golf mk 3 abs jarrujen ja airbag:ien poisto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

golf mk 3 abs jarrujen ja airbag:ien poisto

ViestiKirjoittaja opa » 25.9.2011 21:09

Tulipa hommattua tuollainen kolmoskoppa vm 1993 josta löytyy abs jarrut ja tupla airbagit.
No molemmissa vikaa eli "koetaulun" merkkivalot paistaa kuin joulukuusi.

Kävimpä konttorilla kyselemässä et miten ois jos ne poistais. Inssi oli sitä mieltä et poista vaan, auto on sen ikäinen et eiköhän sitä ole tehty myös ilman edellä mainittuja varusteita.

Vaan totesipa sitten samaan hengenvetoon että muutokset tulee olla tehty kaikilta osiltaan vastaamaan samanlaista turvalaiteetonta ajoneuvoa.

Ongelma vaan se et totesi että tarviin maahantuojalta eli tässä tapauksessa vw:ltä jonku vastaavuustodistukset tai vastaavan josta käy ilmi että kyseistä lullaa on tehty myös ilman kyseisiä varusteita.

Foorumilla varmasti on käyttäjiä jotka ovat joutuneet ajoneuvo muutoksiinsa kyseisiä lupia hankkimaan. Kuinka yber vaikeeta tuollaisia todistuksia on saada ja mitä niistä on joutunut maksamaan?

Sitten onko jollakin fakta tietoa mitä kaikkea jarrujärjestelmään pitää muuttaa jos absit raksii pois? Löytyykö taka-akselilta absillesessa autossa paineenrajaus venttiili? entä kun jarrupääsylinterin joutuu vaihtamaan ni pitääkö samalla vaihtaa poljin asetelma?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 25.9.2011 21:28

Kannattaa nyt ensiksi lukaista vikakoodit ja nollailla ne. Airbägeistä selvinnet uuden liukurenkaan vaihdolla ja abseissakin lienee joku anturi rikki. Voi olla huomattavasti pienempi kustannus korjata, kuin selvittellä ja raksia pois.

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 25.9.2011 22:13

Sorry eipä nyt tullu mainittua et auto on ollut testerin päässä ja vikakoodien nollaaminen ei silloin auta jos tavaraa on oikeesti paskana.

Eli bägi systeemin ohjainboxi sekä etuakseliston abs anturit ja abs pumppu pitäisi kaikki uusia.

bägitön ratti ja hanskalokero löytyis omista nurkista jolloin kustannukset jää nollaan.
ja mitä nyt nopeesti kysellyt ni alkupään kolmoskoppasten abs-pumppu on joku susi kappale jo syntyessään eli nuo venttiilit jumii niissä yleisemminkin jonka vuoksi ehjät pumput on yleensä romuttamoilta jo hävinnyt.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa