G3 gti 16v swap g2

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

G3 gti 16v swap g2

ViestiKirjoittaja New_school » 27.9.2011 22:40

Eli vähän miettiny golf mk 3 2,0 abf niin vaihtaa tekniikka, akselit, jarrut ja kaikki muutkin osat kakkoskoppaseen golffiin. Tekniikkahan menis litratilavuudeltaa ja tehoiltaan. Mutta mites alusta? Taka-akseli taitaa sopia? Entäs etupään osat alatukivarret, olka akselitkin? Loppujen lopuksihan tuon taitaa saada turbottaakin kunhan tehot jää alle 192hv. Tiedän että halvemmaksi tulisi luultavastikkin 1,8T swappi.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.9.2011 7:24

Helpointa olisi antaa kakkiksen akselien olla. (paitsi hommaa taakse vakaajallisen. Mk3 16v taka-akselin sopivuudesta ei muistikuvaa että sopiiko) sekä laittaa G60-mallin jarrut.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 28.9.2011 8:26

Pari sanaa taka-akselista:
Jonkin aikaa sitten vaihdoin huonokuntoisen Mk2 akselin tilalle Mk3 akselin.
Poikkeavuuksia on jarruletkujen kiinnikkeissä, jarrupaineen säätimen jousen kiinnityksessä, leveydessä sekä puslien koossa:

Mk2
Mk3

Mk2
Mk3

Mk3 vs. Mk2

Hioin molemmista em. kiinnikkeet irti ja hitsasin kakkiksen raudat kolmosen akseliin.
Kolmosen akseli sattui olemaan valmiiksi irroitettuna ja siihen uudet puslat hyllyssä.
Eipä tuossa swapissa muuta järkevyyttä ollut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.9.2011 13:16

Viimeisissä kakkosgolfeissa on joissain malleissa samannäköiset etupuslien paikat kun kolmoskorisessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa