Nopean kiihdytyksen sekä nopean käynnistyksen jälkeen alkaa hehkun merkkivalo vilkuttaa noin 1krt/s. Ongelma tuli lastun jälkeen. Ei kylläkään aina.
Normaali ajossa ei huomaa mitään eikä valoja syty eikä vilku. Auton virtojen pois päältä käyttäminen auttaa tähän ongelmaan. Jos valo vilkkuu, niin auton käyttäytymisessä en huomaa mitään eroo, toimiii kuin unelma. Discovalo ainoastaan mittaristossa.
Samoin mittaristo ongelmaa on polttoainemittarin kanssa. Kun käynnistää auton, saattaa polttoainetta olla puoli tankkia. 10minuutin ajon jälkeen alkaa polttoaineen merkkivalo palaa. Joskus myöskin "tulee lisää" polttoainetta mittariin. Mikä vikana, miten korjata?
Kiitos vastauksista!
Hehkunmerkkivalo vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Aivan anteeks, eli Volkswagen Passat 1,9 TDI (AFN) nelivetotapaus kyseessä. Vikakoodit on luettu pari kolme viikkoo sitten, mutta ilmeisesti tämä on tullut sen jälkeen. Vilkkuminen tulee nykyään niin, että kovan kiihdytyksen jälkeen (ainoastaan nelosella) yli 2500 kierroksen, veto lakkaa kuin seinään eikä sen jälkeen auto toimi millään vaihteella. Ilmeisesti turbo lopettaa toimintansa. Tämän vian saa "korjattua" auton uudelleenkäynnistyksellä ja käyttämällä virrat pois. Turbo alkaa toimia, mutta hehkunvalo vilkkuu. Ihme kyllä nyt, kun hehkunvalo vilkkuu niin auto toimii normaalisti joka vaihteella ja myös rajummissa kiihdytyksissä 2500rpm jälkeenkin. Onko kenelläkään mitään hajua viasta, saan auton lukijaan parin päivän päästä.
Normaalisti ainakin, jos map anturin vaihtaa vaikka 3bariseksi niin antaa kone ahtaa enemmän. Tiedä sitten tässä tapauksessa. Itelle toi auto on kyllä vähän turhan tehoton jopa tolla powerboxilla. Jos antais budjetti tossa vuoden vaihteessa periks niin vois isompaa ahdinta ja suutinta laittaa. Pärjäis nyt vaan hetken aikaa ton boksin kanssa. Sinänsä sen anturin vaihto tulee turbon vaihdossa kumminkin eteen, sen puolesta kyllä vois kokeilla mitä se siitä sanoo. Se taas mitä tossa AFN:ssä on vakiona on ihan onnettomat tehot ton kokosen auton liikuttamiseen. Mitä oon isäukon bemarilla ja kummitytön isän volvolla ajellu ja molemmissa reilu parisataa heppaa, toivois monessa tilanteessa, että passatissakin olis enemmän. Ja niin, kierrokset kestää nostaa kyllä yli 3000rpm kaikilla muilla vaihteilla, mutta nelosella ei. Vitosta en kyllä oo koskaan yrittänytkään. Ykkösestä kolmoseen voi kierrättää punarajalle eikä heitä stoppeja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa