Skoda octavia 1.9tdi -03 jarrulevyjen kieroutuminen
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda octavia 1.9tdi -03 jarrulevyjen kieroutuminen
Mikä voi olla ku vetää levyt kieroiks alle 10tkm ajolla, uudet palat ja levyt vaihdettu joka kerta ja viidennet menossa. Kevyellä jarrutuksella ravistaa ja kovempaa painaessa on normaali. Pahentuu koko ajan ku kilometrejä tuleee lisää. Mikä voi aiheuttaa tuon?
Viimeksi muokannut rolss, 6.10.2011 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Ei laahaa, liukutapitkin vasta rasvattu ja liukuu hyvin. Levyinä trw:t ja boschin palat. Auto vielä matka-ajossa joten jarrutuksia tulee hyvin vähän. Alkuperäiset levyt väänty 180tkm jälkeen ja siitä lähtien ollu tämmöstä. Uusilla levyillä on hyvä muutaman tonnin ja sit alkaa ravistaa.
Jos napa olis kiero niin eikö olis uusilla levyillä heti samanlainen?
Jos napa olis kiero niin eikö olis uusilla levyillä heti samanlainen?
Tuttu juttu Golf nelosissakin joissa ne "keskikokoiset" jarrut ja VW III-satulat, levyt lienee myös Ocussa 280mmx22mm?
Ongelma lienee jollain lailla levyn rakenteessa kun myös alkuperäisissä levyissä on tuota vikaa, levyn muotohan on aikalailla erikoinen mihin tahansa muuhun volkkarin levyyn verrattuna. Appiukolla -05 G4 variant johon uusittiin marmorilla kesällä 2007 takuuna levyt+palat täristämisen takia. Sama juttu palasi seuraavana kesänä mutta takuu oli jo ummessa..
Laitoin tuohon juuri uudet NF-partsin levyt+ orkkis palat, saas nähdä onko samaa vikaa NF:ssäkin.
256x22 tai 288x25 jarruissa en ole vastaavaan törmännyt. Olen myös kuullut huhua että nelivetoisen 280x22 levyjä käyttämällä tuota ongelmaa ei olisi mutta tiedä sitten..
Ongelma lienee jollain lailla levyn rakenteessa kun myös alkuperäisissä levyissä on tuota vikaa, levyn muotohan on aikalailla erikoinen mihin tahansa muuhun volkkarin levyyn verrattuna. Appiukolla -05 G4 variant johon uusittiin marmorilla kesällä 2007 takuuna levyt+palat täristämisen takia. Sama juttu palasi seuraavana kesänä mutta takuu oli jo ummessa..
Laitoin tuohon juuri uudet NF-partsin levyt+ orkkis palat, saas nähdä onko samaa vikaa NF:ssäkin.
256x22 tai 288x25 jarruissa en ole vastaavaan törmännyt. Olen myös kuullut huhua että nelivetoisen 280x22 levyjä käyttämällä tuota ongelmaa ei olisi mutta tiedä sitten..
omaan octaviaan vaihtelin paskarautalaikkoja jokukesäsitten parikin sarjaa, kunnes kyllästyin kieroiluihin ja ostin zimmermanit ja niille ferodon ds2500 palat. Eikä ole sen jälkeen tarvinnut miettiä koko asiaa. Renkaiden vaihdon yhteydessä tehdyt liukujen tarkistukset on riittäneet. Maksaahan ne tietty enemmän kuin paskalaadut, mutta ei tarvii käyttöpeliä olla kokoajan raplaamassa saman asian takia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa