Skoda octavia 1.9tdi -03 jarrulevyjen kieroutuminen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

rolss
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.8.2011 14:25

Skoda octavia 1.9tdi -03 jarrulevyjen kieroutuminen

ViestiKirjoittaja rolss » 6.10.2011 20:41

Mikä voi olla ku vetää levyt kieroiks alle 10tkm ajolla, uudet palat ja levyt vaihdettu joka kerta ja viidennet menossa. Kevyellä jarrutuksella ravistaa ja kovempaa painaessa on normaali. Pahentuu koko ajan ku kilometrejä tuleee lisää. Mikä voi aiheuttaa tuon?
Viimeksi muokannut rolss, 6.10.2011 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 6.10.2011 20:50

Laahaako jarrut päällä?
Näin äkkiseltään tulis mieleen.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.10.2011 21:09

Ettei olisi napa kiero.

rolss
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.8.2011 14:25

ViestiKirjoittaja rolss » 6.10.2011 21:11

Ei laahaa, liukutapitkin vasta rasvattu ja liukuu hyvin. Levyinä trw:t ja boschin palat. Auto vielä matka-ajossa joten jarrutuksia tulee hyvin vähän. Alkuperäiset levyt väänty 180tkm jälkeen ja siitä lähtien ollu tämmöstä. Uusilla levyillä on hyvä muutaman tonnin ja sit alkaa ravistaa.
Jos napa olis kiero niin eikö olis uusilla levyillä heti samanlainen?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 6.10.2011 21:58

Tuttu juttu Golf nelosissakin joissa ne "keskikokoiset" jarrut ja VW III-satulat, levyt lienee myös Ocussa 280mmx22mm?
Ongelma lienee jollain lailla levyn rakenteessa kun myös alkuperäisissä levyissä on tuota vikaa, levyn muotohan on aikalailla erikoinen mihin tahansa muuhun volkkarin levyyn verrattuna. Appiukolla -05 G4 variant johon uusittiin marmorilla kesällä 2007 takuuna levyt+palat täristämisen takia. Sama juttu palasi seuraavana kesänä mutta takuu oli jo ummessa..

Laitoin tuohon juuri uudet NF-partsin levyt+ orkkis palat, saas nähdä onko samaa vikaa NF:ssäkin.

256x22 tai 288x25 jarruissa en ole vastaavaan törmännyt. Olen myös kuullut huhua että nelivetoisen 280x22 levyjä käyttämällä tuota ongelmaa ei olisi mutta tiedä sitten..

rolss
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.8.2011 14:25

ViestiKirjoittaja rolss » 6.10.2011 22:03

Joo onhan ne 280mm levyt. Kai se ois seuraavaks kokeiltava niitä nelikon levyjä, mikähän niissä on erona?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 6.10.2011 22:15

En osaa sanoa, orkkisosana tuota nelikon levyä kehuttiin paremmaksi, etkaa kun ei ole niin en tiedä onko nelivetogolfin levy tosiaan eri numerolla.

rolss
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.8.2011 14:25

ViestiKirjoittaja rolss » 6.10.2011 22:23

Kai sitä pitää laakkoselta kysellä.. Mitkäs nuo nf partsit on? hintaa levyillä? jos ei muu auta niin bilteman levyt alle 10-15tkm välein

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 6.10.2011 22:29

NF-partsin levyt on tota normaalia tarvikelaatua, olisin ostanut Fosterin levyt vaan ei paikalliselta varaosakauppiaalla ollut.
NF-levypari maksoi 58e. Orkkislevyt samanverran kappale...

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 6.10.2011 23:06

omaan octaviaan vaihtelin paskarautalaikkoja jokukesäsitten parikin sarjaa, kunnes kyllästyin kieroiluihin ja ostin zimmermanit ja niille ferodon ds2500 palat. Eikä ole sen jälkeen tarvinnut miettiä koko asiaa. Renkaiden vaihdon yhteydessä tehdyt liukujen tarkistukset on riittäneet. Maksaahan ne tietty enemmän kuin paskalaadut, mutta ei tarvii käyttöpeliä olla kokoajan raplaamassa saman asian takia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa