Otsikon mukaisessa autossa käynyt jo muutaman kerran niin, että polttoaine loppuu ennenaikojaan..tänään viimeksi. Polttoainevalo syttyi ja tapojeni mukaisesti painon trippiä että näen kuinka paljon olen ajanut valolla. Hurautin kotiin 3km ja parin tunnin päästä lähdin asioille ja tarkoituksena ensimmäisenä tankata kilometrin päässä huoltsikalla, noh 500m päästä menovesi jo loppui. Eli 3,5km kerkesin ajamaan ja mittari ei ollut vielä "lähelläkään" loppua. Tankissa kuuluisi olla muistaakseni 7-8 l kun valo syttyy ja joskus ennenvanhaan on tullut kevyesti ajeltua monia kymmeniä kilsoja valolla eikä mitään ongelmaa.
Ja polttoaine loppui oikeasti, siirtopumpulta ei kuulunut minkäänlaista "loraus" ääntä kun laittaa virrat päälle. --> tankkaus ja viirrat päälle niin äänen voi taas kuulla normaalisti.
Eli missähän tässä voisi olla vika? Anturissa jotain häippää? Kenties 4Motionin erilaisella tankin muodolla jotain tekemistä asian kanssa? Polttoainemittari ei silti näytä aivan mitä sattuu, mutta ehkä siinä on havaittavissa pientä heittoa/seilausta ihan vaikka tankin ollessa puolivälissä.
Golf iv 4Motion Tdi polttoainemittari
Valvoja: ffp jäsenet
Saman suuntaista ongelmaa ollut myös mulla cordobassa, pari kertaa jäänyt tienpäälle kun on aine loppunut "liian aikaisin".. mittarin näyttämä saattaa myös muuttua yllättäen jompaan kumpaan suuntaan,ei kovin paljoa mutta kuitenkin selvästi, ilman että se liittyisi auton asentoon tms...
Isän borassa kuulemma myös ollut jotain häiriötä mittarin toiminnassa.
Jos jollain on tietoa aiheuttajasta niin mielellään kuulisin :)
Isän borassa kuulemma myös ollut jotain häiriötä mittarin toiminnassa.
Jos jollain on tietoa aiheuttajasta niin mielellään kuulisin :)
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 17.2.2010 10:58
Vilkaisin sen liittimen tankin päältä tuossa päivällä... ei näkynyt mitään hapettumaa tms epämääräistä, tosi hyvässä kunnossa oli....
Tankkia en sitten avannut kun oli niin paljon tomua tankin päällä.. enkä ehtinyt alkaa imuria virittelemään ulos.. jää se homma tuonnemmaksi kun nyt on sitten tankkikin täynnä ainetta, kun joutui matkanvarrella pistäytyä huoltsikalla...
Lähinnä epäilen että tankkianturin säätövastus nuo häröilyt aiheuttaisi. Kai senkin pinnalle vuosien saatossa kertyy yhtä jos toista töhnää...ja kai se kuluukin ajanmyötä :)
Tankkia en sitten avannut kun oli niin paljon tomua tankin päällä.. enkä ehtinyt alkaa imuria virittelemään ulos.. jää se homma tuonnemmaksi kun nyt on sitten tankkikin täynnä ainetta, kun joutui matkanvarrella pistäytyä huoltsikalla...
Lähinnä epäilen että tankkianturin säätövastus nuo häröilyt aiheuttaisi. Kai senkin pinnalle vuosien saatossa kertyy yhtä jos toista töhnää...ja kai se kuluukin ajanmyötä :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa