitos, älkää ehdotelko KW:n/muiden valmistajien lähemmäs 1000euroa satseja, jotka ovat aivan liian kalliita minun rahapussilleni/kotterolleni. Mielelläni moisen sarjan laittaisin ja joskus aivan varmasti tulen laittamaankin, mutta nyt ei pysty :)

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 3.2.2009 12:41

Onko nuo Lowtecin sarjat laadukkaita? Kellään kokemusta? Joku puhui että ovat liian matalia??? Paljonko nuiden säätövara on?

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 3.2.2009 15:16

Lueskelin noista Lowtec säädettävistä alustoista ja aika hyvää palautetta näköjään saanut. Ainakin kuulostaa niillä saavan auton tonttiin. Nyt vain on sellainen probleema, että en löydä paikkaa mistä moisia sarjoja saisi täältä Suomen maasta? Pistäkäähän toki linnkiä niin näkee vähän hintoja sun muuta!

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 3.2.2009 21:58

Mikähän ton lowtec sarjan madallus on jos se säädetään ihan ylä asentoon (mini mandallukseen) ?

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 4.2.2009 0:17

Itselläni on ap:n korkeussäädettävä sarja ja tyytyväinen olen ollut. Ei ole mikään hirveän kallis ja säätömutteritkaan eivät ainakaan vielä olleet jumittaneet.. Suojattu tosin aika hyvin. Mutta joka tapauksessa miellyttävän napakka ajaa!

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 4.2.2009 9:25

Löytyykö kokemuksia miten tollaisen V6 4motionin alusta istuu 1.9TDI 4motioniin.
Etuakselimassoissa on ~80kg heitto, V6 koneisessa luonnollisesti enemmän.
Meneekö keula pahasti jäykäksi, jääkö normaalia ylemmäksi?
Tollaisesta V6:n kohtuu laadukkaasta alustasta sain kohtuu järkevän tarjouksen.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 8.2.2009 15:00

Onko sakki ostanu haaparannasta alustasarjaa? Onko siellä mitään kauppoja jolla ois hyllys tai ees tilaustavarana joitain laadukkaampia esim. vogtland alustasarjoja?

Eikö ois tietoo kellään?
Viimeksi muokannut Evokki, 9.4.2009 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 31.3.2009 16:29

Tilasin tuossa JOM rs coilover alustasarjan, mutta sainkin v-maxx merkkisen. Kattelin hintoja, joten sain näköjään hieman kalliimman tilalle. Kannattaako tästä lähteä valittamaan vai? Löytyykö näistä sarjoista mitään eroa?

is2
-
Viestit: 7
Liittynyt: 15.11.2009 12:30

ViestiKirjoittaja is2 » 30.4.2010 12:40

Kaipailisin myös kokemuksia tuosta Lowtecin säädettävästä, on kuitenkin kohtuuhalpa jos tuolta KCS:n kautta sattuisi saamaan.

Toinen vaihtoehto olisi 50/50 tiputtava, mutta mietityttää mahtuuko nuo 225/40-18 ET30 pylpyrät sitte enää alle.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 19.9.2010 22:22

Tässä on kans itselle TDI 4Motioniin uusi alusta, alla nyt FK:n Silverline, enkä oo siihen oikein tyytyväinen, vähän turhan jäykkä omaan makuun. Haussa olisi 30-50 mm madalluksella oleva alusta, mikä ei olisi hirveän pintakova, ennemmin mukavaan päin. Säädölle ei olisi tarvista, säästäähän vähän hinnassa...

Sööri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.4.2010 15:26

ViestiKirjoittaja Sööri » 22.9.2010 2:09

itsellä ollut nyt kuukauden Audi TT:ssä (sama pohjalevy kuin golf4) H&R monotube sport ja olen todella tyytyväinen, alusta ei ole lainkaan pintakova mutta silti jämäkkä kovaan ajoon. korkeutta on hyvin säädettävissä ja vaikka mulla on 19" alla on kyyti erittäin mukavaa.
vertailukohtana ex auton v6 4motion golfin tehdasmadallettu alusta joka oli pintakovempi kuin H&R ja silti paljon löysempi mutkissa. itse suosittelisin ehdottomasti H&R monotubea!

Jartsu85
-
Viestit: 3
Liittynyt: 13.6.2011 14:53

ViestiKirjoittaja Jartsu85 » 12.11.2011 10:59

Onkohan kellään kokemuksia tällasesta: http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/62865

Ei hirviän hinnakas,mut tekeeköhän mitää?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.11.2011 11:09

,mut tekeeköhän mitää?


Eiköhän sillä kotteron madalla.

JP75
-
Viestit: 12
Liittynyt: 15.6.2005 9:45

vw golf IV variant 4motion 96kw

ViestiKirjoittaja JP75 » 6.3.2012 9:48

Kaivataan hyväksi todettua alusta ratkaisua vw golf IV variant 4motion 96kw kotteroon.
Alusta on tällä hetkellä vakio ja tuntuu liian löysältä kiikulta.
Hakusessa hyvin hillitty madallus/ei ollenkaan jos jämäkämmällä vakaajalla ja esim. powerflex puslilla toivottu saadaan aikaan?
Liikaa vaihtoehtoja niin meinaa ihan mennä pää pyörälle tässä :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa