No joo, eli 1.8t AGU on vaihettu 8v 2.0 tilalle, kaikki karvat menee oikeisiin pinnipaikkoihin ja mittari näyttää oikein 12v jännitteellä, mutta häviää heti pelistä kun laturi alkaa lataamaan 1900rpm kohalla. Ilman laturin hihnaa kokeiltaessa, mittari toimii koko matkan oikein eikä häviä missään vaiheessa.
Siellä menee 12v kanttiaaltoa, joka menee yli kun jännite nousee, on kokeiltu vastuksia 12v zenerdiodeja yms. Ei vaan tunnu löytyvän lääkettä. Eli nyt jos on joku autosähköinsinööri lukemassa, arvostan apua ja tarjoan varmasti kahvit jossakin tulevassa kesän tapahtumassa! :)
edit, nykytilanne alempana.
Golf mk3 virrat katoaa oudosti. (1.8t swap)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 virrat katoaa oudosti. (1.8t swap)
Viimeksi muokannut Juuso.S, 6.2.2012 21:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Laturi on AGUsta.
Kyllähän se laturi lataa tyhjäkäynnillä, kunhan se saa ensin herätteen ja se heräte tulee 1900 kohalla sen jälkeen se lataa kokoajan.
Ilmeisesti koko järjestelmän jännitettä ei tarvii madaltaa, kuhan saa tuohon yhteen karvaan oikeanlaista jännitettä.
Villen 1.8t ventoprojektissa oli riittänyt 9kiloohmin vastus 16v gti:n mittariston kanssa, mulla taasen on 8v mittaristo. Eli mahtaako noi vaatia erilaista jännitettä.
Kyllähän se laturi lataa tyhjäkäynnillä, kunhan se saa ensin herätteen ja se heräte tulee 1900 kohalla sen jälkeen se lataa kokoajan.
Ilmeisesti koko järjestelmän jännitettä ei tarvii madaltaa, kuhan saa tuohon yhteen karvaan oikeanlaista jännitettä.
Villen 1.8t ventoprojektissa oli riittänyt 9kiloohmin vastus 16v gti:n mittariston kanssa, mulla taasen on 8v mittaristo. Eli mahtaako noi vaatia erilaista jännitettä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niinhän siinä on ja kokoajan tulee lisää... Nyt ei mittaristo saa enää virtaa jos käsijarru ei oo päällä, toimii normaalisti kun käkkäri päällä ja heti kun vapauttaa ja katkaisi pätkäsee virran häviää mittaristoltakin virta, ei tule virtaa vaikka on käynnissä. Mitään tyhjiä liittimiä/johtoja ei oo, tosin mitään mittaristolle tietoa tuovia antureita ei moottoripuoleen oo kytkettynä, jos on jotain merkitystä. Ecun molemmat liittimet on käytetty irti, ei vaikutusta.
Sähkölasitkaan ei toimi katkasimesta, eikä peilit. Kaikki johotukset on kunnossa ja virtaa tulee moottorille asti ja toimii ovenlukosta comfort toiminnolla. Onko muuten sähkölaseille joku rele jossain?
Sähkölasitkaan ei toimi katkasimesta, eikä peilit. Kaikki johotukset on kunnossa ja virtaa tulee moottorille asti ja toimii ovenlukosta comfort toiminnolla. Onko muuten sähkölaseille joku rele jossain?
sähkölasit toimi hetken, kun yön olivat levänneet... Maat on tarkastettu moneen kertaan...
Kyllä nyt on murhetta, nimittäin enää ei pyöri kun startti. Ecuun ei saa yhteyttä, kattoluukku ja sähkölasit ei toimi muutakun avaimella. Puhallin kyllä toimii, siihen se sitten jääkin. Eli pyörittää, mutta ei saa bensaa eikä kipinää. Bensapumpulle ei tuu minkäänlaista virtaa, kaikki sulakkeet on ehjät. Vika alko siitä, kun kokeilin relettä 5 paikkaa joka on määritelty lämpöantureille ja lämpömittarille. No siinä vaiheessa ku tökkäsin releen siihen ja virrat päälle, lämpömittari lähti nousemaan tuhatta ja sataa kohto huippua, otin sen pois ja sitten ollaankin ym. tilanteessa.
Mietin että onko sieltänyt joku virta sitten kadoksissa vai kärähtikö ton rele homman takia sulakerasia ja ecu myös...
Alkaa keinot loppuun kun kolmatta päivää taistellaan ja joka kerta huonompaan suuntaan.
Kyllä nyt on murhetta, nimittäin enää ei pyöri kun startti. Ecuun ei saa yhteyttä, kattoluukku ja sähkölasit ei toimi muutakun avaimella. Puhallin kyllä toimii, siihen se sitten jääkin. Eli pyörittää, mutta ei saa bensaa eikä kipinää. Bensapumpulle ei tuu minkäänlaista virtaa, kaikki sulakkeet on ehjät. Vika alko siitä, kun kokeilin relettä 5 paikkaa joka on määritelty lämpöantureille ja lämpömittarille. No siinä vaiheessa ku tökkäsin releen siihen ja virrat päälle, lämpömittari lähti nousemaan tuhatta ja sataa kohto huippua, otin sen pois ja sitten ollaankin ym. tilanteessa.
Mietin että onko sieltänyt joku virta sitten kadoksissa vai kärähtikö ton rele homman takia sulakerasia ja ecu myös...
Alkaa keinot loppuun kun kolmatta päivää taistellaan ja joka kerta huonompaan suuntaan.
Lähti se käyntiin kun hipelsin ja irrottelin liittimiä, mutta sitten kuoli taas, eli ecu siellä ei onneks kärtsänny.
Nykyinen tilanne ei siis oo lähtötilanne.
Tyhjä se relepaikka kyllä oli, sattuvaan tulee mieleen että jos siitä puuttuu rele, kun niitä nyt on ollu irti... Eli nyt ku tossa tarkastelin, niin akulta sulaketaululle tulee virta mutta sulaketaululta ei lähe virtaa mihinkään suuntaan. Myös virtalukolle tulee virta, mutta ei lähde. Bensapumppu lähtee pyörimään kyllä hyppylangalla, mutta ei saa ohjausignaalia... Voiko vika olla virtalukon pohjassa, että ei anna muuta ku startin solenoidille herätteen. Täytyy huomenna koittaa toisella sulaketaululla.
Nykyinen tilanne ei siis oo lähtötilanne.
Tyhjä se relepaikka kyllä oli, sattuvaan tulee mieleen että jos siitä puuttuu rele, kun niitä nyt on ollu irti... Eli nyt ku tossa tarkastelin, niin akulta sulaketaululle tulee virta mutta sulaketaululta ei lähe virtaa mihinkään suuntaan. Myös virtalukolle tulee virta, mutta ei lähde. Bensapumppu lähtee pyörimään kyllä hyppylangalla, mutta ei saa ohjausignaalia... Voiko vika olla virtalukon pohjassa, että ei anna muuta ku startin solenoidille herätteen. Täytyy huomenna koittaa toisella sulaketaululla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 111 vierailijaa