Dieselöinti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mamaki
-
Viestit: 50
Liittynyt: 16.9.2007 11:57

Dieselöinti

ViestiKirjoittaja mamaki » 5.10.2011 20:41

En löytänyt foorumilta suoraan vastausta, joten joutuuko jarrut päivittämään koneen vaihdon yhteydessä vaikka laittaa saman tehoisen dieselin bensan tilalle?

1,8 90 hv -->1,9 TDI 90 hv RP-> 1Z

Löytyykö 1Z rupujarrullisena, passatissa (-96) on levyt ja laiskuuttani en kehtais alkaa jarruja tyhjää vaihtaan.

Tarkennusta.. eli saako samantehoisen koneen heittää tosta vain lakien puolesta vai onko lähtökohtana aina alkuperäiskoneen jarrut (tai vastaavuus jostain toisesta mallisarjasta samoilla jarruilla ko. koneella) vai onko erot konttorikohtaisia ?
Viimeksi muokannut mamaki, 6.10.2011 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 5.10.2011 20:58

-94 1Z Passatissa ainakin on rummut takana. Kannattaa kysäistä paikalliselta konttorilta mikä on mielipide.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 5.10.2011 21:06

Mulla oli farkkku pasuunassa levyt takana vm -96 ja koneena 1Z

mamaki
-
Viestit: 50
Liittynyt: 16.9.2007 11:57

ViestiKirjoittaja mamaki » 5.10.2011 21:15

Konttorilla meinattiin että pitäs vaihtaa tai hommata dokumenttia, ajattelin lähinnä verrata caddyn dieselöitiä onkohan nuihin laitettu/saako nuihin levyjä taakse. Ovat jarrujen pulesta 100hv (GT)

"-94 1Z Passatissa ainakin on rummut takana" tätä lähinnä aattelin jos samaa konetta löytyy vastaavilla jarruilla kuin G2:ssa niin onnistunee myös leimata rummuilla.

Vai eikö se olekkaan niin yksiselitteistä, että saman tai pienempitehosen myllyn voi heittää jarrujen puolesta tosta vaan?

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 6.10.2011 17:06

omassa -94 Golffissa on 1z moottori ja rumpujarrut takana

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 6.10.2011 17:14

Siis oot laittamassa Caddyyn 1Z? Siinä tapauksessa katsotaan vähintään 90hv Caddyn jarruja eikä mitään muita, GT:n ollessa mallisarjan tehokkain, muutoksia ei tarvi.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.10.2011 18:22

1,3 bensagolffista muutin 1,6 dieseli pakun, teho siis sama 40kw eikä alustaan tarvinut mitään muutoksia. Mutta vinot pinot todistuksia sille inssille piti touhuta kaiken maailman etkoista lähtien, täällä teksteissäkin löytyvä eroavuustodistus ei kelvannut kun oli muka liian vanha.. itse auto mokomaa lappusta vielä 15 vuotta vanhempi, että jos konttorille ei riitä esim. Motonetin varaosalistasta tulostetut jarru/alustaosat samanlaisuuden todistamiseksi, niin konttori vaihtoon.

mamaki
-
Viestit: 50
Liittynyt: 16.9.2007 11:57

ViestiKirjoittaja mamaki » 6.10.2011 18:23

Kone ois tulossa -90 Golffiin 1,8 90 hv
Caddy vain esimerkkinä, nuitahan on 1,9 TD:nä jo aikalailla.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 6.10.2011 18:55

Ei ole mitään mallista toiseen päteviä jarrutietoja, vaan ihan mallikohtaisesti ne on katsottava.

Rumpujarruista takana vois näin ohimennen mainita, että esim. Octavia 1:ssä on 90 hp TDI:n yhteydessä rummut takana, jos se nyt jotakuta kiinnostaa. Caddyn muutoskatsastamiseen ei kyllä liity millään tavalla.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.10.2011 19:03

Tehokkain Golf 2 diesel on 1,6TDic (RA) 59kw, jos siitä nyt mitään apua tähän. Kaikki alle 66kw kakkikset on kummiskin rumpujarruilla.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 7.10.2011 8:53

Jos ei RP:n jarrut riitä 1Z:lle Golf 2:ssa, niin varmasti helpointa on vaihtaa konttoria.

Itse olen AAZ:n muutoskatsastanut kakkikseen juurikin täältä foorumilta löytyneellä jarrujen vastaavuustodistuksella ilman mitään ongelmia.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.10.2011 9:25

-94 1Z Passatissa ainakin on rummut takana
Rumpu on 230 mm, kun taas golfeissa on käytetty pienempää. Väittäisin, että ulkonäköä lukuunottamatta kaikin puolin parempi jarruratkaisu tuo iso rumpu on kuin vastaava levy.

mamaki
-
Viestit: 50
Liittynyt: 16.9.2007 11:57

ViestiKirjoittaja mamaki » 7.10.2011 16:12

Itse olen AAZ:n muutoskatsastanut kakkikseen juurikin täältä foorumilta löytyneellä jarrujen vastaavuustodistuksella ilman mitään ongelmia.


AAZ tosin 75 hv, täytynee luovuttaa ja vaihdella ne jarrut
Voihan ne tosin vedota että 1Z muutaman kilon painavampi, vaikkakin eikö kokonaispaino pysy samana.

Jos jotakuta kiinnostaa niin ois valmis projektipaketti -90 musta lähes ruosteeton Golffi ja osiksi purettu peräkolaroitu -96 passatti papereilla 1z kone ajettu 150t mailia (n.250tkm) ohjelmotu 108 hv:ksi

toki koneen vaihto -90 tai uudempaan mekaanisella pumpulla varustettuun TD koneeseen kiinnostaa myös.

tai kohtuuhintaisen MTDI pumpun osto kiinnostaa "ujostuttaa" vähän tuo johtoviidakko.

dajuza
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.11.2011 6:38

ViestiKirjoittaja dajuza » 24.11.2011 11:08

Lainaan vähän:

Eli mk2 golffien jarrutehostimista.

Vähän tossa ois suunnitteilla jos vaihtais 1.6cl tekniikan 1.6td tekniikkaan.

Käykö 1.6cl:n (vm. -90, ei vähäpäästöinen) jarrutehostin suoraan 1.6td -tekniikkaan, ja vielä niin että menee muutoskatsastuksesta läpi?

Kiitos.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 24.11.2011 11:43

Just muutoskatsastin 1,6 bensan 1,6 td:ksi eikä jarruille tarvinu tehä mitään muutoksia, koska teho pysyi samana. Tai oikeastaanhan td:ssä on 4kw vähemmän..

dajuza
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.11.2011 6:38

ViestiKirjoittaja dajuza » 24.11.2011 13:14

jatketaampa yv:llä --->


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa