1,9 Tdi 96 KW korivaihtoehdot + kestävyys+ muuta tarinointi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

1,9 Tdi 96 KW korivaihtoehdot + kestävyys+ muuta tarinointi

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 1.11.2011 20:35

Paljonko tuosta myllystä voi optimoimalla saada tehoja irti järkevästi ilman että vakio kytkin alkaa luistaa tai että pakolämmöt nousee hirmuisesti.

Kyseistä pataa on laitettu usemman kulkineen keulalle joista itse ajattelin 2002-2007 mallin poloa Onko pata sama tuossa vanhemmassa kuin esim 2007 mallin vehkeessä?

Muuttuiko Polo kuinka paljon alustan osiltaa kun uudempi esiteltii tuolloin 2004-2005 ja mitenkäs minkä tyypin vaihde lootaa polossa käytetään tuon moottorin kanssa? Onko usemapi variaatio?

Paljonko tuommoiseen katiskaan on diesel vero vuodessa? Entä käyttömaksu?

Mitä erityisiä vikoja kyseisellä korilla on esim ruostuuko jostain erityisen herkästi jne..
Onko näissä samaa onkelmaa kuten esim 4 koristen golffien ikkunahissi mekanismisen kanssa? Entä lukot yms...

Mites onko alustan osat aivan omansa tolle 96kw mallille vai onko noi "pikkumoottori mallit" niin samoilla kilkkeillä tyyliin laakerit alapallonovelet jne Ajattelin lähinnä sen takia kun taitaa olla tuo moottori painavin mitä tuohon polon keulalle saapi että onko se otettu jollain tapaa huomioon?

Onko noissa vehkeissä JO se partikkeli suodatin vai mikä lienee DPF vai DFP kuin nyt olikaan päin:) ja mimmonen homma tyhjätä pönttö ja ohjelmoida siten sikäli sellainen on ettei herjaa vikakoodia?

Otan mielelläni kaiken tiedon vastaan kysesetä automalllista.

Kiitos ja kumarrus

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Onko niin

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 2.11.2011 16:58

Jotta 98kw power diesel mootoreista ja niiden opimoinneista (uudelleen ohjmoinneista) Ei ole tietoa foorumilla että paljon vakio palikoilla saa tehoo otettua irti siten että kokonaisuus toimii enemmän kuin 1 katuvalotolpan välin ? Eli onko se luokkaa 150 heppaa vai enmmän?

Entäpä kori ja alusta? eli 2002 "vanhakopppanen" liekö 6n tai jotain malli eli se pyöreälamppuinen malli mätiikö pahasti vai onko tuo uudempi mikä tullut joskus 2004-2005 niin parempi ruosteen keston suhteen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.11.2011 10:19

Ompas aika sekalaista tekstiä. Onko Polossakin ollut noin tehokasta konetta? Tuosta 96kw pumpparista 1749VA:lla saa sen 170-180hv maksimissaan, 165hv on vielä ihan järkevääkin.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Anteeksi ajatuksen lento

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 3.11.2011 19:35

Kyllä Polo on tehdastekosena ollut saatvilla tuolla 96KW PD Tdi koneella.

Kun kaikkia nameja ei tänne eurostoliittoon vaan ole tuotu joten sen joutuu hakemaan siis Saksata tai kenties Ruotsista? Ja kuten asian ilmaisin olisin kiinnostunut tietämään mitä vikoja kenties sekä moottori että tekniikka voi tuoda tullessan. Eli onko jotain perustavaa laatua olevaa ongelmaa?

Tämä Polon malli kiinnostaisi sen takia koska siinä on kohtuullisen hyvä paino/tehosuhde ja samoten diesel vero ei välttis olisi kovin kova koska tuo 1,9 tdi 130 heppanen ei varmastikkaan kovin kuluta köykäsen auton nokalla.

Ilmeiseti ihmiset eivät ole vaan tajunneet sitä että muitakin vaihtoehtoja on tekniikka puolella tehty kuin ne mitä tänne vitun kekkoslandiaan päätetään tuoda virallisen maahantuojan kautta! Ja jos joku uskaltaa poiketa tästä saa kuulla että pakko autossa jotain mätää on oltava. Vähintää mittaria ruuvattu tai tekniikka on tehtaalta tullessan ollut jo ihan paska että ei kannata.

Eli onko tääällä Polo kuskeja jotka voisivat nyt edes valaista että mitä vitun vikaa niissä on edes kori/alustapuolelta? vai onko?

P0werille kiitos vastauksesta tuommmoista 160 hepon tietämille jos ton sais menee niin riittääs tommoseen kopperoon kummasti :) Kovin ovat vaan nuo 2000 luvun alun polotkin tuolla myllyllä hinnoissaan...Kun nyt ihan vertailun vuoksi jos laittaa noin 1500-2000 euroa lisää rahaa kiinni ostokseen niin sillä saa sitten jo 2002 mallin Jaguaarin s -type R:n jossa sitten on suorituskykyä ihan toisella lailla....

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 3.11.2011 22:12

Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto voisi olla myös Ibiza 1,9TDi-Cupra 04->08, jossa on vakiona 118kW ja tietääkseni yksi tehokkaimmista vakio 1,9 pumppusuutin malleista.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Jep vertailua täytynee alkaa suorittamaan.

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 4.11.2011 14:13

Otan tuon "ipanan" myös vertailuun tarvii oikein tutkimaan noiden vehekeiden ominaisuuksia lähinnä painoa jne.. Tuo 118KW tdi pannu on ilmeisesti samoilla kilkkeillä kuin tuo 110KW motti vai onko siinä vieläkin isommat suuttimet ja miten turbo ?

http://www.polo9n.info/Fotos/polo-9n-gt-von-r-gt/1549

Mielestäni ylläolevan linkin takaa löytyvä Polo on vain ihan fitun mageen näköinen eli kyseessä on 9n kori. Jopa tuon ikäiset Polot saksassa maksaa tolkuttomia kun ovat "kunnollisella" motilla..

pikainen vilkaisu noista ipanoiden hinnoista kertoi sen että valikoimaa paljon enemmän joten hintaskaala oli myös leveämpi. Mutta nuo alkaa oleen kokoluokassa 4 korinen golffi? tai ainakin hyvin lähellä.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 4.11.2011 16:33

Fabia rs, tullut myyntiin 2003? sama kone ja alusta kuin saman ikäluokan polossa. Nuo kyllä painaa jo sen 1300kg.

Fabia/Ibiza/Polo ovat käytännössä samoja autoja.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Faabio

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 4.11.2011 17:28

Jep mikäli nyt ymmärsin oikein niin "faabion" kirein mylly olisi toi samainen 130 heppanen pata mikä poloonkin saatavilla.

Eli näyttäs nyt olevan tilanne se että "ipana cuprassa" tehokkain pata tuolla 160 hepalla.
väännössä tuohon 130 heppaseen ei ollut kuin "vain 20nm" mikäli oikein katsoin.

Sikäli nyt siis on niin että autot paljastuu about saman painoisiksi niin tuskin kulutuksissakaan silloin ihan mahdottomia eroja ole.

Harmi ettei ole perhealbumia mukana jotta pääsisi katsomaan että käyttääkö nuo eri tehoversiot samoja vaihdelaatikoita/kytkimiä/turboja. yms. Kuten jo totesinkin ja jos en niin ainakin tuossa "ipanan" 160 heppasessa versiossa välijäähdytin kokoluokkaa "iso" kun vertaa tohon 130 heppaseen vastaavaan.

Tarvii alkaa katselmaan noita kyseisiä pirssejä "sillä silmällä" kun silloin joskus katselin 4 korisia golffeja aikanaan;) :) Eli onko koreissa ruostetta ja jos on niin missäpäin esiintyy ja millä kilometrimäärällä ja paljonko autolla on about ajettu jne.

Eli onko noista eri merkeistä/malleista vaikka tekniikka on sama niin joku erityisen helposti ruostumaan altis verrattuna muihin? Vai onko jo jollain antaa tietoo noiden kyseisten autojen ruostesuojauksesta tehtaalta lähtiessään eli onko noita sinkitty tms?

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 5.11.2011 11:50

Ibiza, fabia ja polo ovat saman pohjalevyn päälle rakennettuja autoja ja samaa kokoluokkaa. Lähes kaikki 2000-luvun vagit ovat sinkittyjä koriltaan ja ruoste ongelmia ei juuri ole.

Pd 130 moottoreitahan suomessakin on paljon mutta isompien autojen pellin alla kuten Golf 4, leon 1m, toledo 1m, bora, octavia, passat, a4, a6 yms. Passat, a4, a6 on pitkikäisellä moottorilla joten ovat hiukan erillaisia mutta nuo muut ovat poikittaisella moottorilla ja moottorin osalta hyvin lähelle polo pd 130:sta, Joten ei muuta kuin googlea kehiin, jos tietoa tuosta tekniikkasta haluaa.
Mielestäni varsin maukas vehe tuollainen pd 130 polo tai ibiza.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Kiitos vastauksista.

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 5.11.2011 12:13

Näillä uskoisin pääseväni jonkinmoiseen käsitykseen näistä kulkineista. Lopun määrää nyt vain se yksilö millaisen loppupeleissä tulen hankkimaan
Alla oleva yksilö on mielestäni myös hyvän näköinen mutta aivan eri tyylisuuntaa kuin edellinen Polo josta linkin laitoin jo aiemmin.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

Mutta juu kiitos vastauksista :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 51 vierailijaa