Ajovalojen huutosummeri 3BG

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

Ajovalojen huutosummeri 3BG

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 15.12.2011 12:46

Missähän mahtaa olla moinen osa, lakkasi huutamasta parisen päivää sitten, kun autosta lähdin ja avaimen vetäsin veks virtalukosta. Mukava lisä, kun työautossa on automatiikalla valot, ja mamman autossa ei, valot jää aina päälle ku sitä käytän :D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 15.12.2011 18:38

syttyykö sisävalo ovesta? jos mikrokytkin ois vaikka rikki ovesta ja ei tunnista oven aukaisua... yleisempi vika

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 16.12.2011 6:50

Kertokaas tietäväiset nyt summerin sijainti, onko erillinen vai mittaristoon integroitu?
Tosin itsellä 3B malli kyseessä, vähän aikaa sitten vielä piippasi rätisten mm. tuulilasin pesunesteen vähyydestä, nyttemmin täysin mykkä.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 16.12.2011 8:04

siellähän se mittaristossa.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 19.12.2011 22:27

je, mikrokytkin sökö. Mitäs kautta tuon helpoiten löytää, ovipaffin joutuu vissiin kaivamaan veks. Olikos tuo kahvan takana, vai lukkomekanismissa?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 19.12.2011 22:35

Lukkomekanismissahan tuo. Ei muuta kuin uutta lukkoa tilalle.

e: Linkkivinkki!

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 19.12.2011 23:09

eikö pysty vaihtamaan pelkkää 2,75€ sähköosaa? :D emmää sillä etteikö toi koko lukkopaketti ois halpa, mut ku tossa pöydän nurkalla keikkuu reilu kympin lasku keittiökalusteista... :(

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 20.12.2011 0:06

ei tarvi, eikä välttämättä tarvi edes sitä mikrokytkintä vaihtaa, osassa on ollut kylmäjuotos, eli kolvilla vaan kuntoon

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=158993

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 20.12.2011 9:16

Luposta aikanaa kolvailin molemmat lukot kylmäjuotosten varalta ja kyllähän se hieman pisti sapettamaan kun ei mitään auttanut parin tunnin jumppaaminen. :)

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 20.12.2011 19:47

Tuolla on hyvät purkuohjeet passatille:
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Lukon aukominen ja juottelu..

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 21.12.2011 22:31

Itsellä oli aikoinaan piirilevystä aika vienyt lähes kaiken "kuparin" piirilevystä huisin veks että lukosta ei oikein toiminut juuri mikään toiminto. (sisävalot ei pelannut ( valo ei syttynyt kun oven avasi) Auton tehtaalla laitettu hälytin sekoili miten sattu yms ! ..

Purin lukon otin piirilevyn käteen ja ,mittailin mikrokytkimien toiminnan jonka jälkeen vedin ohuella johdolla uudet "johtimet" piirilevyn kylkeen ja paketoin johdot kuumaliimalla piirilevyyn kiinni (toki testasin ensin että sähkö kulkee siten kuin pitäisi piirilevyllä.)

Kun nyt sähköosat oli erillään lukon mekaanisista osista niin otin siitä "lukon kielestä" eli osa joka varsinaisesti lukitsee eli "kääntyy korin vastakappaletta vasten niin sen muovipinnoitteen huisin mäkeen kun oli hieman pärsällä ja ei ihan 100% toiminut mielestäni.

Tämän jälkeen puhdisetulla pensiinillä pesin kaikki liikkuvat osat mekaanisesta puolesta ja voitelin lukon kunnolla.

Näiden toimien jälkeen ei ole lukot renkannut on voinut mennä autopesuun huoletta pelkäämättä että lukot pamahtaa jäähän.

korjaus maksoi öh joitain senttejä kun tarvittavat asiat oli valmiiksi hommattu muihin projekteihin aikaa sitten.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 22.12.2011 1:19

^vastaavaa on joskus tullut harrastettua erään toisen saksalaismerkin kojetaulun piirilevyjen kanssa (valaistus), mutta kuumaliiman olen todennut irtoavan lämmönvaihtelun(?) vaikutuksesta autokäytössä kovilla pinnoilla, vai olenko valinnut vaan kuumaliimani heikosti(?).

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.12.2011 1:26

Kuumaliima tuntuu monella piirilevyllä pysyvän huonosti. Luulen sen johtuvan pinnan suojalakasta tai vastaavasta.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

ei ollut lakkaa..

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 22.12.2011 17:56

Että ilmeisesti sen takia liimaus onnistui tai sanotaan näin että ei ole ollut ongelmia on sitten liima pysynyt tai ei.

Sattumalta purin yhden mälli pasuunan lukon ihan mielen kiinnosta kyseiseen kapistukseen oli laitettu 2007 tehty uusi lukko. Hämmästys oli suuri miten paljon paremmin piirilevy oli suojattu lakalla oli todella reippaasti laitettu.

Jossakin saatta olla kyseinen piirilevy jemmassa "uusine" mikrokytkimineen" ainoa ongelma on että siitä osa johtimista poikki mitkä menee siihen tulppaan johon johtosarjan vastine tulee kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 102 vierailijaa