Moro!
uus volkkaristi liittyy foorumille!
Mulla on sigussa mainittu passatti jossa ongelmia rekisterikilven valojen kanssa.
Alussa valojen kanssa oli kosketus häikkää ja käytin irti niitä polttimoita ja kattelin liitoksia ja sain toimimaan, myöhemmin kuitenkin molemmat sammui ja tänään kattelin tarkemmin niin huomasin että jännitettä ei tule näihin polttimon liittimiin kuin 0,20 - 0,30V vaikka 12V sinne pitäisi tulla.
Sulake on kyllä kunnossa ja sulakeboxille tulee täydet voltit eli vika ei sielä siis.
Yleismittarilla myös koitin maadoitusta etsiä mutta sitäkään ei kovin hyvin löytynyt peräkontin luota, purin peräluukusta verhoilua jotta olisi päässyt paremmin näkemään sinne mutta eipä juuri auttanut kun lukitus mekanismi sielä edessä yms..
niin onko muilla passatti kuskeilla tällaisia vikoja ja miten korjattu? :)
VW passatin rekisteri kilven valot ei pelitä.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 2.3.2009 13:57
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Joo, pitääpä tsekata sitä kumiluttanaa sieltä, koitin sitä katsella mutta en kehannu suolistaa poisa niin en tiedä onko sielä sisällä se vika sitten.
Tämän kylymyyven ja lumen/pakkasen aikoihin tuo vika ilimesty.
Se ku tuossa passatissa lumi ja jää kertyy sinne saranoiden väliin ja kaikkeen muuhun...
Tämän kylymyyven ja lumen/pakkasen aikoihin tuo vika ilimesty.
Se ku tuossa passatissa lumi ja jää kertyy sinne saranoiden väliin ja kaikkeen muuhun...
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Nostetaampa tätä aihetta pikkusen.
Edelleen on rekkarin valot pimiänä kun ei ole kopeutunut purkamaan, kuitenkin katsastus alkää häämöttää (helmikuussa) niin voisi oikeasti asian alkaa korjaamaan.
Mietin että olisikohan helpompaa vetää kokonaan uudet piuhat tuonne valolle? ja repiä entiset pois?
Ajattelin tällaista että, ottaisi vaikka "rosvolla" takavalolta piuhan ja vetäisi sen rekkarin valolle ja maadotus sitten jonnekin?
eikös tällainen voisi toimia, tällöinhän valolle tulee virta vain kun auto on käynnissä? eikös vain?
Edelleen on rekkarin valot pimiänä kun ei ole kopeutunut purkamaan, kuitenkin katsastus alkää häämöttää (helmikuussa) niin voisi oikeasti asian alkaa korjaamaan.
Mietin että olisikohan helpompaa vetää kokonaan uudet piuhat tuonne valolle? ja repiä entiset pois?
Ajattelin tällaista että, ottaisi vaikka "rosvolla" takavalolta piuhan ja vetäisi sen rekkarin valolle ja maadotus sitten jonnekin?
eikös tällainen voisi toimia, tällöinhän valolle tulee virta vain kun auto on käynnissä? eikös vain?
Piuhan uusiminen mainitsemallasi tavalla vaatii kuitenkin takaluukun verhoilun irroittamisen ja takavalojen / kontin sivuissa olevan tunkkitelineen irrotuksen. Etköhän pääse helpommalla, kun selvität yleismittarin ja kytkentäkaavion kanssa mitkä piuhat menee kilven valoille ja vaihdat kyseiset johdonpätkät johtosarjasta. Pätkäiset piuhan ennen kattopellin läpivientiä korin puolelta ja luukun läpiviennin jälkeen, mitä ennen voi vielä tarkistaa jatkuvuuden yleismittarilla ilman suurempia purkuhommia.
Joo, en saanu tähän vastausta ja harvakseltaan täällä käyn niin nyt olen sitte jo korjannut rekkari valon seuraavalla tavalla:
Perävaloille menevä liitin jossa on musta/harmaa piuha (tähän tulee 12V kun valot päällä / auto käynnissa, kun sammuttaa valot / auton niin virta katkeaa) leikkureilla poikki, kuorintaa ja tähän sitten uudelle piuhalla haara rekkarin valojen + napaan, sain uuden piuhan vielä menemään entisen läpivientikumin sisällä joten tuli piiloon.
Maadoituksen otin sitten vain rekkarivalon liittimen toisesta piuhasta ja vedin sen takakontin luukun lukon pultin alle, näinollen toimii rekkarivalot.
(kaikki liitokset sitten kolvaamalla ja kutistesukalla)
Samalla huomasin että olitte oikeassa että, piuha on poikki läpiviennin sisältä, koska tämä kelta/harmaa piuha tuli vetämällä pois sieltä.
Kiitoksie vaan kaikille vastaajille vaikka meninkin oman pään mukaan, purkamaan piti verhoilua kontista mutta helpostipa nuo takas meni..
EDIT: mitään tunkki telinettä en ole irroittanut, vasemmalta takavalolta vedin uuden piuhan.
Perävaloille menevä liitin jossa on musta/harmaa piuha (tähän tulee 12V kun valot päällä / auto käynnissa, kun sammuttaa valot / auton niin virta katkeaa) leikkureilla poikki, kuorintaa ja tähän sitten uudelle piuhalla haara rekkarin valojen + napaan, sain uuden piuhan vielä menemään entisen läpivientikumin sisällä joten tuli piiloon.
Maadoituksen otin sitten vain rekkarivalon liittimen toisesta piuhasta ja vedin sen takakontin luukun lukon pultin alle, näinollen toimii rekkarivalot.
(kaikki liitokset sitten kolvaamalla ja kutistesukalla)
Samalla huomasin että olitte oikeassa että, piuha on poikki läpiviennin sisältä, koska tämä kelta/harmaa piuha tuli vetämällä pois sieltä.
Kiitoksie vaan kaikille vastaajille vaikka meninkin oman pään mukaan, purkamaan piti verhoilua kontista mutta helpostipa nuo takas meni..
EDIT: mitään tunkki telinettä en ole irroittanut, vasemmalta takavalolta vedin uuden piuhan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 113 vierailijaa