Olen aikeissa hankkia käytetyn V-korisen Golfin ja vm. 05-08 tuntumassa.
Kysymys kuuluu, että millä moottorilla tollainen ihan perus kakkosauton rooliin tarkoitettu vehje kannattaa hankkia? Siis sellainen moottori, joka kuljettaa vaivattomasti ja on mahdollisimman hyvämaineinen ja käytännössä edullinen huoltaa/korjata.
Kulutus ei ole merkittävässä asemassa, koska ajomäärä vuodessa on noin 10-15tkm.
Huomasin, että valinnan varaa on vaikka kuinka: 1.6 75kw ja 1.6 FSI 85kw ja 2.0 FSI ja 1.4 TSI 90kw tai 103kw ja vaihteisto tulee olemaan 100% varmuudella automaatti.
Seachilla en löytänyt tarpeeksi tyhjentäviä vastuksia tällaiseen "dilemmaan"...
Olisiko jollain hyvä ja kattava näkemys tähän?
Golf V, mutta millä moottorilla?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Eikö alkupään FSI:t ole just noita -04 malleja (niihinhän ei käy E10-polttoaine), vai olenko ymmärtänyt väärin? Eikö -05 alkaen ole jo tehty jotain muutoksia?
Hakusessa on siis juurikin sellainen moottori tohon V-Golfiin, että ei tarvitsisi ihmeemmin murehtia minkään isompien tai pienempien korjauksien kanssa.
En kaipaa laisinkaan mitään rakettimaista kulkua vaan ihan perus siirtymistä paikasta toiseen.
Hakusessa on siis juurikin sellainen moottori tohon V-Golfiin, että ei tarvitsisi ihmeemmin murehtia minkään isompien tai pienempien korjauksien kanssa.
En kaipaa laisinkaan mitään rakettimaista kulkua vaan ihan perus siirtymistä paikasta toiseen.
-
- -
- Viesti:
Nokka-akselin muuttuvan ajoituksen mokkula vaihdettuna jotain 1000 € paikkeilla (tällä on jo neljäs tai viides korvaava osanumero), typenoksidien joku valvontapurkki osan hinta lähemmäs 500 € (joka kuulemma myöhemmissä FSI:ssä on poistettu tarpeettomana, hajoaa sen verran usein että löytyi valmiina hyllystä). Sit jotain vähän pienempää hajoillut muutaman satasen edestä.
Mun mielestä kuulostaa vähän lastentaudeilta. Vuosimalli on muistaakseni -04. Ja tähän ei käy 95E10.
Mun mielestä kuulostaa vähän lastentaudeilta. Vuosimalli on muistaakseni -04. Ja tähän ei käy 95E10.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”