Venton virrat häviää..naps...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

Venton virrat häviää..naps...

ViestiKirjoittaja velluka » 1.2.2012 15:36

Heippa
Ongelma kohteena vento-97 bensa 1.8.66kw....Sähköt häviää mystilisesti, siis kaikki sähköt ei edes ovissa olevat valot pala. Sitten kun lämmittää sisätilalämpärillä autoa lämpimäksi...ja lohkolämppäri päällä. Sähköt palaa pikku hiljaa auto käy puoli min ja sitten taas virrat häviää, kieroslukumittarikin jää siihen kohtaan missä on!! Tätä kun pikku hiljaa jatkaa ja auto lämpiää niin se alkaa toimimaan!! Virtalukon pohja luulin että se, mutta se on nyt vaihdettu ja vento sammuu edelleen. Voi räkä sanon, virrat vaan häviiää. Tuota ohjauspyöränkorkeussäätöö kun liikutti tai paukauttaa niin sähköt palaa...kunnes vähän aikaa käy kunnes sammuu. Kylmänä sähköt vain vilahti ohjauspyöräkorkeussäätöö paukauttamalla ylös. Taittaa olla vento lämpimien ilmojen peli....No ostin venton juuri sitä oli tallissa säilytetty sieltä ottaessa sähköt oli ja pelas hienosti. Nyt hermot menee kun autollaki on ajettu vain 88tuhat, luulis että pelais paremmin. No sulakerasian pohja voiko vika olla siinä? Vai tuossa ohjauspyöränkorkeudensäädössä? Niin auton lämmittyä pörräsin kymmenkuntakilsaa. Siinä matkassa ei mitää sähköhäviöitä...??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.2.2012 16:13

88tuhat


jos mittarissa lukee "total" niin sitten on ajettu 88tkm, jos ei lue niin matkaa se on taittanut 388tkm.

Akunkengät irti?
Viimeksi muokannut Sebastian, 1.2.2012 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 1.2.2012 16:41

akku sökö?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.2.2012 17:07

Akun kaapeloinnit/maadoitus?

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 1.2.2012 17:44

Juu maadotusta minäkin epäilin, mut koitin kaapelilla akun miinus navast korise ja konese ei mitään vaikutusta! Tuo että yhdistää virrat kun vento lämmin....Kylmänä ei virtaa...akku tarvii mitata voiskohan se johtua siitä !! Toisaalta virrat kun hävii kokonaan niin se tuntuu aika ihmeeltä, ja pikkasen aikaa kun orottaa niin ne tulee takas ! Ajon esto voiko se tehdä tuon!!
Niin 88th ajettu ja koppa ja sisusta kun sika pienenä, penkinpääliset kun ottaa pois on kuin kaupasta uuden hakis. Niin vaik onkki nätti niin pikku haukut olen saanut venton ostosta 1600e maksoin ja ei toimi!!!No toivottavasti sais pelittämään..ettei tarvii mennä vaihtamaan.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 1.2.2012 18:22

akku siellä on paskana ihan selkeästi.

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 2.2.2012 7:12

Niin akku...mut voiko virrat kesken ajon lähteä...unimaille....min parin jälkeen virrat taas palaa ja lähtee iloisest käymään!!! No katotaan sano lääkäri.

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 2.2.2012 14:11

Ei akku jatketaan etsimistä!

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 2.2.2012 17:16

Onko autossa tehtaan hälytin?

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 3.2.2012 18:50

Noup ei tehdas hälytintä.....Auto nyt Ammattikoulussa ihmeteltenävä....niin katsottavana vai korjattavana. Nyt alkaa ihmetys sielläki pääs .... meina ventose vaihdettu puola stratti. ym muuta osii tuon sähköjutun vuoksi. Nuo ennen mun omistajuuta nyt sit tuo virtalulkonpohja Vitsit vähis opekin ihan pihalla, lämpimässä lähtee käymään ja sähköt on....mut kun ulkona pikku tovin on niin ei sähköi siis kylmässä ei sähköi tai sähköt on ja vento käynistyy!!!käy puol min sit sähköt hävii...kunnes pikku hetken kuluttua ne palaa takaisin.....outoo!!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.2.2012 19:01

Seuraavaan viestiin suosittelisin panostamaan myös hieman viestiesi kirjoitusasuun. Lähemmäs sellaista mitä viitsii edes lukea.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 3.2.2012 19:25

Laturin puolella vois olla vikaa. Hiilet tai tasuri rikki. Auto käy hetken akulla ja kuluttaa sen nopeasti tyhjäksi. Pikku hiljaa "shokin" jälkeen akku elpyy ja toimii taas hetken. ?

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 3.2.2012 19:42

Akku mitattu ja timmissä on.

Oikeinkirjoitus kattaa sekä sanojen kirjoittamisen että välimerkkien käytön, kuten suomen pilkkusäännöt.
Niin ja ennen kuin sanoo mitä räkä suuhun tuo. Pitäisi tietää kenelle mitäkin sanoo. Terveisin kirjotusvammainen...Tämä suoraan, olkoot sanomatta.
Niin ja kaikkea ei ole pakko lukea.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 4.2.2012 10:17

Lähtisin tutkimaan reletaulua tai sitä ajoneston boksia.

Täällä setvitty mun vanhaa vastaavaa vikaa: http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... dd9899a3bf

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 4.2.2012 16:09

Juu ajonesto ja reletaulu joutuu suurenuslasin alle
Kiiti Leevi linkistä, lukasin läpi ja ajonesto siinä se voisi olla venton virran häviäminen.
Pitää palata maanantaina, linkki menee korjajalle.
Kyllä tässä hymy alkaa risukasaan paistaa, vaikka venton vikaa ei viellä selvitety mutta ensi viikolla toivottavasti on.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 4.2.2012 16:34

Ei ainakaan mulla Ventosessa ajonesto tehnyt tuota ongelmaa. Kun auton lyö tulille se hyrähtää ja sammuu, mutta ei siitä virrat hävinny. Jos auton saa käymään, niin ainakin voisi mitata sen lataus jännitteen...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 5.2.2012 12:00

Mutta siellä voi olla jossain ns kylmäjuotos. Multahan semmoinen löytyi siitä häly/ajonesto boksin yhdestä releestä. Oliko sieltä nyt 1 vai 2 releen jalkaa himppasen irti. Täppi tinaa kaikkiin jalkoihin ja taas rokkaa.

Ja oli muuten aika Vmäinen kun katkas virrat motarilla 120kmh vauhdissa :) Vieläkun laatikko on automaatti....

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 5.2.2012 19:40

Tuli tuossa mieleen lämmitys laite ja säätävastus. Sekin kärähti, toivottavasti senkin kärähtäminen johtuu tuosta sähköjutusta. Oli kuulema vaihdettu entisen omistajan toimesta ja mä vaihdoin 33e ja risat. Kesti alle viikon tuo säätövastus. Puhallin 70 kympin korvilla motonetistä, mutta ei oikeen tiedä kannattaako jos ei vika olekkaan moottorissa. Sen aikaa kun puhallin toimis niin hyvin se pelitti ja ei mitään suurempaa meteliä pitänyt.

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 6.2.2012 18:57

Nyt mulla on tuo vanha vastus kourassa, vihreässä osassa mustunut kohta! Joten joku virtapiikki tuon polttaa vai voiko viallinen puhallin tuon tehdä.Meinaan uudestaki lähti pikku käry joten olettaa voisi että samanlainen tuo on. Toivottavasti huomenna olisi jotain selvinnyt ventosta tänään en kysellyt sen perään joten odotellaan selviäisikö tuo sähkö mysteeri!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.2.2012 19:00

Jumittava moottori polttaa esivastuksen.

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 7.2.2012 20:47

Juu katoin vastusta ja näyttää ihan terveeltä, ei mustunut niin kuin vanha!! Katoin myös paikan missä vastus on.....mustunut oli pohja...Tuli tuossa mieleen olikohan vastus väärin päin ! No sitä ei varmaan edes väärinpäin saa. Niin tuo sähkö mysteeri. Vento on kerran sähköt hävittänyt tuon virtalukkopohjan vaihdon jälkeen?? Nyt on kyllä kaikki johdotkin katottu maadotus ym putsattu kaikki liitokset. Korjaajani sanoi että nytten auto lähtenyt normaaliste käymään 3 aamuna. Minä hajin autoni pois ja katotaan, niin korjaushemmo sanoi että nytte kun se toimii niin sitä vikaa on vaikeaa todeta, näihän se on. Nyt vain testataan ja jos ei vika enää esinny niin virtalukkopohja siinä syy. Minä kiitän kaikkia joka tähän sähkö/esivastus juttuun osallistus, siis koko lukiakuntaa.

Niin vastuksen meinaan vielä vaihtaa sitte jos viellä käryää niin koko puhaltimen.
Taas tuota kirjotus soppaa mut jos jos ei saa selvää niin pyydä joku kääntämään Suomeks
mä en vaan tuota sanalista kirjotussoppaa osaa hämentää. :)

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 9.2.2012 7:26

Niin hankin juottimen ja juotoslankaa ja lämpövastuksen, motonet noin hinnat 6e juotin teräväkärkinen 1mm lanka alle 15e. Lämpötilavastukset ostin eri liikkeest 3e kpl. Nyt toimii kumpikin esivastulkset. Oli tämä halvempi ratkaisu kuin ostaa koko paketti 33e risat ja nyt voi korjata jos sattuu menemään lämpövastus eikä seuraava korjaus maksa enää kuin tuon 3e.
No jos koko ajan paukkuu tuo lämpösulake niin sitten täytyy vaihtaa tuo puhallin moottori.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.2.2012 15:35

Kestääkö nykytinat jo ton vastuksen hukkalämmön? Joku 15 vuotta sitten kolvasin useaan otteeseen kun tinat valui pois vastuksen sulattamana. Sitten tajuttiin vaihtaa moottori.

Lämpövastuksella tarkoittanet tehovastusta? Mistä löysit niille arvot?

Lämpösulakkeen juottamisessa on sellainen jäynä että se laukeaa juottimen lämmöstä.

velluka
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.2.2012 15:10

ViestiKirjoittaja velluka » 9.2.2012 20:10

Tina siis on tarkka tuote just tuo 1mm stannol 535248 Sn60Pb39Cu1 250g Motonet...
Siis sain tietoo että tuo tinatyyppi olis menossa pois myynistä...miksi? kait siinä jotain myrkkyä on kun tinaskelee. Juotoskolvi 25W 230V motonet tuote numper 80-6825
Lämmitysl vastus VentoGolf-III motonet numper 48-8158 tuo mulla oli mukana kun kävin lämpösulakekaupassa ja myyjä tutki kummoinen se entinen sulake oli ja sitten se kaivoi sen miljoonalaatikosta.ja paikka mitä tuon lämpösulakkeen ostin 3e kpl http://www.jannenhuoltomyynti.fi/ Sulakeessa teksti patent microtemp 44 15A nugp 216c siis siinä uudessa. Niin kolvaus onnistui yllättävän hyvin .....Mahtoiko auttaa kun kolvin toisessa päässä oli vanha ammattilainen. Niin oli muuten juttua että laukeeko lämpövastus.......Mä olin vähän hoo moilasena mitähän nuo oikeen keskustelee.....Mut selvis se mullekkin nyt ainaskin .....No parempi myöhään kun ei milloikaan.......Niin vierästä katsoen, kolvi kuumaks ja pihdeil poikki vanha ja uusi paikelle ja pikku tippa tinaa äkäseen kumpaakin päähän ja sitten käsin käänettiin lämpövastuksen ylimääräinenjohto ympäri kertaalleen ja poikki ylimääräinen ja sitten tina tipat kumpaankin päähän ...ei nätti mutta toimiva ja sehän pääasia.
Viimeksi muokannut velluka, 10.2.2012 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 9.2.2012 22:39

Tokko on tullut mieleen kattoo reletaulun takaa olisko irronnu johtonippu? Tai päävirtaa ohjaava relettä onko tässä jo? Voisi sekin oikutella. Meinaan nimittäin omasta kolperosta putoili yksitellen johtoja heiluttelemalla sähköt pois pelistä ja kappas, oli nippu päässy irti :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.2.2012 0:20

Ei tällä niin kiire ole ettet olit kerenny selvänäkin kirjoittaa :D

Tinoissa ei nykyään saa olla lyijyä niin paljoa kuin ennen ja siksi ne muuttuu koko ajan määräysten mukaan. Vanhemmat sulaa alemmassa lämpötilassa kuin uudemmat ja se on aikaansaanut muutospaineita komponenteille. Niiden pitäisi kestää uusien tinojen korkeammat juotoslämpötilat. Vanhat komponentit on siten kovilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 103 vierailijaa