Passat sisäpistokeen asennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

SnaG
-

Passat sisäpistokeen asennus

ViestiKirjoittaja SnaG » 21.10.2011 20:32

-97 Passattiin pitäisi asentaa sisäpistoke talven pakkasille. Nyt kyselisin, että onkos minkälainen homma asentaa itse? Vai tulisiko helpommaksi käydä liikkeessä?
Mistäpäin tuon vuoden Passatissa menee reikä johdolle jos itse asentaa.

Auto: Volkswagen Passat, 1997, 1.8T

xniko
-

ViestiKirjoittaja xniko » 21.10.2011 21:44

Mulla se on ainakin vedetty tulipellistä läpi edestäpäin katsottuna vasemmalta puolelta. En oo ite asentanut ko. autoon mutta uskoisin, ettei sen laittaminen mitään tähtitiedettä ole.. Kannattaa sitten varmaan jollakin massalla tiiviistää, ettei tuu vettä tupaan. Näin ainakin tossa omassa on tehty.

jyri.h
-

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.10.2011 13:02

Noilla hienosti toteutetuilla sisähaarojen läpivienneillä on saatu monta pasuunaa haisemaan perunakellareilta jos vesikaukalossa olevat tyhjennysreiät alkavat tukkeutua.

Reikä mahdollisimman ylös kaukalossa, se Defan oma läpivientikumi kannattaa heittää kuikkaan ja hakea marmorilta tilalle tiiviste OEM nro 111971907, osa on jeesuksen vanha mutta ainakin pääkaupunkiseudun volkkareilta tuota saa. Koriin 24/25mm reikä ja kun tuosta läpiviennistä työntää kaapelin läpi tuloksena on tiivis lopputulos.

simopo
-

Haara

ViestiKirjoittaja simopo » 23.10.2011 6:34

Hei

Itselläni -97 1.9Tdi Passat ja toin sisähaaran sisään pelkääjänpuolelta.
Läpivientinä käytin ilmastointiputkien läpivientiä.
Vaatii sisällä hieman akrobatiaa (pelkääjän jalkatilssa selällään), jotta näkee ylös kojetaulun taakse, jonne piuha tulee.

Asennusaika taisi olla luokkaa tunti kaikkine ihmettelyineen.

Hyvin on usemman vuoden toiminut, mutta tosiaan tuossa aiemmin mainitut tyhjennysreiät ja niiden puhtaus tulee akkukaukalossa huomioida.

P

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”