VW Golf -90 lämmitys ongelmia

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

vwracing
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.1.2012 21:27

VW Golf -90 lämmitys ongelmia

ViestiKirjoittaja vwracing » 23.1.2012 21:29

Eli mulla ois peltoautona 1990 vm VW Golf, oisko 1.6 vai 1.8 koneella.

Kys. auto: http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4519238

Toimii muuten hyvin, mut ongelmana ois se että lämppäri ei toimi, eli on lasit huurussa kokoaika ja kosteutta täynnä sisällä.

Yksi sulake sieltä palaa kokoaika, se on keltanen 20 A sulake, kuskin puolella olevasta sulakerasiasta yksi ensimmäisistä keltasista sulakkeista vasemmalta. Oisko se lämmittimen sulake? Jos pistää uuden, lämmitin ei silti toimi ja n. 20 sek ja sulake kärvähtää. Kaikki muut sulakkeet on ok.

Ajattelin, että oisko se just lämppärin sulake, ja että mistä lähtisi vikaa etsimään? Auto on entisellä omistajalla melko pitkään seissyt ja väitti että lämppäri on toiminut ennen.

Eli tänne vaa kertomaan mahd. vioista, esim että oisko oikkarissa joku johto tai katkasin? Vai kenties lämppärin moottori jumissa? Ois kiva kuulla vastauksia ennenku rupeis kojelautaa avaamaan.

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille, ragetukset vois jättää vähemmälle.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.1.2012 21:36

Koita ensin käsin, onko puhaltimen moottori jumissa. Pääset siihen käsiksi konehuoneen vesikaukalon kautta irroittamalla sen mustan muovin sekä raitisilmasuodattimen, mikäli siinä semmoinen on. Jos moottori pyörii herkästi, johtuu sulakkeen palaminen jostain muusta kuin jumittavasta moottorista. Ehkä moottori on palanut taikka sitten etuvastuspaketti (auton sisäpuolella, kojelaudan alla siinä mihin pistoke menee) on jollain tavalla bashana.

Onko sama vaikutus kaikilla puhaltimen asennoilla? Koita laittaa puhallin täysille ja uusi sulake paikalleen, miten käy?

Voit myös koittaa syöttää virtaa suoraan sinne puhaltimen liittimille (mielellään irtosulakkeen kautta) ja mitata paljonko se missäkin tilanteessa haukkaa virtaa.

vwracing
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.1.2012 21:27

ViestiKirjoittaja vwracing » 23.1.2012 21:40

Vaikee on sanoa tähän hätään ku auto on peltoautona kaverin tykönä, mutta mikään asento ei ainakaan toimi kun sulake on palanut. Eikä tainnut toimia sillonkaan kun sulake oli ehjä niin mikää asento, ku kokeili vaihtaa nopeesti nii ei tullu millään asennolla mielestäni lämpöö.

Se vaa auttais kummasti et onks se just lämmityksen sulake jos se on vasemmalla puolella yks ensmäisistä 20 A sulakkeista?

Ja perjantaina ois tarkotus juu kattoo se lämppäri et jos sais jotaki tehtyä.

E:
Jos moottori on vaikka jumissa, nii voiko sitä mitenkää saada pyörii hyvin esim crc:tä välii?

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 23.1.2012 22:00

Missäspäin suomenmaata vaikutat.
Mä voin lahjoittaa yhden pyörivän mutta ääntä pitävän puhaltimen moottorin jos se on pashana.

Ja puhallin irtoaa hantin jalkatilasta. ihan siellä oikeassa reunassa.
Suojamuovi ens pois sellainen 3litran ämpärin pohjan kokoinen.
Kulkusuuntaan katottuna etureunassa eli puhaltimen etureunassa on pieni muoviklipsu lukituksena. Sitä klipsua vääntää alaspäin ja pyöräyttää koko moottoria hiukan niin putoo alas.

Selälleen hantin jakkaralle ja pää sinne jalkatilaan taskulampun kera niin näkee hienosti.Todella helppo purkaa se puhallin pois.

vwracing
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.1.2012 21:27

ViestiKirjoittaja vwracing » 23.1.2012 22:37

Asun Humppilassa eli kanta-hämeessä.E: (*) Ei se haittaa vaikka pitää ääntä* kunhan lähtis toimimaan. Juu koitan kattoo mistä se löytyis. Eli siis se on jossain apukuskin jalkatilassa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.1.2012 23:03

Jep. Oikean nilkan yläpuolella.

vwracing
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.1.2012 21:27

ViestiKirjoittaja vwracing » 23.1.2012 23:05

no eiköös se sielt sit löydy. Yritän sitä täs lähipäivin kattoo jos tulis vaik pienel laitol kuntoo.

jos vaikka kattois sen moottorin ekaks pyöriikö hyvin.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 24.1.2012 9:42

Vanha moottorikin voi notkistua ihan crc:llä tms. Jos on saanut suoraan vettä päälleen ilmakaukalosta, niin menee hyvinkin helposti jumiin.

vwracing
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.1.2012 21:27

ViestiKirjoittaja vwracing » 24.1.2012 10:21

Juu se on seissy aika pitkään, ja kosteutta sisällä nii vaa perkeleesti.

Tume_T
-
Viestit: 6
Liittynyt: 19.1.2012 21:16

ViestiKirjoittaja Tume_T » 24.1.2012 12:12

Sulake nro6 näyttäis olevan fress air blower elikkäs juurikin ton puhaltimen sulake.
Aika vahvasti vaikuttais siltä, että puhallin sökö.

tossa ketjussa on muutes noita vastuksia ja sulakkeita listattuna
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... x-daigram..

vwracing
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.1.2012 21:27

ViestiKirjoittaja vwracing » 24.1.2012 15:55

Juu, no veikkaampi et kannattaa lähtee siitä puhaltimesta sit ekaks liikkeelle, jos se ei oo jumissa nii katon jostain käytetyn, pistän siks aikaa inventterin kii ja sisätilanlämmittimen vaikka karhutarralla kojelautaan kii et näkee ees vähän ajella.

Kiitoksii kaikille vastanneille, ilmottelen jos vika ei oo puhaltimen moottorissa. Mutta moottorissa varmaanki on vika ku ehjäl sulakkeel ei tuu ilmaa yhtään, vaa on yhtä hiljanen ku palaneella sulakkeella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 121 vierailijaa