Dieselöinti
Valvoja: ffp jäsenet
Dieselöinti
En löytänyt foorumilta suoraan vastausta, joten joutuuko jarrut päivittämään koneen vaihdon yhteydessä vaikka laittaa saman tehoisen dieselin bensan tilalle?
1,8 90 hv -->1,9 TDI 90 hv RP-> 1Z
Löytyykö 1Z rupujarrullisena, passatissa (-96) on levyt ja laiskuuttani en kehtais alkaa jarruja tyhjää vaihtaan.
Tarkennusta.. eli saako samantehoisen koneen heittää tosta vain lakien puolesta vai onko lähtökohtana aina alkuperäiskoneen jarrut (tai vastaavuus jostain toisesta mallisarjasta samoilla jarruilla ko. koneella) vai onko erot konttorikohtaisia ?
1,8 90 hv -->1,9 TDI 90 hv RP-> 1Z
Löytyykö 1Z rupujarrullisena, passatissa (-96) on levyt ja laiskuuttani en kehtais alkaa jarruja tyhjää vaihtaan.
Tarkennusta.. eli saako samantehoisen koneen heittää tosta vain lakien puolesta vai onko lähtökohtana aina alkuperäiskoneen jarrut (tai vastaavuus jostain toisesta mallisarjasta samoilla jarruilla ko. koneella) vai onko erot konttorikohtaisia ?
Viimeksi muokannut mamaki, 6.10.2011 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Konttorilla meinattiin että pitäs vaihtaa tai hommata dokumenttia, ajattelin lähinnä verrata caddyn dieselöitiä onkohan nuihin laitettu/saako nuihin levyjä taakse. Ovat jarrujen pulesta 100hv (GT)
"-94 1Z Passatissa ainakin on rummut takana" tätä lähinnä aattelin jos samaa konetta löytyy vastaavilla jarruilla kuin G2:ssa niin onnistunee myös leimata rummuilla.
Vai eikö se olekkaan niin yksiselitteistä, että saman tai pienempitehosen myllyn voi heittää jarrujen puolesta tosta vaan?
"-94 1Z Passatissa ainakin on rummut takana" tätä lähinnä aattelin jos samaa konetta löytyy vastaavilla jarruilla kuin G2:ssa niin onnistunee myös leimata rummuilla.
Vai eikö se olekkaan niin yksiselitteistä, että saman tai pienempitehosen myllyn voi heittää jarrujen puolesta tosta vaan?
1,3 bensagolffista muutin 1,6 dieseli pakun, teho siis sama 40kw eikä alustaan tarvinut mitään muutoksia. Mutta vinot pinot todistuksia sille inssille piti touhuta kaiken maailman etkoista lähtien, täällä teksteissäkin löytyvä eroavuustodistus ei kelvannut kun oli muka liian vanha.. itse auto mokomaa lappusta vielä 15 vuotta vanhempi, että jos konttorille ei riitä esim. Motonetin varaosalistasta tulostetut jarru/alustaosat samanlaisuuden todistamiseksi, niin konttori vaihtoon.
Ei ole mitään mallista toiseen päteviä jarrutietoja, vaan ihan mallikohtaisesti ne on katsottava.
Rumpujarruista takana vois näin ohimennen mainita, että esim. Octavia 1:ssä on 90 hp TDI:n yhteydessä rummut takana, jos se nyt jotakuta kiinnostaa. Caddyn muutoskatsastamiseen ei kyllä liity millään tavalla.
Rumpujarruista takana vois näin ohimennen mainita, että esim. Octavia 1:ssä on 90 hp TDI:n yhteydessä rummut takana, jos se nyt jotakuta kiinnostaa. Caddyn muutoskatsastamiseen ei kyllä liity millään tavalla.
Itse olen AAZ:n muutoskatsastanut kakkikseen juurikin täältä foorumilta löytyneellä jarrujen vastaavuustodistuksella ilman mitään ongelmia.
AAZ tosin 75 hv, täytynee luovuttaa ja vaihdella ne jarrut
Voihan ne tosin vedota että 1Z muutaman kilon painavampi, vaikkakin eikö kokonaispaino pysy samana.
Jos jotakuta kiinnostaa niin ois valmis projektipaketti -90 musta lähes ruosteeton Golffi ja osiksi purettu peräkolaroitu -96 passatti papereilla 1z kone ajettu 150t mailia (n.250tkm) ohjelmotu 108 hv:ksi
toki koneen vaihto -90 tai uudempaan mekaanisella pumpulla varustettuun TD koneeseen kiinnostaa myös.
tai kohtuuhintaisen MTDI pumpun osto kiinnostaa "ujostuttaa" vähän tuo johtoviidakko.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa