Ajetaan normaalisti ilmastointi päällä kunnes ulkolämpötila laskee lähelle nollaa (n.+1c), yhtäkkiä alkaa ikkunat vetämään huuruun ja huomaan että hiutaleen kuva ilmastoinnin näytöstä puuttuu. Pakko alkaa huudattamaan puhaltimia lähes täysillä että saa lasit pysymään auki. Ilmastointi ei käynnisty vaikka yrittää AUTO-namikasta painella.
Onko ominaisuus vai vika? Pystyykö jotain säätämään vcds:llä vai onko kenties aineet vähissä ja siksi temppuilee?
-A4 b5 aut.ilmastointi sammuu lähellä nollakeliä
Valvoja: ffp jäsenet
Siis eikös tuo +3 ole rajana vain silloin kun auton käynnistää; ilmastointi alkaa toimia vasta kun koneen lämmöt on noussut tarpeeksi. Kun auton on ajanut lämpimäksi, niin ei ilmastoinnin pitäisi itsestään sammuilla. Jos automaatti-ilmastointi, niin kyllä sen pitäisi puhista asteilla kuin asteilla pitäen sisälämpöä siinä mihin se on asetettu.
Vain ulkolämpötila vaikuttaa, ei moottorin lämpötila eikä käynnistely (jätetään nyt pois laskuista se, että se kyllä kytketään pois täyskaasulla ja moottorin ylikuumenemistapauksissa). Kannattaa ottaa se ilmastointi pois päältä keleillä missä lämpötila voisi seilata tuossa 0-4asteen kytkentälämpötilan kummankin puolen, ettei käy tota huurtumista. Huurtuminenhan johtuu siitä, että kun ilmastointi menee pois päältä, höyrystimeen kondensoitunut vesi pääsee liikkeelle nostaen hetkellisesti puhalluksen kosteusprosentin maksimiin.
Ei pysty VCDS:llä säätämään, mutta ulkolämpötila-anturia huijaamalla kyllä. Mutta älä rupea siihen, koska se katkaisee sen ihan syystä. Pakkaskeleillä voi kompuraan päästä kylmäaine nestemmäisenä, jonka jälkeen kompurassa on enempi irtonaisia osia sisällä, kuin siellä oli asennettaessa.
Ei pysty VCDS:llä säätämään, mutta ulkolämpötila-anturia huijaamalla kyllä. Mutta älä rupea siihen, koska se katkaisee sen ihan syystä. Pakkaskeleillä voi kompuraan päästä kylmäaine nestemmäisenä, jonka jälkeen kompurassa on enempi irtonaisia osia sisällä, kuin siellä oli asennettaessa.
Omani G2 syncron ilmastointikaan ei pyöri +5`C jälkeen. Paitsi jos se on ollu yön lämpösessä tallissa, ni sit kyl pöhisee :)
Mutta eikös AutoAC.n pitäs pitää lämpötila semmosena kuin se on säädetty kelillä kuin kelillä?? ja samalla pitää lasit auki huurteesta? Kyl toi vähän kielii jostain viasta!
Syterin A4-97 oli samaa vikaa kaikissa asteissa ;) (huh hellettä) ja siinä piti vaihtaa koko Auto.Ac ohjain yksikkö.... Onneksi löyty AVK.lta....
Mutta eikös AutoAC.n pitäs pitää lämpötila semmosena kuin se on säädetty kelillä kuin kelillä?? ja samalla pitää lasit auki huurteesta? Kyl toi vähän kielii jostain viasta!
Syterin A4-97 oli samaa vikaa kaikissa asteissa ;) (huh hellettä) ja siinä piti vaihtaa koko Auto.Ac ohjain yksikkö.... Onneksi löyty AVK.lta....
Oikein, tilaisuuden tullen kannattaa hieman pyöritellä sitä. Tällä voit kotona perustella viikonlopun mittaista retkeä Turun keskustaan. Perjantaina töistä auto louheen ja börssin antimista nauttimaan (ruoka, juoma ja majoitus). Maanantai aamulla sitten voi laittaa se ilmastoinnin pyörimään, kun kädet täristen lähtee kohti työmaata.
Suomen ilmasto ja ilmastointi. Tämä ohjeistus tulee hieman myöhässä keliin nähden, mutta paras olisi lopettaa ilmastoinnin käyttö loppukesästä. Heti kun on mahdollista ( Elokuun lopulla ehkä), tällöin höyrystinkenno ja puhallinkanavat ehtivät "perus" kuivua ennen viileitä ja kosteita kelejä. Koska ilmastointi ei enään kerää kosteutta auton sisätiloihin, niin silloin ei tarvita ilmastointia sitä poistamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 135 vierailijaa