Vr6 Etutolppa putosi yläpäästä irti korista !?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

Vr6 Etutolppa putosi yläpäästä irti korista !?

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 27.12.2011 23:47

Mitähän tähän lääkkeksi...jom alusta ja piipahdin leimalla nii yllätys oli suurenmoinen kun apukuskin puolelta tolppa valahti alas yläkuopastaan...Ed. omistaja leimannut kyseisellä alustasarjalla ongelmitta...onko joustinjalan tukilaakerin vaihdosta apuja tähän vai mitä pitää ostaa?

Melkoinen kolina.....käy kuopissa..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.12.2011 10:01

En ehkä ihan ymmärtänyt, mutta tolpan kuuluukin "pudota" sieltä iskaritornista alas, kun autoa nostetaan nosturilla/tunkilla/millä vaan. Tolpan tukilaakeri on semmoinen kumimokkula, joka vaan lepää sitä tornin yläosaa vasten ja se päällimmäinen lautanen siinä iskaritornin yläpuolella estää läpi asti putoamisen. Eli tolppa ei ole yläpäästään varsinaisesti millään (pultilla/mutterilla) kiinni.
Eli veikkaisin sen sun kolinan nyt johtuvan jostain muusta, kuin tästä. (Väärin kasattu tolppa tms?)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 28.12.2011 11:29

Puuttuu apujouset ja ruuvattu Jomi niin alas, että jousi hölskyy kun auto nostettu ilmaan?

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 28.12.2011 21:02

Apujouset on ja nostettu ylöspäinkin...mutta eihän se toinenkaan puoli pudonnut pois kuopastaan konttorilla? meinnan sen yläraudan varaan......ainakin sanoivat että hylky kun putosi kuopastaan...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 28.12.2011 22:27

No jos toinen puoli putoaa ja toinen ei, luulisi selkeä ero löytyvän kun vertaa kaikki osat puolelta toiselle. Jotain on pettänyt tai puuttuu.. sitten vaan korjaus.

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 28.12.2011 23:24

Näinhän se etenee...

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 1.1.2012 20:19

No niin, yläpään kumihan se siellä oli kulunut puoleen väliin asti. Pistin uuden kumin ja laakerin, ei tipu enää. Silti kuulostaa että jokin vielä kolkottaisi pikkuisen...liittyisikö jomin siniseen sarjaan?

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 3.1.2012 11:20

vaihda vaan molemmat tukikumit, niitten iskareitten ei kuulu pudota autoa nosturille nostaessa, tämän teki mulle selväksi aurauskulmansäätökomppania oman verkun kans. Eivät ruvennu säätämään ennenkun olin yläpään kumit + laakerit vaihdettu. Kuulemma vakiovika VAGgineissa nämä yläpäänkumit, pari vuotta käyttöikä. Kun se tukikumin ja lautasen väli(lautanen joka painaa tukikumia, kiristys päällä) alkaa olla jotain 1,5cm tjsp niin alkaa olla vaihtokunnossa. Auto ei myöskään vetele enää urille noitten vaihdon jälkeen, itellä 205 kumit alla, veteli, noitten vaihdon jälkeen ei vedelly enää. jtn 20e kipale, kannattaa vaihtaa. Alapallonivel, koiranluu yms voi aiheuttaa kolinaa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 116 vierailijaa