Hei vaan kaikille elikkä asiaan. Omistan Wv golf -94 1.8 bensa. Ja aina kylmää konetta käynnistäessä joutuu starttaamaan tosi pitkään ennen kuin käynnistyy. Monesti vasta 3-4 startti kerralla lähtee käymään. Missähän vika vai onko vain "ominaisuus" näissä autoissa. Ja tosiaan vika alko syksyn kosteilla ja talvea myöten vain pahentunut. Olen laittanut Crc vastaavaa virranjakajan kanteen. Vaihtanut seuraavat osat:
-Laturin hiilet
-Virranjakajan kannen
-Virranjakajan pyörijän
-Tulpat
-Virtalukon pohjan
-Akun (lataa ja on virtaa)
-Starttia en ole vaihtanut, todennut vain toimivaksi pyörii hyvin
-Puolassa ei näy halkeamia.
Eikä tunnu auttavan. Mitä seuraavaksi? Tulpanjohot? Vai voisko olla mahollista että ei saa bensaa heti starttii nii sen takia lähtee huonosti? Nii ja vielä että ku aamulla saa kerran käyntiin päivän toimii moitteeta lähtee hyvin käyntiin yms mutta taas seuraavana aamuna sama homma. :(
Lisäystä! Käynnistyksessä tuntuu niinkuin ei saisi bensaa heti? Eli luulen että sytytys on kunnossa mutta tuo bensan saanti vähän arveluttaa? Pystyykö tuota mitenkään kokeilemaan? Luin kans jostakin muusta keskustelusta että ovet avattaessa oven mikrokytkimeltä menee tieto että kohta startataan ja rupeaa pumppaamaan bensaa tai jotain, voisiko vika jotenkin liittyä tuohon? Kuskin oven avattaessa sisävalo syttyy eli kytkin toimii.
VW Golf III Todella huono käynnistyminen!
Valvoja: ffp jäsenet
pumput noista usein paukkuu, löytyy tankin sisältä (muistaakseni), voipi olla pohjassakin kiinni. Kokeile irrottaa tuloletku konehuoneesta, laita vaikka limppari pulloon ja laita virta on asentoon. Pitäs tulla tilkka bensaa pullon pohjalle. Niin ja se bensan suodatin ois hyvä vaihtaa, sekin voipi vaikuttaa.
Joo elikkä lisäystä tänään autoa käynnistäessä huomasin että kattovalo oli ollut yön päällä, akku tyhjä. Otin akun irti vein sisälle laitoin lataukseen kun akku oli ladannut jonkin aikaa vein ja löin kiinni autoon ja auto lähti ensimmäisellä käyntiin! Ihmettelin että mitä ihmettä voiko vika olla akussa? Akku on syksyllä uusittu Vartan akku, ja yleismittarilla akun jännite näyttää auton ollessa sammutettu päälle 12volttia. Auton ollessa käynnissä akku näyttää päälle 14 volttia. Eli pitäis olla latauksessa, mutta miten ei lataudu ajettaessa tarpeeksi?
Pittää testata vielä tuo akku että otan sen irti ja lataan täyteen ja kokeilen käynnistää ja katson mitä sanoo.
Jos akku ei osottaudu viaksi täytyy vaihtaa tuo Lämpöanturi, onkohan jotakin neuvoja että missä tämä anturi sijaitsee. Jos vika ei tuolla parane kokeilen että saako tuota bensaa.
Pittää testata vielä tuo akku että otan sen irti ja lataan täyteen ja kokeilen käynnistää ja katson mitä sanoo.
Jos akku ei osottaudu viaksi täytyy vaihtaa tuo Lämpöanturi, onkohan jotakin neuvoja että missä tämä anturi sijaitsee. Jos vika ei tuolla parane kokeilen että saako tuota bensaa.
Hei, itsellä kans tullu venton kanssa samanlainen ongelma eteen tässä talven mittaan. Saa startata aika kauan että lähtee käyntiin, olen vaihtanut sen lämpötila-anturin muutama päivä sitten ja aluksi luulinkin että sillä homma tuli kuntoon mutta ei. Akun vaihdoin viimeviikonloppuna, pyöritti vanhalla akullakin mutta ei lähtenyt käyntiin. Uusi akku sisään ja heti lähti käyntiin, silloin myös elättelin toiveita että tuli kuntoon mutta ei vaan tullutkaan. Jostain luin että puola olisi sellainen mikä voisi olla syy mutta on ilmeisesti aika kallis tuon hintaiseen kitaraan. Mutta mutta jos jotain keinoja löytyy niin olisin kyllä kiitollinen avusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa