Auttakaa te fiksummat.
MKIII koppaseen gofliin vaihdettu jarrurumpu ja käsijarruvaijeri, vaijeria kiristetty ihan tappiin saakka ja laitettu vielä parin mutterin avulla lisää säätövaraa, mutta käsijarru ei vaan pidä. Huomenna pitäis uusintatarkastukseen viedä leimalle joten pikainen apu on tarpeen :)
Kengät on kulutuspinnaltaan kuin uudet, niin niitä ei ollut tarvetta vaihtaa.
Mutta mitäs seuraavaksi voi yrittää tehdä?
Golf III käsijarru ei pidä
Valvoja: ffp jäsenet
Joo eli vaan toiselle puolelle vaihdettu rumpu ja vaijeri koska toinen puoli oli katsastusmiehen mielestä hyvä ja toinen ei.
Itse en ole koskenu kenkiin ollenkaan. Voiko sieltä kyseinen jousi itsestään lähteä kävelemään ja voiko säätölevy itsestään mennä jotenkin väärään asentoon?
Kun uuden rummun laitoin paikoilleen tein jostain lukemani toimenpiteen: Käyttöjarru pohjassa ja kiskoin käsijarrua edestakasin, niin sieltä pitäis ne kengät asettua oikein.
Itse en ole koskenu kenkiin ollenkaan. Voiko sieltä kyseinen jousi itsestään lähteä kävelemään ja voiko säätölevy itsestään mennä jotenkin väärään asentoon?
Kun uuden rummun laitoin paikoilleen tein jostain lukemani toimenpiteen: Käyttöjarru pohjassa ja kiskoin käsijarrua edestakasin, niin sieltä pitäis ne kengät asettua oikein.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Jep, nimenomaan ennen kiristystä jonka jälkeen piti taas kiristää ihan tappiin saakka, eikä edes pitänyt.
Avaan tänään vielä jarrut ja kokeilen herkistää kaikki liikkuvat osat josko auttaisi.
Samalla pitää tarkistaa myös se säätölevy, että näyttääkö jotenkin erilaiselta kuin toisella puolella.
Jostain luin eilen, että säätölevyä saisi pultin reiästä painettua alaspäin jolla kenkiä saa säädettyä manuaalisesti lähemmäs rumpuja. Pitääkö tämä paikkansa?
Avaan tänään vielä jarrut ja kokeilen herkistää kaikki liikkuvat osat josko auttaisi.
Samalla pitää tarkistaa myös se säätölevy, että näyttääkö jotenkin erilaiselta kuin toisella puolella.
Jostain luin eilen, että säätölevyä saisi pultin reiästä painettua alaspäin jolla kenkiä saa säädettyä manuaalisesti lähemmäs rumpuja. Pitääkö tämä paikkansa?
Tsekkaa että siinä säätölevyssä on kyljissä pienet hampaat vielä tallella. Pultinreiästä saa näppärä kaveri painettua kiilaa alaspäin, kun toinen polkee jarrua. Tai sitten vaan jätät vaijerin hetkeksi löysälle ja käyt ajamassa raskaalla jarrujalalla. Lisäksi paikoillaan ollessa painaa kovasti muutaman kerran polkimesta, niin kiilan pitäisi upota lähimpään asentoonsa.
Siihen käsijarrun vivun niveleen kannattaa työntää jotain sprayvaseliinia tms., jolloin se pysyy herkkänä pitkään. Useimmiten nuo tuppaavat vähän jumimaan.
Siihen käsijarrun vivun niveleen kannattaa työntää jotain sprayvaseliinia tms., jolloin se pysyy herkkänä pitkään. Useimmiten nuo tuppaavat vähän jumimaan.
Kiitos kaikille neuvoista. Käsijarru on nyt saatu kiristettyä.
Purin koko hoidon ja putsasin ja herkistin käsijarruvivun ja säätökiilan.
Samalla uusin kaikki jouset kun oli niin haperon näköisiä.
Pultin reiästä oli hankalaa saada kiilaa alaspäin kun ei ollut sopivan pientä piikkiä, mutta rumpu irrallaan säädin kiilan niin, että rumpu juuri ja juuri menee päälle jonka jälkeen kiristin vaijerin kepin juuresta ja AVOT.
Samalla ilmasin jarrut ja poljinkaan ei mene enää niin lattiaan kuin ennen.
Purin koko hoidon ja putsasin ja herkistin käsijarruvivun ja säätökiilan.
Samalla uusin kaikki jouset kun oli niin haperon näköisiä.
Pultin reiästä oli hankalaa saada kiilaa alaspäin kun ei ollut sopivan pientä piikkiä, mutta rumpu irrallaan säädin kiilan niin, että rumpu juuri ja juuri menee päälle jonka jälkeen kiristin vaijerin kepin juuresta ja AVOT.
Samalla ilmasin jarrut ja poljinkaan ei mene enää niin lattiaan kuin ennen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa