Eli päättelisin tuon piuhan malliksi tuon, ainakin kun ajuri linkkiä katsoi niin tuollaset asentuivat.
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
eli laite on : ftdibus/comport&vid_0403&pid_6001
Mutta koko homma stoppaa siis tuohon, että port status ok, interface not found.
Aikaisemmin toiminut ainakin xp:llä, toki kokeilin työkoneella ja silläkään ei enää lähtenyt toimimaan. Tyssäsi samaan paikkaan.
Onko tämä kyseinen adapteri menny paskaksi vai mikähän täplä on jäänyt laittamatta oikeaan asentoon.
Juu ja sitte ne perus hommat osaan.
Käytössä vcds release 11.11 asennettu oikein (64-bittiselle, normit usb- ajurit [toki ei kai sillä merkitystä koska tämähän on usb-->serial adapteri]}
Porttia on koitettu vaihdella ja nopeutta olen pudottanut 9600 ja siitä alaskin päin, ei vaikutusta asiaan.
Tuota asiaan olen ihmetellyt kun win7 menee ja avaa tuon usb serial port (com3 kirjoitettaessa) ominaisuudet ja lisäasetukset kun sielä on nuota kaiken maailman lähtys ja vastaan otto (bytessejä), viiveajastinta, timeouttia... Pitääkö tuolta säätää jotakin oikeaksi että lähtee toimimaan?
Jos joku osaa vastata niin auttaisi pirusti että sais tuonkin vehkeen taas toimimaan =)
Hakua yrtin mutta laittakaa linkkiä jos olin vaan puusilmä.
port status ok, interface not found, win 7 64
Valvoja: ffp jäsenet
XP koneilla mitä olen testannut, niin yleensä vain se vapaa COM-portti (1-4) on laitettava sieltä erikseen, jotta toimii. Ainoastaan yks nelosgolffi vm. 2000 mihin en vanhemmalla vagcomilla saanut yhteyttä millään konstilla. En keksinyt, että missä vika. Pitänee testailla joku päivä tolla win7 läppärillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”