Syksyn saavuttua ensimmäisten pimeällä ajettujen kilometrien jälkeen totesin lyhyiden ajovalojen olevan onnettoman heikot. Pitkät valot toimii kuten pitääkin, mutta lyhyillä ajo oli jo vaarallista, kun ei oikeasti nähnyt märästä tien pinnasta juuri mitään. Ulkoisen tarkastuksen jälkeen kaikki polttimot näyttivät olevan kunnossa, polttimoiden irroitukseen en vielä ehtinyt ryhtyä.
Autona siis -06 vuoden Pasuuna, ei Ksenoneita, eikä valojen Auto-toimintoa. Ensimmäinen veikkaus oli, että valot toimii alennetulla jännitteellä, vaikka valot on käännetty kytkimestä päälle. Onko tämä mahdollista, kun pitkät kuitenkin toimii normaalisti? Onko muita ideoita?
Passat 3C:n lyhyet ajovalot
Valvoja: ffp jäsenet
Ja tarkista myös että ovatko polttimot asennettu oikein eli onko esim seinään katsottaessa parin metrin päästä valokuvio ok.
Itellä oli sellanen kämmi että toinen ajovalonpolttimo ei ollut kunnolla paikallaan, näytti kyllä et valot ois ollu ok mutta kun ajoi auton seinän lähelle (n. 2m päähän) niin toisessa lampussa ei ollu valokuvioo ollenkaan--> polttimo ei ollut oikein asennettu..
Mut ei ne silti yötä päiväks muuta..
Itellä oli sellanen kämmi että toinen ajovalonpolttimo ei ollut kunnolla paikallaan, näytti kyllä et valot ois ollu ok mutta kun ajoi auton seinän lähelle (n. 2m päähän) niin toisessa lampussa ei ollu valokuvioo ollenkaan--> polttimo ei ollut oikein asennettu..
Mut ei ne silti yötä päiväks muuta..
Polttimon kuumuus polttanu heijastinpinnan pa####s.
Omasta 230tkm ajettuna xenoneilla oli peukalonpään kokoiset mustat läntit heijastimissa.
H7:ska kuumuu vielä enempi ku xenon.
Aikoinaan kuormuri sisusta katosi kesän aikana lähivaloista tehot.
Heijastinpinnasta oli puolet karissu kuumuden vaikutuksesta pois.
Omasta 230tkm ajettuna xenoneilla oli peukalonpään kokoiset mustat läntit heijastimissa.
H7:ska kuumuu vielä enempi ku xenon.
Aikoinaan kuormuri sisusta katosi kesän aikana lähivaloista tehot.
Heijastinpinnasta oli puolet karissu kuumuden vaikutuksesta pois.
Nyt vasta ehdin irroittaa polttimot. Polttimoiden kärjestä oli lähtenyt sulamaan se "mömmö", mikä lie tarkoitus tällä sitten onkaan? Ehkä tällä jokin vaikutus valotehoonkin on? Jotkin Philipsin polttimot nämä vanhat olivat. Ja ainakin toinen polttimo oli väärässä asennossa.
Tilalle laitoin Osramin Night Breakerit, nyt niitä voi jo kutsua valoiksi. Pelkäsin jo noiden heijastinpintojen sulaneen, mutta autoon päin tehtyjen tarkastelujen jälkeen en tälläistä todennut. Mahdollista tämä olisi voinut olla, kilometrejä Passatissa jo 215 tkm.
Asennuksesta sen verran, että peili on ehdoton lähivalopolttimoiden asennuksessa, ainakin Valeon umpioissa. Ilman peiliä ei voi tarkistaa, onko polttimo oikeassa asennossa, ellei sitten pura puolta autoa ympäriltä.
Tilalle laitoin Osramin Night Breakerit, nyt niitä voi jo kutsua valoiksi. Pelkäsin jo noiden heijastinpintojen sulaneen, mutta autoon päin tehtyjen tarkastelujen jälkeen en tälläistä todennut. Mahdollista tämä olisi voinut olla, kilometrejä Passatissa jo 215 tkm.
Asennuksesta sen verran, että peili on ehdoton lähivalopolttimoiden asennuksessa, ainakin Valeon umpioissa. Ilman peiliä ei voi tarkistaa, onko polttimo oikeassa asennossa, ellei sitten pura puolta autoa ympäriltä.
Samankaltaista ongelmaa. Pitkillä näkee ihan hyvin, mutta kun vaihtaa lyhysille niin efekti on sama kuin sammuttaisi valot ikkunattomassa huoneessa...
Polttimot on vaihdettu eikä auta. Umpioiden pinnat on samentuneet pahasti mikä syö osaltaan valotehoa ja (ulkonäköä). Todennäköisesti noita vanhoja umpioita ei saa enää pelastettua, vai onko olemassa jotain kikkaa millä lasit saisi taas kirkkaiksi?
Jos ja kun umpioiden vaihtoo tässä mennään, niin mitkä kannattaa nokalle hankkia? Ulkonäkö saisi olla mahdollisimman lähellä alkuperäistä (ei ledi virityksiä ym.) ja valoteho mahdollisimman hyvä.
Polttimot on vaihdettu eikä auta. Umpioiden pinnat on samentuneet pahasti mikä syö osaltaan valotehoa ja (ulkonäköä). Todennäköisesti noita vanhoja umpioita ei saa enää pelastettua, vai onko olemassa jotain kikkaa millä lasit saisi taas kirkkaiksi?
Jos ja kun umpioiden vaihtoo tässä mennään, niin mitkä kannattaa nokalle hankkia? Ulkonäkö saisi olla mahdollisimman lähellä alkuperäistä (ei ledi virityksiä ym.) ja valoteho mahdollisimman hyvä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa