Moi,
kävi pikku äksödentti tien päällä.
Auto VW Golf MK4 GTI
Eli 90km/h ajoin toisen auton vasempaan takakulmaan. Jolloin minun auton oikea etukulma vaurioitui. Peltihommilla selvittiin, kunnes aloin mittailemaan pyörän etäisyyksiä onko ne muuttunut.
Eli, oikea etupuolen napa on 2cm taaempana kuin vasemman puolen etunapa. Ymmärrettävää tollasen tällin jälkeen.
Koiranluut-, oikea alatukivarsi-, raidetanko ja iskarin yläpäänlaakerin vaihdettu.
Nyt kysymys kuuluukin, miksi se etunapa on edelleen 2cm liian takana?
- Toisaalta, jos koko apurunko on kääntynyt niin sillohan se vaa pitäs oikasta?! Mut ei se tuntunu löytävän muuta paikkaa, eikä siellä loppupelissä suurta pelivaraa edes ole säätöjen suhteen.
Voiko apurunko vääntyä tosiaan noin paljon tuollasesta tällistä, vaikkakaan törmäys ei kohdistunut runkoon juuri lainkaan?
--
Löysäilin toissapäivänä apurungon pultit ja koitin nitkutella apurunkoa, josko se löytäisi paremman paikan. Mutta ei vaikutusta.
--
Mistä lähtisin vikaa etsimään? Ei oo kiva ku takarenkaat kuluu toinen sisä- ja toinen ulkoreunasta.
Etuapurunko kiero(ko)?
Valvoja: ffp jäsenet
Auto nosturille/montulle ja etsit takapäästä jotkut selvät symmetriset reiät, kiinnityspisteet, tms. Niistä sitten mittailemaan ristiin apurungon kiinnityspisteisiin, etuaisoihin, jne. niin kyllä se sieltä alkaa selviämään mikä on pielessä. Jos vikaa on vain apurungossa niin ei sellaista kyllä oikoa kannata vaan vaihtaa ehjä tilalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 94 vierailijaa